Jupiter 6

Origineel geplaatst door dennisb
jp6 was nieuw $3000 de jp8 $8000, jx8p $1700, minimoog $1800 , memory moog $3800 , prohet 10 $7500, trek uw conclussies, de mijne is dat de jp8 nog het meest in waarde is gedaald van allemaal, het is gewoon een vette bak en daarom is en was ie zo duur. Nu 2dehands is normaal voor een jp6 laten we zeggen 1000 en voor de jup 8 2250, redelijk in balans tov the old days lijkt me.

Kijk daarom ben ik nou altijd blij dat ik niet 20 jaar terug leefde, dan had ik echt geen synth kunnen kopen:)
Maja ben van plan geld te gaan sparen zo dat ik ergens eind dit jaar een duure synth kan kopen (2000 a 3000 euro)
Maar ik zit nu al met het probleem, aan de eene kant vindt ik analoge bakken super gaaf, ze klinken te gek, althans als je een goede heb en ze zien er zo uber cool uit. aan de andere kant zijn ze gewoon duur maja de waarde is wel een stuk vaster dan die van een VA. Alhoewel ik denk dat die in de toekomst ook weer in waarde gaan stijgen omdat de VST het denk ik helemaal gaan overnemen, zal lache zijn als je over 20 jaar opeens 2000euros moet neertellen voor een OB12 ofzo:stupid

Origineel geplaatst door PietjePieter
Doe mij ook wat zaatjes voor zo´n geld boom:)
Denk dat et grootste verschil in prijs tussen de 6 en de 8 em in de naam zit.
Voor die 2 stemmen zou ik geen 2000 euro extra neer tellen. Nou zou ik zoiezo
ook geen 1000 voor een 6 neertellen maja kan ik wel inkomen als iemand dat doet.
3000 voor een 8 vindt ik eigenlijk bespottelijk

veel maar niet bespottelijk, koop maar eens een porsche uit die tijd, die vindt je ook niet voor 20% van de nieuw waarde, en dan zeg ik niet dat een jp8 de enige echte vette is want er is immers ook nog ferrari, lamborgini etc, en hoeveel meer heb je over voor een porsche zonder roest en deuken, veel meer in de regel dus zo raar is het allemaal niet, ik denk dat mensen die zo flippen van de prijs voornamelijk flippen van het feit dat het buiten hun bereik ligt, en dat begrijp ik zeer goed en ik veroordeel dat dus ook niet maar ik constateer het wel

Kijk daarom ben ik nou altijd blij dat ik niet 20 jaar terug leefde, dan had ik echt geen synth kunnen kopen:)
Maja ben van plan geld te gaan sparen zo dat ik ergens eind dit jaar een duure synth kan kopen (2000 a 3000 euro)
Maar ik zit nu al met het probleem, aan de eene kant vindt ik analoge bakken super gaaf, ze klinken te gek, althans als je een goede heb en ze zien er zo uber cool uit. aan de andere kant zijn ze gewoon duur maja de waarde is wel een stuk vaster dan die van een VA. Alhoewel ik denk dat die in de toekomst ook weer in waarde gaan stijgen omdat de VST het denk ik helemaal gaan overnemen, zal lache zijn als je over 20 jaar opeens 2000euros moet neertellen voor een OB12 ofzo:stupid

VST zullen de komende jaren helemaal niks gaan overnemen, anders hadden ze ook wel gitaren drumstellen en wat dies meer zei al overgenomen, jongens een virtuele wereld is leuk maar het blijft virtueel, ik vind uiteindelijk starwars 1 gewoon mooier en warmer dan de laatste serie en zo is het met synths ook. Even een simpel rekensommetje op een jup8 zitten ongeveer 50 schuifjes dacht ik, als we elk schuifje tien stapjes geven dan kunnen we al 10 tot de 50ste macht verschillende geluiden maken, dat zijn meer geluiden dan er atomen in het heelal zitten, denk je dat een computerprogramma dat kan vangen? ik ben zelf programmeur en besef daarom waarschijnlijk des te meer hoe onmogelijk het is om zon synth te evenaren met bits en bytes, mischien krijg ik ongelijk dat kan altijd maar ik heb goede redenen om te aan te nemen dat analoog here to stay is.

@dennisb: Hum ik ben daar niet zo zeker van. Ik ben zelf ook programeur en denk er iets anders over dan jij. Ten eerste ik ben zeker geen voorstander van VST want ik vindt et niet echt, ik wil dingen kunnen aanraken. Je verhaal zou kloppen als je ervanuit gaat dat van elke mogelijke sound die je uit een jp8 kan halen een sample getrokken zou moeten worden om deze via een computer na te botsen. Dit hoeft echter niet de VST werken ook gewoon met formules met variabelen. als je een formule in een computer stop met 50 variabelen die elk 10 waards kan hebben dan is de uitkomst ook net zo goed 10 tot de 50ste macht. Ik ben van mening dat synths waarin je VST kan landen zoals hoe heet dat ding een Niko ofzo de toekomst van de synth markt is. Dit vindt ik overgens erg jammer maar ik vrees het ergste, blijf hopen dat dennisb gelijk heeft:) En nog iets een gitaar bijvoorbeeld werkt met snaren die trillen, nu is dat zoiezo al een hele complexe theorie maar zeker de hoeveelheid verschillende manieren van trillen, is wat anders als een synth. Maar toch, heb ook al ernstig goede digitale gitaaren gehoord.....

@dennisb: Hum ik ben daar niet zo zeker van. Ik ben zelf ook programeur en denk er iets anders over dan jij. Ten eerste ik ben zeker geen voorstander van VST want ik vindt et niet echt, ik wil dingen kunnen aanraken. Je verhaal zou kloppen als je ervanuit gaat dat van elke mogelijke sound die je uit een jp8 kan halen een sample getrokken zou moeten worden om deze via een computer na te botsen. Dit hoeft echter niet de VST werken ook gewoon met formules met variabelen. als je een formule in een computer stop met 50 variabelen die elk 10 waards kan hebben dan is de uitkomst ook net zo goed 10 tot de 50ste macht. Ik ben van mening dat synths waarin je VST kan landen zoals hoe heet dat ding een Niko ofzo de toekomst van de synth markt is. Dit vindt ik overgens erg jammer maar ik vrees het ergste, blijf hopen dat dennisb gelijk heeft:) En nog iets een gitaar bijvoorbeeld werkt met snaren die trillen, nu is dat zoiezo al een hele complexe theorie maar zeker de hoeveelheid verschillende manieren van trillen, is wat anders als een synth. Maar toch, heb ook al ernstig goede digitale gitaaren gehoord.....

ja slayer uit fruity is al heel OK, maar de real deal , dat dan weer niet. Die programmeurs kunnen gewoon niet alle mogelijke standen checken om te luisteren of het geluid doet wat ze willen, op basis van die gedachte stel ik dat ze er nooit uit zullen komen. Ik snap als programmeur natuurlijk ook dat je met een vst met 50 knoppen ook net zoveel combinaties kent, maar test jij je software nooit dan? Ik hoop het wel voor je ;) Wat programmeer je? Ik ben een java enterprise boer

Okee beetje oftopic, maar ik programmeer machines, loopende bandjes, pakhuizen en dat soort geneuzel :) wel leuk vind ik zelf. Maja je heb gelijk het zal nooit the real thing worden maja het is de vraag of de groote massa daar oren naar heeft. een minimoog voor 2000 kopen of effe downloaden, tis een heel verschil. Maja ik ben ook meer van the real thing:) ik bedoel een beetje damens kijken op het internet is toch ook niks vergeleken met een echte dame....

Okee beetje oftopic, maar ik programmeer machines, loopende bandjes, pakhuizen en dat soort geneuzel :) wel leuk vind ik zelf. Maja je heb gelijk het zal nooit the real thing worden maja het is de vraag of de groote massa daar oren naar heeft. een minimoog voor 2000 kopen of effe downloaden, tis een heel verschil. Maja ik ben ook meer van the real thing:) ik bedoel een beetje damens kijken op het internet is toch ook niks vergeleken met een echte dame....

Ja we dwalen een beetje af, heb ik echter geen probleem mee ;) De massa producers of de massa consumers? Consumers (als ze geen producer zijn ) weten natuurlijk van niks op een bewust niveau, onderbewust echter hebben ze meer door als je vermoeden zou, mensen weten niet waarom ze geraakt worden, ze worden gewoon geraakt, bijvoorbeeld doordat het geluid herrineringen uit hun jeugd terugbrengt. Ik beweer ook niet dat je geen mooie muziek kan maken met VST, een goede muzikant maakt natuurlijk veel betere muziek met VST dan een minder goed muzikant (slechte bestaan niet ;) ) met een zolder vol oud en nieuw analoog spul.

Als producer (amateur) en minimoog eigenaar kan ik zeggen dat een minimoog niet te evenaren is door welk stukje software dan ook, het komt niet in de buurt, niet eens dichtbij. Ik heb die moog nog niet zo lang maar sinds ik dat ding heb begrijp ik de hype en ben er ook door bevangen. Voel me zelfs een eikel dat ik niet eerder zon ding heb gekocht. Met die VST's moet ik altijd eindeloos pielen met eq & effecten om een beetje te krijgen wat ik zoek en dan is het nog altijd net niet. Met dat ouwe spul is het gewoon direct goed (naar mijn smaak dan he, mischien vind jij het nog steeds crap). check anders ff hier me laatste song http://www.myvision.eu/mini/mini.html , heb ik in drie dagen in elkaar geflanst en (bijna) volledig gedubbed met de minimoog.

Net je mp3tje geluisterd en klinkt lekker, niet helemaal mijn ding, maar wel lekker. Het is duidelijk dat het geluid meer hoe moet je et zeggen kwalitijd heeft dan een vst of zelfs een va. Maja daar betaal je dan ook voor denk ik maar. Maar klinkt echt goed, het is toch zo je ziet et in alles. Gitaar versterkers zelfde verhaal, een buizen versterker klinkt nou eenmaal beter dan een transistor bak. Ik ben het ook helemaal met je eens dat "echte" machines gewoon beter zijn:) Dat neemt niet weg dat et een uitstervend ras is in mijn optiek....Ach ja over 200 jaar is een MiniMoog gewoon een soort stratovarius denk ik:biertje:

@ Dennisb

Die track is echt masterlijk gewoon! Ik heb zelf geen Moog, heb geen Moogcentjes, maar dat geluid is echt super! Het deuntje wat je er in speelt doet me denken aan die track van Sander Kleinenberg, vorig jaar gebruikt als Sensation White Theme.

Ik zou voor die track ff een nieuw draadje aanmaken, kunnen anderen 'm ff beoordelen! Want hij's echt goed gewoon! :halleluja

ik bedoel een beetje damens kijken op het internet is toch ook niks vergeleken met een echte dame....

:dubbel:

:okdan:

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
de j8 en j6 zijn niet te vergelijken...de j6 is meer een polyfone sh101, de j8 is uniek wbt sound...

ik geloof je ralp
asje je "jouw "prijs voor je jp8 durft te recht vaardigen ,...dan zal uw oordeel over de jp 6 vast wel ergns kloppen
ik begreep de fuzz niet eg vreschil jp6en jp 8 ,..
jp6 heeft dus de sh 101 sound en met wat xtras [poly ,..en ?]
juno 60 met dcb lang soo gek nog niet ,..is toch zekers aardig gewild ,...laatse tyd[en]

:{ ze hebben beide wel killer looks !

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja een Minimoog zal wel lekker tot zijn recht komen met een realaudio file!

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

kan je lachen maar vooral het 2de fragment laat me hele huis resoneren .. ( vooral het begin ) en voel ik elke noot in me maag ! ( zoals dus een mini zich onderscheidt van aaaaaaalllllll die andere synths )

het gaat dus niet om het medium maar vooral om de bron .. dat zou jij eigenlijk helemaal moeten weten super synthfreak ( van niets ! )

:P

Origineel geplaatst door MadR
nou die minimoog mp3 maak ik makelijk met vst's. Ik wil DIKKE basslijnen horen. Zelfs me vst arpjes tonen meer karakter !

dit is zoals een moog moet klinken http://www.vintagesynth.org/audio/moog.ram of http://www.vintagesynth.org/audio/newminimoog.ram

rauwe en zwaar resonerende basslijnen .. :luv:

2e klinkt leuk ,..
dat mp3tje van ...uuh andere poster klonk naar mijn meneing te netjes [kan ook met mini ]pak dan een sh101]
helaas kank niet sounds posten ,..zou graag mn 4 osc moog laten brullen ,...grrrommmmmm

Er heeft inmiddels iemand 500 euri geboden.

Origineel geplaatst door MadDonna
Er heeft inmiddels iemand 500 euri geboden.

off topic , hee ik mis nog de apple lisa op je lijst , er staan er twee op mijn kast :D

@ Scratch & PietjePieter bedankt! Je geeft je toch bloot met zon mp3-tje en het doet me goed dat jullie het in ieder geval OK vinden :okdan: , ik zal idd eens een nieuwe draad maken, ik ben wel benieuwd naar meer reacties.

Origineel geplaatst door MadR
nou die minimoog mp3 maak ik makelijk met vst's. Ik wil DIKKE basslijnen horen. Zelfs me vst arpjes tonen meer karakter !

dit is zoals een moog moet klinken http://www.vintagesynth.org/audio/moog.ram of http://www.vintagesynth.org/audio/newminimoog.ram

rauwe en zwaar resonerende basslijnen .. :luv:

Laat maar eens horen hoe die VST's klinken dan, vergeet niet dat je naar een mp3 luistert. Ook denk ik dat je niet een los geluid met een heel nummer kan vergelijken. Ik vraag me af hoe muzikaal bruikbaar die samples zijn. Ik kan alleen refereren aan mezelf, ik krijg dit dus niet voor elkaar met VST's, al helemaal niet in de drie dagen die dit me gekost heeft, en dan heb ik twee dagen gewerkt aan audio knippen en plakken, alle opnames had ik in een paar uurtjes. Als jij dit uit VST's krijgt zonder eq en nauwelijks effecten dan krijg je waarschijnlijk nog veel meer uit die minimoog dan mij. Ik heb echt liever dat ik dit met VST kan hoor want dan zit ik niet met al die losse grote apparaten te sjouwen dus als je me kan overtuigen prima maar dat ben ik vooralsnog niet

Back