Nord C3 Combo Organ

Daar is ie dan, de nieuwe Nord C3
Het zal wel hard gaan met het nieuws de komende dagen...:koffie:

The dual manual Nord C3 Combo Organ emulates three types of vintage organs carefully modeled from B3, Vox* Continental and Farfisa* Compact Deluxe originals.

NC3top.jpg

Features ...

- Dual 61-note manuals, same keybeds as Electro 61
- New 2nd generation tonewheel organ model
- Two transistor organ models
- 3x vibrato, 3x chorus, unison function
- Tube-style overdrive
- Three types of amplifier simulations (including rotating speaker)
- Delay with tap-tempo
- Reverb (5 algorithms)
- 3-band EQ
- Louder outputs
- Dedicated bass pedalboard MIDI input
- Trek II String Bass emulation, with controls to activate sustained & "pluck" bass

Other:

Availability - shipping in the United States in April 2007 (subject to change)
Pricing - List $3,600
Accessories - Half-Moon Switch, Legs (same as Stage), music stand (same as stage), gig bag
"C3" - C = "combo", 3 = three organ models

http://www.nordusa.com/forum/viewtopic.php?t=202

Last edited by a moderator:
is hier al niet genoeg over gezegd? Ik sluit mij aan bij deze meerderheid. Zonde, ouwelullenbak,
niks nieuws onder de zon.

Waar blijft de NL4?!

Het is beslist niet iets voor mij, maar het lijkt mij toch interessant voor diegene die hierin geïnteresseerd zijn of er op gewacht hebben. Vreemd trouwens dat de piano's er niet opzitten, heel vreemd.

Bericht door een moderator:
Even de startpost wat aangepast, zodat er nog iets meer kan op de frontpage dan een muf rood ouwelullen-orgel... ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Even de startpost wat aangepast, zodat er nog iets meer kan op de frontpage dan een muf rood ouwelullen-orgel... ;)

:dubbel: :dubbel:

Inderdaad ja... kom hem nu voor de 3e keer tegen.... wat een ruk apparaat.
nl en modulair geweldig, by the way.... maar ja die gasten van clavia worden er ook niet jonger op.

Origineel geplaatst door Digimod
lelijk als de nacht , maar het gaat om wat er onder de motorkap zit :)

Een kabouter met een casio orgel ;)

Mooi ding man, dit is volgens mij dé oplossing voor alle gereformeerde gezinnen die nog een hippe orgel voor in de huiskamer zoeken. 8o)

een nieuwe/goede B3 is niet verkeerd;
maar die transistor orgeltjes zijn one trick ponys waar je toch geen 3600 dollar voor neertelt; allejezus wat een geld;

die B3 met zijn talloze drawbar combinaties is moeilijk te emuleren maar die orgeltjes zijn toch gewoon pulse golfjes met een beetje grit;
m.a.w. die kan je m.i. met elke sampleplayer en standaard rompler binnen bereik halen;

16 kilo is trouwens wel weer licht voor zo'n bak; maar ja er zitten dan ook geen el. piano's in ;)

Wat is dat toch aldoor voor gezeik op nieuwe apparatuur. :erm:

Iemand er al op gespeeld? (Voor zover dat al lukt met 2 linker handen)

.... ja sorry, hoor! Dat gezeur steeds

Verder :luv:

+1

maareh....als je nu een orgel bouwt voor 3600$...waarom dan NU niet eindelijk eens (motorized) drawbars?

Origineel geplaatst door Bartology
Wat is dat toch aldoor voor gezeik op nieuwe apparatuur. :erm:
Iemand er al op gespeeld? (Voor zover dat al lukt met 2 linker handen)
.... ja sorry, hoor! Dat gezeur steeds
Verder :luv:

Hoezo gezeur? je kan iets toch gewoon lelijk vinden! (en de hoop hebben dat clavia een nieuwe synth uit brengt in plaats van dit josti orgel.
En lekker zeiken lucht de geest.

Hmm... echt heel mooi kan ik m niet vinden, beetje statisch met die 2x 61 keys boven elkaar. Verder zou ik op een orgel-emulatie dan toch ook wel drawbars willen zien.. Opzich ook wel begrijpelijk dat clavia dat niet gedaan heeft. Toch weer iets extra breekbaars wat je op je product zet, plus dat ze de drawbars op deze manier natuurlijk al hadden liggen van de electro.

Ik ben erg benieuwd hoe t klinkt en speelt, maar kdenk dat ik zelf toch veel eerder een electro zou kopen, dan deze...

Geef mij maar een eminent orgel dan, dat ziet er heel wat gaver uit dan dit rooie gavaar(te)
Nee clavia is na de Nord3 de weg een beetje kwijt geraakt, en richt zich meer op de SGP hangjongeren tegenwoordig...

Er zal zeker een markt voor zijn, maar ik denk dat die dan toch liever voor de "echte" gaan dan................................

Origineel geplaatst door Digimod
lelijk als de nacht , maar het gaat om wat er onder de motorkap zit :)
Origineel geplaatst door gerrie79
Een kabouter met een casio orgel ;)

:dubbel:

Dat zou zeker voorpaginanieuws zijn op een dirk-jan forum!

Origineel geplaatst door Septic
Geef mij maar een eminent orgel dan, dat ziet er heel wat gaver uit dan dit rooie gavaar(te)
Nee clavia is na de Nord3 de weg een beetje kwijt geraakt, en richt zich meer op de SGP hangjongeren tegenwoordig...

Er zal zeker een markt voor zijn, maar ik denk dat die dan toch liever voor de "echte" gaan dan................................

daar sluit ik me bij aan, 1 een eminent is goedkoop zeker in holland, 2 en zal ook beter klinken dan een orgel dsp emulatie ookal is ie van clavia.
En hij is toch gemoddeld naar een Vox* Continental en dat geluid vand ik wel geil, dus sgp ook al jongeren niet de doelgroep *D.

(en even offtopic zo een Vox* Continental klinkt toch pas als je hem klassiek met amp enzo zoals in de 70ties opneemt?)

Back