Cubase 4 op Mac Intel - ervaringen

bobaphat

Ouwe rot
Ik zit toch te denken om over te stappen op cubase 4 op mn macbook,

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die cubase 4 op een macintell onder mac osx draaien. Deel graag uw ervaringen

hoe zijn de native plugins??

Re: Cubase 4 op macintell ervaringen

Re: Cubase 4 op macintell ervaringen

begrijp ik dat nou goed???

Cubase 4 vreet geen audio units en er bestaat geen AU naar VST wrapper???

Daar word je toch gillend gek van aaarrghhhh:stupid

Ik moet zeggen dat de native-plugs het erg leuk doen, maar dat de basis subtractive-synth (Prologue) het toch net niet helemaal is voor me... ook het CPU gebruik kan wat beter, vooral de Roomworks plugs zijn allebei erg gulzig (waren ze altijd eigenlijk al als ik me niet vergis), en sowieso ligt het CPU gebruik wat hoger als bij de concurrent... maar dat is weer een Logic/Cubase discussie eigenlijk. Verder moet ik zeggen dat ik erg te spreken ben over C4 op m'n MacBook :)

Als er geen manier is om AU's te runnen in C4 is dat voor mij toch wel een dealbreaker. Ik heb behoorlijk wat belangrijke plugins die niet vst zijn.

eerst heb je dat gelazer met UB en macintell waardoor een hoop plugins niet bruikbaar zijn, en dan ook nog eens dat au vs vst gezeik,,, ik krijg daar echt koppijn van.

Origineel geplaatst door bobaphat
Als er geen manier is om AU's te runnen in C4 is dat voor mij toch wel een dealbreaker. Ik heb behoorlijk wat belangrijke plugins die niet vst zijn.

eerst heb je dat gelazer met UB en macintell waardoor een hoop plugins niet bruikbaar zijn, en dan ook nog eens dat au vs vst gezeik,,, ik krijg daar echt koppijn van.

Geen idee of ze nog AU support gepland hebben. Ze hebben redelijk veel gericht op de nieuwe VST standaard en ik denk dat ze daarom puur deze standaard willen hanteren. Het zal aan de fabrikant van de plugin liggen of ze ook deze VST standaard op de mac willen ondersteunen.

Ik las net op kvraudio dat het ook mogelijk is om via NI Kore audiounits in Cubase te draaien. Weet iemand daar van???

Back