[track] Gezamenlijk nummer van 9 forumleden!

:D Leuk gedaan en gaaf initiatief!

Ik kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is. Klinkt goed!
Wel een vraag. Hoe precies hebben jullie dat gedaan? Ik heb enkele maanden geleden samen met Danny een track gemaakt, elk in onze studio onze stukjes. Dat op zich was al verschrikkelijk moeilijk dus ik kan me niet voorstellen dat jullie met z'n negenen elk in jullie studio apart hebben gewerkt. Of toch? Details graag!

hermax,

Trigg had een idee, die zegt gewoon in de chat: "iedereen moet ff wat maken, 130BPM in Cm, maakt niet uit wat..."
Ik kan verder alleen voor mezelf spreken, ik plugte mn gitaar in en speelde een Cm akkoord en dat uploade (loade ik up?) ik naar trigg... en zo deden alle bovengenoemde mensen dat in hun eigen studio/huis/schuur/beerput... hoe trigg dat verder in mekaar heeft gezet, kan hij zelf beter vertellen ;)

Supercool idee, en het klinkt inderdaad erg goed! Lekker afwisselend kwa stijl, en toch past het allemaal goed in elkaar. :okdan:

Voor herhaling vatbaar!

Origineel geplaatst door Arv
Lache.

Nieuw fenomeen: "workgroup songs"?

R
nieuwe rage bedrijfsuitje maak met elkaar een song 8o)

Origineel geplaatst door hermax
Ik kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is. Klinkt goed!

Waarom wil ik het woord beamen altijd de eerste keer in het engels lezen? Rare zinnen krijg je dan.

Lekker nummertje verder en ik wil een gameboy.. ;)

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Waarom wil ik het woord beamen altijd de eerste keer in het engels lezen? Rare zinnen krijg je dan.

Sorry Scotty! :D

Re: [track] Gezamenlijk nummer van 9 forumleden!

Origineel geplaatst door trigg
Het concept was:
"Maak een stukje op 130 BPM in toonsoort Cmineur, alles mag"

In één avond/nacht is daaruit vervolgens dit nummer ontstaan!

Onderstaande forumleden hebben meegewerkt aan dit project:

Elektrovolt: synths, lead, beats
MC Kwok: bass, synths, beats, fx
Mokum: gitaar
Smackos: pads
Franz. K: synths, keys, gameboy
Chinetti: bass
Champ: pads
Dr. Dré: bells, piano
Trigg: beats, noise

arranged, produced & mixed by trigg ;)

kweet niet wie de meest ode moet kriijen ,..ik neem dat iedereen zn sound stuk /bass gameboy:D soundje opstuurde en trig een avond of wat heeft zitten knutselen ,..trig meer info hoelang heb je r over gedaan alles audio in ?cubase?
geheim van ...trig?

eerlijk gezegd doet t me wat denken aan ouder warp achtige bright uk music
klinkt lekker aaah hij loopt al 3x

:verkoght:

zo kunje van meerder gasten op een avond bv een heel ver setje sounds [arp/moogjes strings acoustishe verkrijgen ien in staat zijn tot ...inspiratie
bisbis
:engel:

Goed, wat meer info over de werkwijze...

Om ongeveer 23:15 poste ik in de chat de vraag voor een stukje op 130BPM in Cmineur.

Als eerste kreeg ik behoorlijk uitgebreide stukjes van mc_kwok en elektrovolt plus een leuk gitaarloopje van mokum. Die dingen kon ik leuk met elkaar combineren, beetje eq-en, knippen & plakken, effecten erop zetten en zelf een beat bij maken. Daarna volgden meerdere ingredienten zoals de pad van Smackos waar de track mee begint en daarna de synth-geluiden van Franz. K.

Ondertussen was het nummer toen iets van 1,5 minuut. Daarna werd het even iets lastiger; de pads van Champ en de baslijn van Chinetti waren moeilijk in te passen maar ook daar heb ik met behulp van het nodige knip- en plakwerk nog een plekje voor weten te vinden (de bas op 1:36 en de pads van champ op 1:51) Verder speelde ik er zelf nog wat noise-sweeps bij om de parts een beetje aan elkaar over te laten lopen.

Toen het nummer al aardige proporties begon aan te nemen kwam Dr. Dré de chat binnen. Op dat moment was de track al te ver gevorderd om iedereen er nog maar van alles bij te laten maken dus ik liet Dré een preview horen en zei dat het er wel bij moest passen. Met zijn bells kon ik net de stukken interessanter maken die nog wat nodig hadden.

Daarna nog even het hele zootje mooi in de mix leggen, quick mastering erop en om 05:10 op het synthforum gepost.

Kortom: binnen 6 uur een track af :)

w00t!

Te gek dit zeg! Zeker voor herhaling vatbaar!

Hulde! Driewerf hulde voor alle betrokkenen! :okdan:

(Merk dat ik denk nu de track is afgelopen, "waar is de rest van het album"... Misschien een idee? Een SF collalbum?)

:mega:

Origineel geplaatst door trigg
Goed, wat meer info over de werkwijze...

Om ongeveer 23:15 poste ik in de chat de vraag voor een stukje op 130BPM in Cmineur.

Als eerste kreeg ik behoorlijk uitgebreide stukjes van mc_kwok en elektrovolt plus een leuk gitaarloopje van mokum. Die dingen kon ik leuk met elkaar combineren, beetje eq-en, knippen & plakken, effecten erop zetten en zelf een beat bij maken. Daarna volgden meerdere ingredienten zoals de pad van Smackos waar de track mee begint en daarna de synth-geluiden van Franz. K.

Ondertussen was het nummer toen iets van 1,5 minuut. Daarna werd het even iets lastiger; de pads van Champ en de baslijn van Chinetti waren moeilijk in te passen maar ook daar heb ik met behulp van het nodige knip- en plakwerk nog een plekje voor weten te vinden (de bas op 1:36 en de pads van champ op 1:51) Verder speelde ik er zelf nog wat noise-sweeps bij om de parts een beetje aan elkaar over te laten lopen.

Toen het nummer al aardige proporties begon aan te nemen kwam Dr. Dré de chat binnen. Op dat moment was de track al te ver gevorderd om iedereen er nog maar van alles bij te laten maken dus ik liet Dré een preview horen en zei dat het er wel bij moest passen. Met zijn bells kon ik net de stukken interessanter maken die nog wat nodig hadden.

Daarna nog even het hele zootje mooi in de mix leggen, quick mastering erop en om 05:10 op het synthforum gepost.

Kortom: binnen 6 uur een track af :)

dat bedoelde ik ,..in hoeveel tyd iedereen kan een ...leuke voor idereen track maken ,..met een lange tyd
wast dus nie ,..petje af
lol
idd
:engel: :halleluja :geslaagd: learning zone
hij klinnkt zeker ...90z warp pre orbitalletje als r wat meer mee ge fx-t was
lekker clean sho"n

Origineel geplaatst door scarum
(Merk dat ik denk nu de track is afgelopen, "waar is de rest van het album"... Misschien een idee? Een SF collalbum?)
:mega:

als je elke maand zo'n nummer maakt, heb je eind dit jaar een SF-album :)

volgens mij zijn er zat mensen die graag een volgende keer ook mee willen doen met een gezamenlijke track, dus waarom niet? :okdan:

waar is je aanmeld formulier trigg dan vul ik hem alvast in

Back