De grote "Sound Design voor een Thema" Contest

anoniempje

hobby knooier
Oke nieuw ideetje, leek me ook vooral leerzaam voormezelf en voor anderen natuurlijk. In elk geval voor mij zal dit denk ik best wel een een uitdaging zijn daar ik denk ik best wel moeite zal hebben sounds te programmeren volgens bepaalde richtlijnen.

De bedoeling,

We verzinnen om de 3 maanden een thema,

bijvoorbeeld deze maand een soundset voor een simpel shootgame, benodigde sounds kunnen dan bijvoorbeeld zijn :

lopen, rennen, springen
wapens verwisselen,
sounds van verschillende wapens,
omgevings geluiden als wind water vuur

Elke deelnemer gaat zijn eigen complete bij elkaar passende set sounds maken voor hetzelfde afgesproken thema, je kan dan dus bij voorbaat al niet in het wilde weg programeren, want en de sounds moeten bij mekaar passen, en het is de natuurlijk de bedoeling dat je kan horen wat het moet voorstellen.

Iemand een goed idee voor een thema ?

wellicht leuk om iedere keer ergens op het net een bijpassend filmpje te plaatsen waar mensen dan hun eigen geluiden onder zetten, zo kan je beter zien of bepaalde geluiden wel/niet werken. :)

Ja dat is wel een goed ideetje, dan kan je beter beoordelen, of we stoppen de soundsetjes in quake 3 en maken daar een filmpje van.
.

Dan zou ik zeggen, pak gewoon korte stukjes film (waar niet in gesproken wordt) steeds..

Veel gevarieerder en veel leuker

Origineel geplaatst door Franz.K.
Dan zou ik zeggen, pak gewoon korte stukjes film (waar niet in gesproken wordt) steeds..

Veel gevarieerder en veel leuker

een filpje is natuurlijk ook erg ok, maar is wel een andere manier van werken dan waneer je samples maakt en die in een engine stopt, een andere discipline.

Hoe bedoel je precies Franz.K. ?

>gerrie79, die sounds kun je zo omwisselen, Filmpje ervan maken zal ongetwijfeld kunnen maar dat moet ik dan wel uitzoeken.

Oh ik snap hem al, ja filmpje als thema kan ook goed, het was eigenlijk ook niet me bedoeling om het thema vast te houden op games.

Origineel geplaatst door anoniempje
Hoe bedoel je precies Franz.K. ?

>gerrie79, die sounds kun je zo omwisselen, Filmpje ervan maken zal ongetwijfeld kunnen maar dat moet ik dan wel uitzoeken.

jazekers, maar iik loop altijd te kloten met het geluid onder een filmpje zetten(quicktime pro werkt wel goed door dat je een audio file aan een filmpje kan linken)
geluid in een engine stoppen en vervolgens een stuk game opnemen lijkt me nog meer gedoe.
Maar zeker wel de moeite waard.

Back