Back Light Failure Ob-12

patrickpincher

sound hunter
Zo heren,

Zonet knarsetandend vastgesteld dat mijn oberheim-12 een verblindende backlight power bezit van NUL lumen,... dus gewoon niksnoppesfoetsjiekapot.

Even opengehaald en de procedure als pseudo-kenner uitgevoerd, zoals daar zijn ... aan draadjes en flatcabels lodderen en leuteren, zonder enig succes.

Naar ik reeds vernam is dit de kinderziekte bij uitstek bij OB-12, maar het einige tastbare dat ik als oplossing op het internet gevonden heb, is een bedrijf in de UK, dat backlights (algemeen) verkoopt.

Enige hulp van ervaren backlight-crash-kenners gevraagd.

By the way, wat is zo'n ob-12 momenteel op de markt nog waard ?

Thanks
Pincher P.

350/425 ?

als alleen de backlight verlichting ermee is opgehouden, probeer eens http://www.midi-rakete.de/. Ik geloof wel dat ze ongeveer hetzelfde aanbieden als die engelse die je had gevonden, wel een stuk goedkoper.

Zo das snel,

Heb de site geraadpleegd en ga eens rustig bestuderen hoe ik die backlight effectief kan verwijderen voor vervanging.

Ik vraag me wel af of je gewoon niet hetzelfde display (inclusief backlight) zo standaard kan kopen in de betere electronicazaak, ipv vanuit het buitenland alleen de backlight te importeren.

Alvast bedankt

Back