graphical programming environment MAX

yep ik werk ermee, moet er opdrachten voor school mee maken,krijg er ook les in. erg leuk programma. komt in december pc versie uit geloof ik

Hebben ze hier ook niet een visuele module van om leuke vj achtige dingen mee te doen?

Is het overigens moeilijk om te leren gebruiken?

Fantastisch programma... maar wel zeer tijdvergend, zeker
omdat het zo ongelooflijk diep is...
Fijn dat het inderdaad naar PC wordt geport... hoef ik niet
meer naar m'n vriend met de Mac om te kunnen Maxen :)

Aan de andere kant, (maar deze discussie hebben we al
eerder gevoerd), moet je wel van muziek 'programmeren'
houden, erg 'hands on' is het natuurlijk niet...

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning
Fantastisch programma... maar wel zeer tijdvergend, zeker
omdat het zo ongelooflijk diep is 8>
Fijn dat het inderdaad naar PC wordt geport... hoef ik niet
meer naar m'n vriend met de Mac om te kunnen Maxen :)

Aan de andere kant, (maar deze discussie hebben we al
eerder gevoerd), moet je wel van muziek 'programmeren'
houden, erg 'hands on' is het natuurlijk niet...

Mvg.

CoolRunning

het is wel diep op zich (je kan trouwens ook je eigen modules met c++ makken) maar ik vindt het eigenlijk heel erg makelijk om te leren. het is ff een paar dagen klooien. dan heb je de basis wel onder de knie.

ondanks dat het eigenlijk in eerste instantie voor midi bedoeld is, kan je (met het msp gedeelte) de meest wanzinige dingen mee doen. met kleine simpele patches krijg je al heel gaaf resultaat.

bands als autechre werken er veel mee (die ep7 is er meen ik helemaal mee gemaakt)...

erg krachtig, erg leuk en erg lastig soms...
maar ik zit al jaaaaren te wachten op de pc versie!

je had vroeger max (dat was puur midi) en max msp (msp = max signal processing), dat was vooral voor audio, maar volgens mij ook voor midi...

ik heb zelf nooit met msp kunnen spelen, heb wel jarenlang met de gewone max gespeeld en ik was er helemaal kapot van. superleuk!

hey thanx voor alle info hier.. Ik had al zo het idee dat muziek ala Autechre en Sun Electric gemaakt is met een vaag software pakket. Ik had niet het idee dat het uit een simpele sampler komt..!

Arv

Origineel geplaatst door EDP
yep ik werk ermee, moet er opdrachten voor school mee maken,krijg er ook les in.

...zeker Muziektechnologie / Audiodesign op de HKU he?

:D

Interessant! Alleen jammer dat ik al 15 jaar opleiding achter de rug heb (non-muziek) anders had ik dat zeker gekozen!

Back