Internal Ram Read Error bij JV-80 Roland

CeesP

Nieuwkomer
Hallo beste lezers,

Al enige tijd heb ik problemen met mijn jv 80. Het pedaal doet het niet, en hij geeft dus Internal ram read error aan. (Hij is dus een gedeelte van het geheugen kwijt)
In overleg met de winkel heb ik er al een nieuwe batterij in gedaan maar hij blijft dezelfde error aangeven.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien een oplossing weet?

Met vriendelijke groet CeesP

Nog een JV-80 user :)

Je hebt de handleiding al van de Roland site gedownload? Daar staan die problemen in beschreven. Ik heb nu even geen pdf reader maar je kunt het op de Roland site downloaden die handleiding.

ik heb de fabrieks instellingen weer kunnen instellen en hij doet het weer perfect... en voor de mensen die ook problemen hebben met de knopjes van de pads... je synth open halen, dan dus erg je best doen om bij de knopjes te komen... de prints loshalen...en dan zal je zien dat bepaalde knopjes dus gewoon afgebroken zijn. Ik heb hier wat lijm tussen gedaan, de knopjes zitten per setjes van 4 en als je het knopje er weer tussen zet doet hij het weer (nagel lijm van mijn vrouw werkt perfect trouwens...:) ) en hij doet het nu werkelijk weer perfect..zodat ik toch geen afscheid van mijn ouwe vertrouwde synth'je hoef te nemen...

groetjes CeesP

Ik heb dus flink problemen met mijn knopjes op het moment. Allemaal doen ze het inmiddels weer (Stofzuiger hielp flink en flink eraan trekken en sjoren) maar twee knopjes nog niet. Laat dat nu net een knopje om van patch te wisselen zijn een knopje om van a/b/INT/CARD te wisselen. Niet fijn dus. Hij is dus helemaal los te halen die zooi? Valt dat een beetje makkelijk te doen? Heb jij misschien het service manual ervan?

Het is niet echt makkelijk om bij de knopjes te komen... maar als je dus de prints los haalt... ( in mijn geval, ik heb ze niet allemaal los gehaald want ik kon er redelijk bij met een paar extra handen) dan kan je de knopjes eruit halen... in setjes van 4 zitten ze. Ik heb het knopje om naar mijn i patch toe te gaan vast gelijmd..en het werkt weer perfect..

Goed oppletten welke schroefjes bij elkaar horen..

Nogmaals het is niet makkelijk maar het is zeer zeker te doen..

groetjes CeesP

Back