CS10 250 euro

.

.

Dat is helemaal gekkenhuis:) Het is echt een enorm cool bakkie lekker druppelende soundjes aciid:)

tja, en het is toch een heerlijke synth. valt me erg mee.
ik had liever die cs30 van interface gehad, voor 300 euro, maar dat was me allemaal te vaag. ik was welkom om hem af te halen, maar er kwam nog iemand, geen telefoon.....
als je in de buurt van steenbergen woont, kan je dat proberen. dan heb je echt een koopje!

Origineel geplaatst door sander
Ik heb een CS-5, zou de 10 bijna willen kopen om 'm gewoon erbij te hebben staan. :)

Ik zou nog ff doorsparen voor een CS-15
Vind ik persoonijk de leukste/veelzijdigste ...

lijkt de 15 meer op de 30?

de cs30 vind ik erg leuk wat de lfo's en envelopes en zo beteft, maar de vco en vcf vind ik een beetje magertjes afsteken bij de mogelijkheden die de synth verder biedt. ik zie het neurotische daarvan zelf wel in.

de cs10 vnd ik leuk, klinkt niet groots of dik, maar wel leuk. gerwoon een leuke synth voor z'n prijs. de cs30 is meestal meteen weer zo duur.

en een cs15 is niet alleen een kwestie van sparen, je moet m ook wel tegenkomen toch?!

overigens was de noise gewoon in orde, er stond gewoon een schakelaar verkeerd. de noise had wel een nieuwe potmeter, met een veel langere as, maar die heb ik afgezaagd, zodat alle knoppen weer min of meer gelijk zitten.

osc

osc

Heb jij hem weer leo haha, vet bakkie ik vind de cs15 ben de cs10 het leukst , de cs30 heeft andere osc's als je het mij vraagt.

het leuke van 1 vco bakken is dat je makkelijker de sound pakt die je wil heben, ik heb iig veel meer plezier van de cs10 dan dat ik van de cs30 heb gehad, maatje van me heeft cs15 ook erg vet.

Origineel geplaatst door Leo
lijkt de 15 meer op de 30?

de cs30 vind ik erg leuk wat de lfo's en envelopes en zo beteft, maar de vco en vcf vind ik een beetje magertjes afsteken bij de mogelijkheden die de synth verder biedt. ik zie het neurotische daarvan zelf wel in.

de cs10 vnd ik leuk, klinkt niet groots of dik, maar wel leuk. gerwoon een leuke synth voor z'n prijs. de cs30 is meestal meteen weer zo duur.

en een cs15 is niet alleen een kwestie van sparen, je moet m ook wel tegenkomen toch?!

overigens was de noise gewoon in orde, er stond gewoon een schakelaar verkeerd. de noise had wel een nieuwe potmeter, met een veel langere as, maar die heb ik afgezaagd, zodat alle knoppen weer min of meer gelijk zitten.

CS-15 is een soort dual CS-5;
2 * VCO,
2 * MM VCF,
2 * VCA,
2 * EG,

Bijna een CS-30, maar dan zonder seq. en met 2 ipv 3 EG's

Heb de mijne uit japan; zie je ze op ebay wel vaker

Je kan bij een cs30 geen golfvormen kiezen bij de vco sectie..

geef mij maar een cs15 of cs10

Origineel geplaatst door levka
CS-15 is een soort dual CS-5;
2 * VCO,
2 * MM VCF,
2 * VCA,
2 * EG,

Bijna een CS-30, maar dan zonder seq. en met 2 ipv 3 EG's

Heb de mijne uit japan; zie je ze op ebay wel vaker

dat klinkt inderdaad goed.
ik zag pas ook inderdaad wat cs10's en space echo's bij een japanse verkoper. goede koop als je de verzendkosten door combinatie weet te beperken.

Re: osc

Re: osc

Origineel geplaatst door rombraz
Heb jij hem weer leo haha,

ik ben blij dat jij er om kan lachen.

paar weken terug stonden hier machinedrum en evolver keyboard naast elkaar en dat was het wel dacht ik.
loop ik min of meer toevallig tegen een polymoog aan en ben ik echt helemaal verkocht. dat ding gaat nota bene (zoals het een polymoog betaamt) onder mijn handen kapot, maar de koorts blijft. en ook nu gaat het vintage aanschaffen/spelen bepaald niet zonder hindernissen, maar deze keer heb ik me voorgenomen geduld te oefenen en tegenslagen te verwerken en op te lossen. dus niet de vintage spullen weer wegdoen als dan dít, dan dát weer kapotgaat, maar wegbrengen, wachten, ophalen, betalen en spelen en hopen dat het dan goed blijft.

die jongen van de cs10 is een aardige kerel en omdat ik daar vlakbij oefen, dacht ik uiteindelijk (ik ben er ook niet opgesprongen, hij stond al een paar dagen te koop) dat ik m maar moest kopen.
maar ik moet nu alweer kijken hoe ik uitkom met de ruimte. er is een source onderweg en een sonic6. en een prophet600. o en een mg1. ik moet nog zien dat ik alles kwijtkan.
maar leuk spul is het.

Origineel geplaatst door rombraz
Je kan bij een cs30 geen golfvormen kiezen bij de vco sectie..

geef mij maar een cs15 of cs10

huh ik kan by mijn twee filters toch eg kiesen welke wave vorm ik aan schakel bv filter 1 heeft twee scakelaars ...
schakelaar 1 3 keuze; ramp vco1 / square vco1
en schakelaar twee heeft ook 3 keuzes ramp vc0 1 beetje dubbel dit / en noise en external

filter 2 heeft square vco 2 /en ramp vco 2 en vcf high pas filter 1 in filter 2 dus gevoelig mbt 1
snapt u t nog ,...eg een bakk voor mij
is zeker wel waar leo dat ie ietsje meer kost maar de veelzijdigheid e,. met een paar twists aan knobs hebbie een totaal ander geluid ,..voorzichtigheid geboden ,..kom niet vaak synth ttegen waar ik met een goede patch uren plezier kan hebben met kleine veranderingen ,..

cs10 heeft toch ook 2 osc ofnie?
:halleluja

..

..

ja bij die twee filters dat is waar ook..:stupid ik heb hem ook al een tijd niet meer. de cs10 is 1 osc met zaagtand en blokgolf die je ook tegelijk kan gebruiken..

Origineel geplaatst door R-ond
kom niet vaak synth ttegen waar ik met een goede patch uren plezier kan hebben met kleine veranderingen ,..

of een synth waarbij je af en toe denkt dat ie kapot is, dat iets niet werkt, of dat ie vals is, gewoon doordat er ergens een potmeter of schakelaar anders staat dan je denkt.

tja....

of een synth waarbij je af en toe denkt dat ie kapot is, dat iets niet werkt, of dat ie vals is, gewoon doordat er ergens een potmeter of schakelaar anders staat dan je denkt.

tja....

heb jij dat nou nog steeds dat had ik ,...vroegah:D

robraz er was toch iets?met dejouwe jij had dubbel cv gate ingangen ,...erop zitten ,...hmmm lijkt me een leuke mod.

heeft 10/15 ook filter in heerlijkeoptie moet zeggen mis mn sherman niet kan zulke lopende weirde env folow achtige loops maken met filtert in staat standaard op mn aux [3 voor geintreseerden ]

huh ik kan by mijn twee filters toch eg kiesen welke wave vorm ik aan schakel bv filter 1 heeft twee scakelaars ...
schakelaar 1 3 keuze; ramp vco1 / square vco1
en schakelaar twee heeft ook 3 keuzes ramp vc0 1 beetje dubbel dit / en noise en external

filter 2 heeft square vco 2 /en ramp vco 2 en vcf high pas filter 1 in filter 2 dus gevoelig mbt 1
snapt u t nog ,...eg een bakk voor mij
is zeker wel waar leo dat ie ietsje meer kost maar de veelzijdigheid e,. met een paar twists aan knobs hebbie een totaal ander geluid ,..voorzichtigheid geboden ,..kom niet vaak synth ttegen waar ik met een goede patch uren plezier kan hebben met kleine veranderingen ,..

cs10 heeft toch ook 2 osc ofnie?

Ja, de CS-30 is een erg fijne synth. En ik kan het weten, want sinds vandaag heb ik er twee :halleluja Ik ga er maar een mooi 4-osc. systeempje van maken denk ik; even de CV/Gate doorlussen en freaken maar.

Ik ben blij :)

heb jij dat nou nog steeds dat had ik ,...vroegah:D

tja, het is voor mij ook al een tijdje geleden, maar ik schaam me er niet voor hoor. ik kan toch wel voor intelligent door.

het zou wel mooi kloppen, want volgens mij doe jij de laatste tijd wat ik vroegah deed... ;)

heb jij die in steenbergen gehaald, voor 300??

Ja, ik heb de gok maar gewaagd en deze keer heeft het goed uitgepakt. Het loopt ook wel eens minder goed af, maar dat soort verhalen kunnen we allemaal wel vertellen denk ik en daar gaat het nu even niet om.

Hoe dan ook, het was de reis meer dan waard want het is een mooi exemplaar. Ik wil hem alleen even een beetje schoonmaken en 1 of 2 toetsen zijn wat beschadigd; kijken of ik daar vervanging voor kan regelen. Misschien heeft Senso dat nog wel liggen, al is de kans klein. Anders is het ook niet zo heel erg storend.

Aardige vogel ook trouwens hoor, maar wel een beetje vreemd. Hij wist donders goed dat hij er veel meer voor kon vangen maar hij had erg snel geld nodig, vandaar deze bodemprijs. Vond het ook wat vaag dat hij wel internet had maar geen telefoon (zoiets wekt bij mij, door andere ervaringen, al gauw wat achterdocht op) maar er zat dus niets achter of zo.

Vanavond ga ik hem maar eens helemaal aan de tand voelen deze bak. Hoe hij werkt weet ik gelukkig al (zoals bekend is de CS-30 een van de meest onlogische analoge synths qua werking die je maar kunt bedenken). Maar ik had hem daar al geprobeerd en hij klonk erg lekker :W

Back