Kaoss Pad 3, hype?

Arv

Robot
Ik heb sinds kort een Korg KP3. Het is een mooi apparaat, zit erg stevig in elkaar (geanodiseerd aluminium) en werkt vrij intuïtief. Ik was dus erg blij toen ik er mee aan de gang ging. De samples kun je via usb versturen naar de KP3. Allemaal heel fraai. Alleen, het valt me allemaal wat tegen. Je hebt iets van 128 fx settings maar ongeveer de helft daarvan zijn leuk en bruikbaar. En nu komt het: je kunt geen parameters instellen of veranderen! Dat kan ik niet echt volgen bij een apparaat van ~400E. Je hebt een mooie usb interface maar je kunt daarmee geen fx settings wijzigen.. Of heb ik wat gemist? Tuurlijk, je kunt bewegingen opnemen op dat ding, maar eerlijk is eerlijk wanneer gebruik je dat...

Zijn er nog meer KP3 gebruikers, en zo ja wat is jullie ervaring?

KP2 kun je ook geen paramteres instellen, tis echt een presetbak waarvan je 10 procent van de presets ook echt gebruikt. Aan de ene kant is dat jammer, aan de andere kant is het fijn om een apparaat mee te nemen naar een live optreden waar je helemaal niets aan kunt programmeren.

Inderdaad.. Ook de oude KP's hadden geen instel mogelijkheden. Maar omdat hij nu usb heeft dacht ik....

Ja het is een fucking hype

DONT BELIEVE THE HYPE!

ondertussen is dr eentje naar mij onderweg maar sssht... ons geheimpje

Maar ik denk dat die 10% van alle effecten die iemand gebruikt varieert per persoon. Ik denk dat ze een hoop mensen tevreden stellen met dit ding. Via USB kun je de samples dr in stoppen en waarschijnlijk ook 'custom messages' over de pad laten scrollen.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ja het is een fucking hype

DONT BELIEVE THE HYPE!

ondertussen is dr eentje naar mij onderweg maar sssht... ons geheimpje

Maar ik denk dat die 10% van alle effecten die iemand gebruikt varieert per persoon. Ik denk dat ze een hoop mensen tevreden stellen met dit ding. Via USB kun je de samples dr in stoppen en waarschijnlijk ook 'custom messages' over de pad laten scrollen.

-C-

Het is best wel een goed ding hoor.. Ik klaag alleen te snel :D
De sampler werkt ook best okay. Ik wil het misschien gebruiken om tussen twee songs een simpel bruggetje te bouwen..

Hallo,

De KP3 is een supermachien, alleen moet je meer en meer stilstaan bij het feit wat je allemaal kunt of wilt doen. Ik heb me ook laten vangen aan het feit dat er vele effecten hetzelfde klinken, en dacht : "Is dit het maar, en voor 400 euro, pfff, veel te veel!!!"
Maar zoals er gezegd is kun je je samples inladen in de KP3 en en dit opent een groot gamma aan mogelijkheden, al is het maar een simpele bewerking, je sample heeft hierdoor wel wat meer waarde gekregen. Ook voor live-bewerking is het een oorzaak voor mijn natte broeken, maar het is en blijft een machientje, en dient niet om een volledig nummer te schrijven. Je moet het zien als een randapparaatje.

Groeten

Kijk ik gooi onder de 8 preset knoppen wat effecten naar smaak en voor de rest zal ik zelden andere effecten gaan gebruiken. Dat deed ik ook niet toen ik de versie 1 of 2 had.

-C-

OK, na aardig wat proberen met de KP3 ben ik toch wel heel tevreden. Het samplen is een behoorlijk goeie live tool, en het werkt vlekkeloos! Sync em met je sequencer.. yum! :D

Ik ben em aan het gebruiken in een nieuwe track..

Ik ben verzot op de kaosspads. Heb twee KP2's in serie (met nog een micro modular ertussen) waarmee ik live lekker stukjes kan samplen en mangelen. De kracht zit in de user-interface en de directheid! En minder in de kwaliteit of finetune mogelijkheid van de effecten.

Heb dan ook de KP3 gekocht, omdat het wat meer bied, zeker op samplegebied en user-interface. En ik denk dat voor veel mensen die met loops ed werken het een enorme verbetering is. En zeker dat je samples kunt opslaan is erg gaaf!

Maar, voor mij is het samplen toch veel minder prettig geworden omdat je eerst moet instellen hoe lange de sample moet worden, voordat ie überhaupt begint. De KP2 kon je met één druk op (twee knoppen) meteen laten samplen of hem zo instellen dat ie begint zodra er signaal is. Dat werkt voor mij perfect! Dus ik doe hem weer weg... :-( en speel lekker verder met de KP2's :-)
(zie ad)

Maar zonder gekheid, vorig weekend heb ik een liveset gedaan waar ik de KP3 bij had en dat ging als een trein, echt de vette filter / granular / isolator&distortion effecten maakten de breaks!

Top ding!

-C-

je kunt geluid alleen niet hard insturen, dus je pompende beats worden wel wat zwakker.

Sinds een paar weken mix ik ook op 0dB in plaats van +10 dB zoals ik gewend was (lekker tegen het rood aanjakkeren)

-C-

eeey ik hb even een vraag over kaoss pad 3. Ik heb 2 x draaitafel reloop 4000 m3d en een behringer vmx 300 mixer . Ik heb verder geen versterker ofzo. Nou wil ik deze kaoss pad aanschaffen zodat ik op beide kanalen (beide draaitafels) effecten en samples kan gaan toepasse. Is het mogelijk dat ik dit apart doe van elkaar? Kan ik via de ene draaitafel effecten en samples toevoege en daarna over de andere draaitafel effecten en samples toeveoege of kome de effecten over allebei de draaitafels heen?
Kan iemand uitlegge hoe het gaat / aansluiting?

Alvast heeel erg bedankt

Vr gr steven

Je kunt de KP3 tussen een platenspeler en je DJ mixer zetten, dan heb je 1 platenspeler voorzien van de KP3 effecten.
Wat je ook kunt doen is de KP3 achter je DJ mixer hangen, dan heb je over de mix die uit je DJ mixer komt de effecten.
Dit laatste is de meest gangbare combi!

-C-

ahh dus je kan niet effecnten en samples apart van elkaar over de draaitafels laten gaan:S
das wel jammer:S
kwil namelijk over de ene effecte en samples gooie en de andere draaitafel niet.
:S

Ik ben em aan het gebruiken in een nieuwe track..

Ben wel benieuwd hoe dat ding dan klinkt. Kan je niet een stukje laten horen? ;)

Back