DI Box schema

Steven V

Ouwe rot
Wat is een klassieke DI box van hoge kwaliteit? Ik ben op zoek naar electronische schema's van goede kwaliteit DI boxes met lage ruis.

Ik ben op zoek naar schema's van zowel passieve als actieve DI boxes.

Bij voorbaat is mijn dank zeer groot!

Die van Elliott sound had ik met google gevonden. Is die van goede kwaliteit? Ik kan daar zelf niet echt over oordelen.

Is het eigenlijk niet beter om gewoon een DI te kopen? Wat is een model van goeie kwaliteit? Op Thomann vind ik zoveel modellen... Bedoeld voor live gebruik.

Wat neem je het best, passief of actief (gevoed met phantom)? Dat je het best eentje neemt met een galvanische scheiding (tranformator) weet ik reeds.

Bij voorbaat dank!

PS. Ik heb vier stuks nodig om te beginnen.

Origineel geplaatst door Steven V
Die van Elliott sound had ik met google gevonden. Is die van goede kwaliteit? Ik kan daar zelf niet echt over oordelen.

De ontwerpen van ESP zijn erg goed doordacht. Maar ik heb geen ervaring met deze DI.

Origineel geplaatst door Steven V

Is het eigenlijk niet beter om gewoon een DI te kopen? Wat is een model van goeie kwaliteit? Op Thomann vind ik zoveel modellen... Bedoeld voor live gebruik.

Wat neem je het best, passief of actief (gevoed met phantom)? Dat je het best eentje neemt met een galvanische scheiding (tranformator) weet ik reeds.

Bij voorbaat dank!

PS. Ik heb vier stuks nodig om te beginnen.

Als je ervaring hebt met solderen en je hebt er de tijd voor, dan is DIY een prima keuze. De kwaliteid hoeft niet onder te doen voor fabrieks DI's.
Wil je op zeker (voor life) koop dan gewoon een fabrieks ding.

Passief of actief? Een actieve zal minder kleuring geven aan je geluid (tenzij er een buis in zit). En zal goedkoper zijn.
Een passieve Kleurt wat meer en is meestal iets duurder (tenzij er weer zo'n buis in zit).

De BSS AR-133 is een standaard in de DI wereld. Ze zijn ook goed 2e hands te krijgen.

Back