RS7000 FX in combo met DJ-Mixer?

Camielr

Nieuwkomer
Ik heb een specifieke vraag..
tijdje op forum gezocht en handleidingen doorgelezen maar niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Mijn vraag:
Ik heb een Vestax PCV-275 Dj-mixer.
Vestax Specs

Nu ben ik van plan om een Yamaha RS7000 te kopen.
Is het echter mogelijk om mijn de RS7000 via de FX Send/Return van de mixer met elkaar te koppelen?
Ik wil dan dus realtime effects kunnen toepassen op mijn vinyl-mix.

Iemand een idee?

Sure, je kunt je Vestax outs in de ingang van de RS7000 stoppen en door de 3 efx generatoren sturen. Maar is een special fx unit als Kaoss Pad of iets dergelijks, niet veel handiger en goedkoper?

R

Nou ik wil gewoon kijken of ik er ook nog iets aan heb mbt tot mij dj-sets..
voor de rest wil ik de RS7000 natuurlijk in de eerste plaats gebruiken voor eigen producties.

Van mixer Fx send naar RS7000 begrijp ik..maar kan je dan ook weer met het signaal naar Fx Return van mixer.

Want ik wil dus een vinyl plaat opleggen> dat signaal via mixer naar RS7000 sturen en vervolgens het bewerkte signaal weer realtime naar de mixer zodat ik hem in een djset kan gebruiken.. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :P

FX Send naar RS7000 inputs
Uitgang RS700 naar FX Returns

Bedankt Seiko!
Blijkbaar is het dus toch zo simpel :)

heb nog 2 kleine Offtopic vraagjes
aangezien jij een RS7000 bezit denk ik dat je wel weet:

1. Is de netspannings adapter universeel. Ik wil nl een tweedehands model uit Engeland kopen..en wil niet te veel met kabels gaan klooien.

2. Zijn er verschillende talen in het menu te selecteren of altijd gewoon standaard Engels?

Origineel geplaatst door Camielr
Bedankt Seiko!
Blijkbaar is het dus toch zo simpel :)

heb nog 2 kleine Offtopic vraagjes
aangezien jij een RS7000 bezit denk ik dat je wel weet:

1. Is de netspannings adapter universeel. Ik wil nl een tweedehands model uit Engeland kopen..en wil niet te veel met kabels gaan klooien.

2. Zijn er verschillende talen in het menu te selecteren of altijd gewoon standaard Engels?

Geen idee of het een switching power supply is eigenlijk....zou ik wel ff goed uitzoeken.

Nummer 2 is iig niet mogelijk. Menu is engels, geen keuze voor andere talen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Geen idee of het een switching power supply is eigenlijk....zou ik wel ff goed uitzoeken.

Ja heb net nog eens goed gekeken in de handleiding:
"Het type netsnoer dat bij de RS7000 wordt geleverd
kan verschillen, afhankelijk van het land waarin deze
is gekocht (er kan een derde pool op de stekker zitten
om het apparaat te aarden). Onjuiste aansluiting van
de aarde geleider kan het risico van een elektrische
schok tot gevolg hebben. Wijzig de stekker die bij de
RS7000 wordt geleverd NIET. Als de stekker niet in
het stopcontact past, laat dan een juist stopcontact
plaatsen door een gekwalificeerde installateur.
Gebruik geen adapter stekker die de werking van de
aarde geleider overneemt."

"laat dan een juist stopcontact
plaatsen door een gekwalificeerde installateur."
Hmm niet echt een handige oplossing :S

RS7000 werkt niet met een adapter,gewoon standaard snoer zoals voor PC enz...ik neem whatever er in de buurt ligt en 't werkt allemaal...of je de spanning kan aanpassen weet ik niet, ik veronderstel van wel (heeft Engeland een andere spanning dan ? volgens mij enkel type van 'gaatjes')
Menu's enkel in Engels

Heb nu een model met nederlandse stekker..dus dat probleem is opgelost..
Nu nog even de effect send/return gaan testen..maar eerst nog extra kabels halen.

In ieder geval bedankt voor jullie input.

Back