Mpc 500

sylver myst

Nieuwkomer
Hallo beste mensen,

Ik ben al enkele dagen bezig om mijn samples en seq goed op te slaan op mijn MPC500. Ik heb n.m een sample lopen bij een seq als ik deze op wil slaan waar moet ik deze dan in opslaan? Wie zou mij hier wat meer uitleg over kunnen geven?

Gr Marc

Re: Mpc 500

Origineel geplaatst door sylver myst
Hallo beste mensen,

Ik ben al enkele dagen bezig om mijn samples en seq goed op te slaan op mijn MPC500. Ik heb n.m een sample lopen bij een seq als ik deze op wil slaan waar moet ik deze dan in opslaan? Wie zou mij hier wat meer uitleg over kunnen geven?

Gr Marc

De samples slaat de mpc op als .wav (of .snd?), de info als welke sample zit onder welke pad en nog een zooi instellingen worden opgeslagen in een program(pgm) bestand.
Je sequences, etc in een .all bestand. Tenminste zo is het in mijn 2000 en 1000.

Als je een nummer weer laad, dan moet je dus zowel het program(pgm) als de .all file laden.
De losse samples uiteraard niet. Als je een nummer wilt opslaan, moet je dus ook beide bestanden opslaan.

In het opslaan scherm heb je verschillende opties wat je wil opslaan
Kies voor "save all sequences and songs" en geef een naam. Vervolgens save a program en geef weer dezelfde naam. (of iets anders).

Tip: Lees de handleiding en lees mpc-forums.com!

Er is een optie om alles in het geheugen van de MPC op te slaan, dit heet een project.

Een andere manier is de optie om Alle sequences op te slaan en een tweede optie om alle samples + programs op te slaan, maar dan moet je dus steeds twee keer saven. (en twee keer laden)

Ik gebruik meestal de projects.

Druid

Re: Re: Mpc 500

Re: Re: Mpc 500

Origineel geplaatst door sander
De samples slaat de mpc op als .wav (of .snd?), de info als welke sample zit onder welke pad en nog een zooi instellingen worden opgeslagen in een program(pgm) bestand.
Je sequences, etc in een .all bestand. Tenminste zo is het in mijn 2000 en 1000.

Als je een nummer weer laad, dan moet je dus zowel het program(pgm) als de .all file laden.
De losse samples uiteraard niet. Als je een nummer wilt opslaan, moet je dus ook beide bestanden opslaan.

In het opslaan scherm heb je verschillende opties wat je wil opslaan
Kies voor "save all sequences and songs" en geef een naam. Vervolgens save a program en geef weer dezelfde naam. (of iets anders).

ik doe altijd save all in een nieuwe folder en dan slaat hij ook een project file op. als je die gewoon laad als je je mpc opnieuw aanzet heb je alles in 1 keer

heb een 1000

Back