effecten parrallel

- -

Ouwe rot
ik wil effecten paralel zetten dus niet in serie hoe kan ik dit t beste doen?

Re: effecten parrallel

Origineel geplaatst door mr space
ik wil effecten paralel zetten dus niet in serie hoe kan ik dit t beste doen?

Zet ze naast elkaar en niet achter elkaar

Je kan signalen in principe gewoon splitsen met een patchbay of Y-kabel.
De outputs van je effecten moet me met een mixer weer bij elkaar voegen.

ja ik heb een patchbay gehad maar dat was me te moeilijk, en als ik alles in serie zet bouw ik teveel ruis op

met een ensoniq dp/4 dp/4 + kun je effecten in serieel, paralel of feedbackend schakelen in t apparaat zelf

das wel fijn

dit kan waarschijnlijk wel met meerdere effecten bakkies....
:biertje:

Ik kan het volledig mis hebben, maar staan verschillende auxen op een channelstrip niet altijd parallel?
Als ik op mijn Allen&Heath 2 verschillende effecten op verschillende auxen over één enkel kanaal zet, klinkt het alsof beide effecten doorelkaar klinken en niet het ene na het andere.
Als ik serieel wil, zet ik een aux open op de return van het eerste effect. Klinkt helemaal anders.

ik denk inderdaad dat je gelijk hebt

maar leg dat nog eens uit van die aux die je open zet op je return....?
dat gaat met mijn allen & heat gs 3 niet denk ik

De uitgang van je effect op een kanaal van je mixer laten terugkomen en dan op dat kanaal een andere aux open zetten (of dezelfde voor een koele feedbacklus).

Lexicon MPX1 kopen.

Daarop kun je t/m 5 effecten serieel schakelen.
Anders zou je de out van de ene FX moeten aansluiten op de in van de volgende.
Erg flexibel kun je dan echter niet werken, en je hebt dan mogelijk idd een ruisfilter nodig als een Rocktron Hush of Behringer Denoiser.
Ik zou voor de Lexicon gaan (evt. 2e hands).

nou ik hou het maar bij een patchbay, ik wil geen ruuis opbouw en ik wil mijn eigen effectjes gebruiken natuurlijk met hun specefieke geluid

ik heb 2 behringers patchbays op het oog, is het wat?
kan ik bv 1 synth op de patchbay aansluiten , deze parralele naar 4 effecten sturen en terug laten komen in 1 uitgang tesamen op de patchbay en die naar 1 input doen op mengpaneel?

Nee, een patchbay is een 'dom' apparaat dat niet kan mixen. Je kunt hooguit een signaal in tweeën splitsen.

Heb je niet iets meer details (concreet) over je situatie? Wat voor hardware heb je (effecten, synths, mixer), dan kunnen wij je misschien wat beter helpen.

wat ik wil is 1 synthesizer splitsen naar meerdere effecten , that's it.

dan mogen ze weer samenkomen in 1 uitgang, maar het gaat erom dat de effecten niet serieel staan

Wat MatthijsBlom al zei aan het begin: neem een Y-splitterkabel. Die splitst het signaal in tweeën. Dan voer je de effecten terug naar twee inputs op je mixer. Samenkomen in één ingang kan niet.

Back