midi keyboard lijkt niet meer te reageren

Christov

Soul Brabo no 1
hallo

ik ben een tijdje terug verhuisd, en daardoor moest alles losgekoppelt worden wat me weinig problemen heeft opgeleverd, behalve dan dat Renoise mijn midikeyboard niet meer herkent...ik heb de usb kabel indezelfde midipoort als eerst gestopt, maar renoise herkent em gewoon niet

windows trouwens ook niet

iemand een ideee wat ik hier aan kan doen?

ff de driver software opnieuw installeren, misschien dat dat helpt.

Ook soms, met sommige USB MIDI dingen die ook een stroom adapter gebruiken zo een 9volt ding ofzo moet je soms het ding aan of uit hebben eer de computer het herkent, misschien heb je er nu geen adapter aan hangen (of juist wel)?

Dat is de software die je usb aansluitingen in de pc aanstuurt. Als ik het me goed meen te herinneren, willen vooral VIA chipsets en SiS7001/7002 nog wel eens problemen geven icm usb apparatuur die relatief veel stroom trekken.

Die Evolution was bij mij ook een ramp kwa installeren.. Was erg gevoelig over in welke USBpoort ik hem prikte, en inderdaad regelmatig dat alle ledjes en schermpjes gingen branden (zodat hij dus wel gevoed werd) maar dat hij gewoon niet functioneerde.. Soms wilde inderdaad een andere USB-poort helpen! Heb die drivers van de Evolution wel 100000x geinstalleerd, maar dat hielp vaak niet.. Heerlijk apparaat, maar kwa installeren een drama! Gebruikte hem vaak maar via de Midi-out, dat werkte tenminste als een speer!

Al die problemen heb ik nu met mijn Novation LE49 geen last meer van! :okdan:

Probeer live (aangesloten en onder stroom) het keyboard in een andere usb poort te stoppen (dus midi in de keyboard en keyboard in de midi usb), heirna zal windows een nieuw apparaat hebben gevonden.

Indien dit niet werkt driver en software de-installeren, computer afsluiten en stroom eraf. Daarna
stroom erop en windows zal weer naar de driver vragen.

:eureka: :eureka:

Dat het keyboard over usb is aangesloten lijkt me duidelijk, met usb heb je vaak het plug en prey probleem. Rare oplossingen zoals het opnieuw installeren of het ene usb device in een andere usb poort te stoppen is dan de enige oplossing. Logisch zijn de oplossingen niet, maar helaas is er op dit gebied weinig logica.

ik heb volgens mij een beetje hetzelfde probleem...
heb nog maar sinds kort een keyboard met midi aansluiting..
in de handleiding staat dat ik via configuratie scherm en geluid en audioapparaten de midi instellingen kon wijzigen zodat mijn keyboard zou werken...
toen ik dit probeerde stond alleen mijn geluidskaart nog maar in het rijtje (in de handleiding stond dat mijn keyboard er dus ook in moet staan)
ik heb dus ook geprobeert wat hier boven staat... andere usb ingang, hardware verwijderen en opnieuw installeren...
maar dat helpt dus niet :stupid

als iemand een idee heeft hoe ik dit op zou kunnen lossen hoor ik het graag :)

Probleem blijkt toch wat moeilijker op te lossen te zijn, in de volgende link wordt een oplossing gegeven. Er is een limit aan het aantal devices (10), dat windows via midi kan sturen. Door een usb apparaat in een andere bus te stoppen, wordt deze herkent als een nieuw device. Een goed e oplossing is opnieuw windows installeren, een andere wordt via de link gegeven.

http://www.rme-audio.de/english/faq/10entrye.htm

Daarnaast kan het zijn dat windows standaard de verkeerde driver kiest, kies bij installatie voor het zelf opgeven van de driver. Dus drivers / software verwijderen, opnieuw installeren een zelf het pad opgeven waar je driver staat.

Succes!!!!!!!

Back