G4 Mac 1.25 Ghz-768 MB

Ton

Stamgast
Beste Mac adepten,

Wil voor bovenstaande Mac MOTU Digital Performer 5 kopen. Samen met de M-Audio Axiom 61 en een paar KRK's aktieve speakers wil ik zodoende een zo kompakt mogelijke homestudio opzetten.

De volgende vragen reizen:
>>Is DP i.c.m. mijn Mac verantwoord v.w.b. snelheid/latency etc ?? Ben uiteindelijk van plan om alleen nog maar gebruik te maken van de softsynth's binnen DP 5. Deze samen met Arturia MiniMoog V, Prophet V en ARP 2600
>>Zou het handig zijn een "extern firewire kastje" te kopen i.v.m. bovenstaande??
>>Hoe sluit ik een paar KRK's aan op mijn Mac>> wellicht via dat firewirekastje??

graag jullie adviezen

groet

Ton

Ik werk nooit met MAC maar ik denk dat het idd slim is om er een audio interface bij aan te schaffen. Om het dan kompakt te houden zou ik eens kijken naar de M audio Ozonic (ipv. de Axiom), daar zit een FW audio interface ingebouwd. En je hebt meer midicontroller keyboards met ingebouwde audio interface, Novation heeft er ook een paar in het assortiment.

Suc6

Origineel geplaatst door Flesje
Ik werk nooit met MAC maar ik denk dat het idd slim is om er een audio interface bij aan te schaffen. Om het dan kompakt te houden zou ik eens kijken naar de M audio Ozonic (ipv. de Axiom), daar zit een FW audio interface ingebouwd. En je hebt meer midicontroller keyboards met ingebouwde audio interface, Novation heeft er ook een paar in het assortiment.

Suc6

bedankt flesje, daar gaan we eens kijken

ben zelf ok tevreden over de photon x25. wel maar 25 toetsies. Krk monitors zijn fijn.
Denk wel dat je mac wat te traag is:bekdicht:

succes

Je Mac kan zeker vooruit en is niet langzaam. Je kunt voldoende plugins draaien. Een tip is dat je de tracks waarvan je zeker bent, moet bouncen zodat er weer een stuk processorruimte vrij komt. Ik heb een 1.0 en dat gaat prima.

Back