Monitoring en versterking het hoe,wat en waarom????

bottem line naar mijn mening is dat ze gewoon weer moeten geven wat er eringaat, smaak is relatief, op het hoogste niveau qua mengtafel en de hele signaal keten praat je niet meer over "beter", maar over "anders klinkend", vaak word smaak te pas en te onpas gebrulkt om een niet zon best klinkend product te verdedigen...." wat is dat randje wat ik hoor??" , ach ja das smaak....bullshit

daar komt bij dat er op een gegeven moment door goedkopere randapparatuur of mengtafels en de minutiarisatie monitoren aangepast zijn net zolang todat het goed klonk,met de intrede van ic's e.d. werden de zwakheden qua klinken van die ontwerpen blootgelegt maar inplaats van het verbeteren van dat product werd er net zoalng aan monitoren gesleuteld totdat je met die shitzooi een goed geluid kon maken... er werd niet naar aanhangende zaken gekeken het moest gewoon goed klinken, maar daar heb je vooral in de acoustische recording geen zak aan en schiet je jezelf in de voet...

smaak?, een appel heeft smaak, geluid is zoals het is ...tenminste, voordat het de microfoon ingaat.

Origineel geplaatst door Capstan cappy
smaak?, een appel heeft smaak, geluid is zoals het is ...tenminste, voordat het de microfoon ingaat.

idd maargoed alles doet zoveel met geluid kabels mixers monitors etc etc etc dat je nooit orgineel geluid overhoud

en het is wel degeleijk smaak dat je over de streep moet trekken voordat besluit een paar monitors koopt

mackies klinken heel erg in het laag daarintegen vind ik het midden en het hoog tegen vallen

krk klinken weer anders dan genelec s

ikzelf heb de genelec 8040 goed laag goed midden helder hoog dit maakt het ideaal om alle soorten muziek te doen

mackies zijn alleen voor muziek met veel laag hip hop house etc etc

je koopt je monitors ook voor een bepaalde soort muziek

Origineel geplaatst door remi v
idd maargoed alles doet zoveel met geluid kabels mixers monitors etc etc etc dat je nooit orgineel geluid overhoud
en het is wel degeleijk smaak dat je over de streep moet trekken voordat besluit een paar monitors koopt

als je zou weten dat je een paar monitoren voor je neus hebt waarvan je het geluid mooi vind maar weet dat het niet klopt , zou je ze dan kopen ?
ik bedoel dus niet of je er op kunt werken maar het feit dat ze meer kleuren dan ze zouden moeten omdat je weet hoe de bron klnikt , met de keuze van vandaag de dag is het moeilijk daar je weg te vinden vind ik, de 1 zegt dit de ander zegt zus, maar er zijn maar weining die echt overeind blijfen...je moet eens weten hoeveel monitoren uit de gratie zijn met de intrede van goedkope technieken gebruikt in de randapparatuur, alleen omdat ze lieten horen hoe het "werkelijk" klonk, dat wilden ze niet horen dus werd er gezocht naar iets wat het niet liet horen , dat wil ik ermee zeggen, meer niet:mega:
dus wat is smaak dan?, als je al niet eens 1:1 kan luisteren, (1:1 kan niet maar je snapt me wel)

en tog blijft het bij monitors dat smaken verschillen terwijl het eigenlijk niet zo hoort te zijn

ik had tijdje geleen een vakblad gekocht daar stond een hele test in over monitors van 200 tot 1000 euro per stuk en ze zeiden ook al dat het ook om de smaak gaat[/B]

En daarboven? Heb je dan geen smaak meer? Ik zie het verband niet.

je koopt je monitors ook voor een bepaalde soort muziek

nah.....

Je monitoring bepaalt wat je wel en niet in je muziek wilt terug horen.

Origineel geplaatst door Mostatic
En daarboven? Heb je dan geen smaak meer? Ik zie het verband niet.

nah.....

de test in het blad ging over monitoren van tussen de 200 en de 1000 euro

en de mensen die monitors teste zeiden al dat monitors kopen ook een kwestie van smaak is

en het heeft verder niets met het budget te maken

Origineel geplaatst door Mostatic
nah.....

klopt het is ook een kwestie van je monitors kennen je moet goed weten wat je zwakke en goede punten zijn als je dit goed weet kun je op elke monitor mixen

mjah wat voor mensen testen ze? , zijn dat mensen die al 30 jaar in het vak zitten en weten waarover ze praten of hoe zit dat, kunnne die mensen refereren naar 1000 opnames die ze gemaakt hebben en dus kunnen beoordellen wat de eerlijkheid is van zo'n monitor ??....er zit zon dikke grijze wolk omtrent wat monitoren nou echt doen , zoooveel voorbeelden van monitoren met grote beloftes die in het stof moeten bijten nadat de hype over is en weer eens "echte" monitoren tegenover zich krijgen , goedkoop of duur maakt nie uit, als je je geluid en stereo image etc niet kunt herkennen of flink vertekent of eigenlijk maar iets is al genoeg om ze niet te kopen ,

Back