[Roland] R8 rythm composer, snr8 cards

WarmeBakker

Ouwe rot
hallo,

Sinds vanmiddag heb ik voor 230 euro een Roland R8 erbij met snr8 kaartjes nr. 4 en nr. 10 (electronic en dance voor 808 en 909 geluiden) echter de 909 clap zit niet op kaartje 10/dance/909 .
heb ik niet goed gekeken of doe ik iets verkeerd, weet iemand anders misschien op welke kaart deze clap wel zit ? kan iemand me meer vertellen over andere snr8 kaarten bv de usa power drum en dry , zijn die wat ?

mocht iemand nog cards te koop hebben, dan houd ik mezelf ook aanbevolen.

groetjes, Ron Bee.

Stop maar met zoeken, want de 909 handclap staat er niet op.

nou okay dan pak ik de clap wel uit de tr-707, klinkt ook lekker, effectjes erop huppekee.

weet iemand of power drums usa of dry verders nog de moeite waard zijn ?

In de R8 mkii zit wel 808 clap maar geen 909 en er bestaat ook nog contemporary percussion :) OP ebay.de staan soms kaartjes maar daar moet je flink voor in de buidel tasten

Laatst gewijzigd:
de 808 clap zit ook in de r70.

Wel lullig van Roland dat ze de 909clap zelfs op de kaart weglaten.

808 clap zit ook in de R-8 MKI, De 909 kick op het dance kaartje is erg slap, rest is wel okay

909 clap

909 clap

vraag me toch af of ze die 909 clap ergens op een ander kaartje verstopt hebben, d'r zijn immers nog 9 andere kaartjes. 11 in totaal. Kun je geluiden van verschillende Rom kaartjes laden naar de R8 ?
de 808 Clap omlaagpitchen in de R8 is ook een optie... of toch die van m'n 707 gebruiken.

heeft toch een typische sound die r8...veel plaatjes mee gemaakt. :) ik denk dat die 2 soundcards ook de meest verkochte zijn..

alleen qua timing houdt de r8 nog wel te wensen over...

timing ?

timing ?

oh? timing bij aansturing via Midi uit Cubase (zo wil ik em gaan gebruiken) of kwa synchronisatie van de bakken ?

mvg, Ron.

testje vanuit cubase SX demo versie

testje vanuit cubase SX demo versie

midi testje vanuit cubase sx demo versie met de R8 gaat lekker hoor, alles klinkt eh 'on spot' . ik heb rom versie 2.0 in de r8 zitten (power on while holding function and exit, click enter).

gr. RB.

mijn r8 loopt altijd een beetje achter...geef 'm altijd wat 'negatieve' delay.
ik weet alleen niet wat voor versie ik heb..

Als ze een 909 handclap op een kaartje zouden moeten hebben staan, dan zou deze op "SN-R8-11 - Metallic Percussion" moeten staan, maar dat lijkt mij sterk gezien de naam ervan.

Op kaartnummer 01 t/m 09 staat hij in ieder geval niet, dus het antwoord is dus wel haast zeker NEE!

Waarom geen sample of heb je geen sampler?

sampler

sampler

ja nou, voor samples gebruik ik m'n intel onboard sound, dus gebruik dan liever de clap van de tr-707. of de 909 clap in de mc-303, als ik tenminste op dat moment geen al te zwaar effect op de mengtafel op de mc-303 zet voor de juno of tb303 geluiden.

:Z

:z :Z

R8 bevalt me trouwens erreg goed. goed geluid, fijn al die uitgangen, redelijk makkelijk klaar te bedienen voor midi gebruik, kaartje 4 en 10 zijn zeer OK, en de interne geluiden daar zitten ook nog een paar leuke tussen :z :Z

Back