TOP 10 Softsynths

1. FM7 (demoversie inmiddels verruilt voor hardware FMsynth)
2. AXS (freeware jp-8080-achtig)
3. pro-52

Origineel geplaatst door actionHank
  1. native instruments reaktor
  2. emagic ES2
  3. native instruments absynth
  4. native instruments fm7
    [/list=1]

er zijn nog wel andere goede, maar die heb ik niet uitgebreid onder handen gehad en ga ik dus niet over oordelen.

1. ES2 is geen VST, anders had ik die er ook bij staan

1 - absynth
2 - fm7
3 - pro53
4 - spectrasonics atmosphere
5 - MHC Voxsynth
6 - Waldorf PPG
7 - TBL Bassline
8 - MHC Spacesynth
9 - TC Mercury
10 - Model E

Origineel geplaatst door actionHank
V-station? hoe kan je dat nou weten? v-station is toch nog helemaal niet uit, of heb ik wat gemist?

zo ken iker nogeenpaar

ikdurf te wedden dat de helfthierde software niet origineelheeft

hupklaar

Origineel geplaatst door mw3003
zo ken iker nogeenpaar

ikdurf te wedden dat de helfthierde software niet origineelheeft

hupklaar

Stond nergens bij dat je de software moet hebben !

Ik heb m nog niet zelf bespeeld, maar ik heb samples gehoord en als je weet dat het een software versie is van de K-station dan weeet je sowieso al dat het wel goed moet klinken!

1 fm7 is gewoon de enigste softsynht die beter klinkt, betere interface en interesante(goed omgebouwde) mogelijkheden heeft dan het orgineel waarop ie is gebaseerd.

2 Arturia klank is gewoon erg goed(doet me een beetje aan de clavia sound denken)

Origineel geplaatst door ><i
Klopt, wel een sterke leer curve (het duurt LANG voordat je uit de voeten kan met ES2) maar dan heb je ook wat ;)

Vind je? Het is toch je standaard 3 Osc VA synth met zeer uitgebreide routemogelijkheden? ;)

Trouwens de allereerste VSTi de Model E van Steinberg is ook geupdated.
De beste update sinds lange tijd IMO. Hij klinkt nu stukken analoger, erg knap wat ze daar gedaan hebben.

En de veste meest grondschuddende softsynth die ik nog ben tegengekomen is Fatsondo.
( http://www.mhc.se/software/plugins/fatsondo/index.html ) En voor die prijs is het echt niet normaal meer wat je krijgt.

De volgorde van dit lijstje verschilt per styl, produktie, maar het meeste respect heb ik voor:

*Tassman
*Reaktor
*Kontakt (voor mij overzichtelijker dan halion en 36db filters met meerdere resonantie punten binnen 1 filter)
*Z3TA (en zeker niet pentagon snap niet dat die bij kvr op no.1 staat, of mis ik iets, is vet overstuurd met tikken juist heel mooi ¿¿¿¿¿)
*dcota
en nog 1 met echte geluiden (zoals piano's (bass) gietaren) maar dat is geen synth die is echt...

1. Waldorf PPG Wave
2. NI FM7
3. NI Pro53
4. AnaMark (met stip, nieuwe versie pas uit)
5. Virsyn Tera
6. VAZ2010
7. rgc z3ta+
8. Albino/Delta III
9. Synth1
10. Muon Electron

Heb ze trouwens allemaal, en helemaal legaal.

oke ! hier komt mijn lijstje dan .

1. Absynt
2. TRaingle II
3. Virsyn

Voor de rest gebruik ik geen VSTi meer:peukie:

Ik vind dat vele freeware vsti zuigen, maar ja dat is mijn mening. Ik wil geen discussie uitlokken ofzo hoor :D

maar ja goede software is duur.

Dit is mijn lijstje met de beste vsti en softsynths

1) BUZZ Tracker
2) Spectrasonics Atmosphere
3) Spectrasonics Stylus
4) Steinberg D'Cota
5) ABsynth
6) Steinberg Plex
7) Reactor
8) Rebirth
9) Reason
10) eeehhmmm... veels te slecht om het te kunnen herinneren

l8tr
8)

Ik heb redelijk goede ervaringen met de Triangle II van (ik geloof) RCG audio. En ook nog gratis! Dus altijd het proberen waard.
Verder zit je altijd goed met de spulletjes van Native Instruments.

Eric

Back