Probleempje-Korg Triton Le

BG 53

Ingeburgerd
Hallo Mensen,

Ik heb afgelopen week een Korg Triton le gekocht, en ben er erg blij mee. Ik heb er een aantal nummers op gecomponeerd, en deze opgeslagen op een smart media kaart. Mijn vraag is nu aan julie.... Hoe zet ik de songs van mijn smartmedia kaart (gewoon van mijn triton) naar mijn pc, zodat ik er een mp3 bestand van kan maken. Ook heb ik geprobeerd deze songs via de midi in pro tools te sturen via een data dump, maar ik krijg vervolgends geen nummmer te zien in pro tools. Of kan ik op een of andere manier mijn smartmedia kaart op de pc aansluiten?? Wie kan mij hierbij helpen??

Groet,

Wesley Hoving

Je maakt een veelgemaakte fout: midi is géén audiodata. Midi is stuurinformatie. Als je je gecomponeerde tracks wilt opnemen als audio, zul je dat moeten doen door de triton aan te sluiten op protools via de audio(kabels), al dan niet via een mengpaneel.

Oke Bedant voor je antwoordt,

Dus die tracks die op mijn triton staan kan ik nooit als mp3 bestand krijgen, heb ik dat ding eigenlijk voor niks gekocht...
En hoe doen nu producers dat dan?? Ik zie vaak genoeg op ducumantaires dat die gasten beats maken op hun synth....,
En hoe willen ze die dan gebruiken ?. Of zijn dat weer betere synthezyzers? Ik ben een leek op dit gebied hoor dus neem het me niet kwalijk als ik domme vragen stel:D

Groet Wesley

Je hebt gelijk mike, Zal ik ff proberen:)
Ik heb zonet ook gelezen dat er programma's zijn die midi naar mp3 converteren.. Is dit wat??

Het kwartje valt blijkbaar nog niet :)

Lees de reactie van dum% nog eens goed :P

Midi is iets heel anders als audio.

Audio is geluid. Dus ook mp3 en wav. Je hoort het.

Midi is technische besturing. Het bestuurt een synth met zaken zoals welke noot op welk moment met welk geluid moet klinken. De synth maakt dankzij die besturing geluid. De besturing zelf is dus geen geluid.

Midi naar mp3 converters bestaan wel, maar die doen niet wat jij zou willen. Vergeet die maar even.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midi

download een gratis programma als audacity, sluit je synth aan op de ingang van je geluidskaart, speel je track op je triton af terwijl audacity op opnemen staat, exporteer als mp3. klaar :)

Je hebt je synth niet voor niets gekocht hoor, je moet alleen nog leren hoe het werkt

Het kwartje is gevallen:mega:

Ik snap het nu, het enige wat ik moet doen is de audio out van de triton op de input van mijn geluidskaart aansluiten.
Dan de triton op play drukken, en de boel in pro tools op record:)

Bedankt:halleluja

Ik zei toch ik ben leek op dat gebied:confused:

Back