samenwerking Electribe MX en korg KaossPad3

danielvandrunen

Nieuwkomer
hallo,
ik had een vraagje over de Korg EMX-1 en de Kaoss pad 3.
ten eerste vroeg ik me af of deze va midi gesynchroniseerd kunnen worden en of de samenwerking tussen de apparaten goed kan verlopen?
ten tweede vroeg ik me af of iemand de mogelijkheden en werkwijze van de KP3 kan vertellen?
ik heb de electribe al maar mis de sample functie vandaar de KP3.
zal de KP3 deze leegte opvullen?
alvast bedankt.

De Kaoss Pads hebben geen speciale samenwerking met een ander apparaat ofzo. Het is gewoon een FX processor waar je audio in stopt en die de behandelde audio weer uitspuugt.

Je kunt 'm direct tussen je signaal hangen of aan een aux bus van een mengtafel.

Als je een echte sampler zoekt zou ik persoonlijk verder kijken dan een KP3. Je effecten synchroniseren via midi kan uiteraard wel......

De Kaoss Pad 3 kun je wel via midi synchroniseren, dat wil zeggen dat bepaalde effecten in tempo lopen met je electribe. Voor de rest moet je inderdaad niet al te veel verwachten van een samenwerking tussen die twee. De sample functie is ook heel erg simpel en moet je meer zien als een gadget dan een serieuze sampler.
Heeft je EMX-1 ook midi tracks, dat je een externe module aan kan sturen? Als dat kan, zou je met een simpele (rack) sampler een stuk verder komen.

over de mogelijkheden en de werkwijze van de KP3 kan ik vanavond meer vertellen, ik heb hem net vanochtend binnen gekregen! *stuiter* *stuiter*

-C-

hallo,
ik heb hem nu al gekocht, en ik vind het een pracht apparaat, vooral omdat hij zo "slim" is sampled zonder enige moeite van een externe geluidsbron en de lopojes die je al hebt sleep je zo in het apparaat vanaf je pc. en de effecten zijn wonderbaarlijk vooral ook door de besturing ervan. ik zou zeggen, elke DJ of Producer moet er een hebben omdat je gelijk je effectenonderdeel helemaal gedekt hebt, en de sampler is een geweldige bijkomst.

gr.

Back