najib- most wanted

t-con

chaoss designer
Hey SF-ers

gisteravond zat ik tv te kijken naar najib amhali, daarin was ie met een sampler muziek aan het maken.
nu is mijn vraag weet iemand mischien wat dit voor sampler is?

http://www.youtube.com/watch?v=uEA_22RBClI

hier staat het filmpje op you tube.

greetz T-con

:biertje:

Line6DL4.jpg

deze dus.
Laatst bij Rayman is laat zag ik ook al iemand die hetzelfde deed met die DL4..

Je kunt overigens precies hetzelfde doen met de Akai Headrush (2). En waarschijnlijk nog wel andere apparaten.

Wat ik wel eens deed is gewoon uit de losse pols pielen met een analoge synth, daarna weer met een ander geluidje uit dezelfde bak overdubben enz., net zolang tot je een of andere organisch klinkende loop hebt. Gaat er iets fout dan reset je met 1 druk op de knop en begin je overnieuw.

Het eindresultaat kun je bijvoorbeeld weer samplen en als een of andere vage achtergrond gebruiken of zo :)

Maar petje af voor Najib want hij werkte wel redelijk strak en razendsnel met dat ding!

Zou het nie gewoon abletonlive zijn met een midicontroller die je met je voeten kan besturen..

Origineel geplaatst door rickrock
Zou het nie gewoon abletonlive zijn met een midicontroller die je met je voeten kan besturen..

Nee, zo te zien is het toch echt zo'n Line6-doosje. Najib deed dit inderdaad erg gaaf.

Afgelopen week zag ik midden in de nacht op nederland 3 een dame zoiets doen, maar dan dus wel met Ableton. Dat was helemaal weirde shit, vage orchestrale loopjes, gedoe met belletjes en zelfs met een viool. Ze deed het wel goed, maar het resultaat was niet echt mijn ding.

offtopic: in diezelfde uitzending maakte ik kennis met e.o.a. synth-rock bandje. Ze hadden een vage videoclip met daarin een soort draaiende muur waar ze zelf omheen stonde te wokkelen. Weet iemand toevallig hoe ze heten ? ik vind ze cool :)

Heb het ook gezien .. echt een geweldig ding!!

Zou wel iets zijn voor de vrienden avond... bier, poker & een Line6-doosje :biertje:

Zoek eens op Kid Beyond...pas Live gezien die gaat nog een stapje verder maar die werkt wel met Ableton.

Back