Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

nieuwe rage bedrijfsuitje maak met elkaar een songOrigineel geplaatst door Arv
Lache.
Nieuw fenomeen: "workgroup songs"?
R

Origineel geplaatst door hermax
Ik kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is. Klinkt goed!

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Waarom wil ik het woord beamen altijd de eerste keer in het engels lezen? Rare zinnen krijg je dan.

Origineel geplaatst door trigg
Het concept was:
"Maak een stukje op 130 BPM in toonsoort Cmineur, alles mag"
In één avond/nacht is daaruit vervolgens dit nummer ontstaan!
Onderstaande forumleden hebben meegewerkt aan dit project:
Elektrovolt: synths, lead, beats
MC Kwok: bass, synths, beats, fx
Mokum: gitaar
Smackos: pads
Franz. K: synths, keys, gameboy
Chinetti: bass
Champ: pads
Dr. Dré: bells, piano
Trigg: beats, noise
arranged, produced & mixed by trigg![]()
soundje opstuurde en trig een avond of wat heeft zitten knutselen ,..trig meer info hoelang heb je r over gedaan alles audio in ?cubase?

Origineel geplaatst door trigg
Goed, wat meer info over de werkwijze...
Om ongeveer 23:15 poste ik in de chat de vraag voor een stukje op 130BPM in Cmineur.
Als eerste kreeg ik behoorlijk uitgebreide stukjes van mc_kwok en elektrovolt plus een leuk gitaarloopje van mokum. Die dingen kon ik leuk met elkaar combineren, beetje eq-en, knippen & plakken, effecten erop zetten en zelf een beat bij maken. Daarna volgden meerdere ingredienten zoals de pad van Smackos waar de track mee begint en daarna de synth-geluiden van Franz. K.
Ondertussen was het nummer toen iets van 1,5 minuut. Daarna werd het even iets lastiger; de pads van Champ en de baslijn van Chinetti waren moeilijk in te passen maar ook daar heb ik met behulp van het nodige knip- en plakwerk nog een plekje voor weten te vinden (de bas op 1:36 en de pads van champ op 1:51) Verder speelde ik er zelf nog wat noise-sweeps bij om de parts een beetje aan elkaar over te laten lopen.
Toen het nummer al aardige proporties begon aan te nemen kwam Dr. Dré de chat binnen. Op dat moment was de track al te ver gevorderd om iedereen er nog maar van alles bij te laten maken dus ik liet Dré een preview horen en zei dat het er wel bij moest passen. Met zijn bells kon ik net de stukken interessanter maken die nog wat nodig hadden.
Daarna nog even het hele zootje mooi in de mix leggen, quick mastering erop en om 05:10 op het synthforum gepost.
Kortom: binnen 6 uur een track af![]()
learning zone Origineel geplaatst door scarum
(Merk dat ik denk nu de track is afgelopen, "waar is de rest van het album"... Misschien een idee? Een SF collalbum?)
![]()