Emu 1820, midi spoor opnemen naar audio spoor in cubase?!?!

jeroen85

Ingeburgerd
Ik ben samen met een vriend al 2 dagen aan het proberen, om met een emu 1820, een in gespeeld midi pattern te recorden naar audio in cubase. we hebben alles geprobeerd, maar snappen werkelijk geen hol van die routing in die dsp mixer. we zijn echt in staat de emu 1820 in de fik te steken, wat een ONDING, vooral die software.

om het nog even duidelijk uit te leggen, we spelen een midi pattern in met hypersonic, gehost in cubase als VST. deze zit op een bepaald asio kanaal in de DSP mixer. Dan willen we dat pattern opnemen, dus maken we een stereo audio track aan, onder de midi channel. We proberen op te nemen en wat krijgen we.. niks nada, helemaal geen kut. alleen maar 2 dode signalen, er wordt niks opgenomen er, komt geen signaal door.

Wij de handleiding uitgeprint. Wij de handleiding lezen. er staat amper wat in over dit (probleem?)

Er zat niet eens een recording template bij voor cubase.

Hiero info over patchmix: http://www.soundonsound.com/sos/nov05/articles/emupatchmix.htm

Je snapt wel dat midi en audio iets compleet anders is? Ik kan je verhaal niet zo goed volgen.

Maar volgens mij wil je gewoon een mixdown maken van Hypersonic. Dan heb je niet eens iets te maken met de patchmix software.

Locators om hetgeen je wilt bouncen zetten, en dan File > Export > Audio Mixdown.

Als dit nou de oplossing is voor je probleem, dan moet je RTFM van Cubase gaan doen ;)

helaas. Ik dacht dat ik behoorlijk duidelijk was, maar zal het nog een keer proberen. De bedoeling is, dat we een ingespeelde midi pattern, opnemen in een audiotrack. dus je hoort hypersonic spelen, en tegelijkertijd wil ik dit op een stereo audio spoor opnemen.

Dit moet toch mogelijk zijn, met een audigy en zelfs nog simpeler lukt dit gewoon.

Als ik u goed begrijp wil jij de audio opnemen die u vst maakt terwijl je speelt.
Moet je niet eerst die midi opnemen in een midi-track en de output van die track naar je vst linken ?
En dan kan je de locators zetten en audiomixdown doen om een audiofile te krijgen.

ik heb een midi pattern ingespeeld. Deze wil ik opnemen in een aangemaakte audio track in cubase. dat kan. dat weet ik zeker. met mijn oude audigy kan het. alleen nu heb ik dus last van die patchmix software, die me compleet het leven zuur maakt, omdat dit ineens niet meer mogelijk lijkt te zijn. Nee ik wil geen audio mix down doen, ik wil gewoon de ingespeelde midi channel opnemen op een audio track in cubase.

Na je nieuwe uitleg trek ik steeds dezelfde conclusie als in mijn vorige post :)

Je wilt gewoon Hypersonic opnemen? Dus maak je een mixdown.

Een soundblaster heeft meestal een 'what you hear' kanaal, waarmee je inderdaad de wave output op kan nemen. Maar Cubase biedt je een veel betere functionaliteit, namelijk een mixdown.

Dat weet ik. Dat die functie beter is. Maar wat als ik het nou toch op de what U hear functie wil doen? dat moet toch gewoon mogelijk zijn. Ik snap dat het mischien een beetje raar overkomt, maar die emu software, ik snap er de ballen niet van hoor, ook niet na het lezen van tutorials, dat routen en dat linken, ik snap er geen hol van. Het programma voelt zo on gebruiksvriendelijk aan zeg, jemig

Inderdaad, je neemt je midi op in een midi track, en deze vertelt de vst welk geluid hij moet maken. Daar gebeurt verder nix mee tot jij zegt dat hij dat hij die combinatie van de 2 moet gaan opslaan als een audiobestand, in een audiokanaal dus. En zoiets doe je met mixdown.

Zo doe ik het en dat werkt altijd. Als je iets anders bedoeld kan ik je echt niet volgen.

oke bedankt man. ik ken de functie audio mixdown ook wel... maarja, ik wilde het gewoon heel graag op de andere manier aan het werk zien. ik ga verder met graven. bedankt!

Leg me eens uit waarom je wilt opnemen ipv een mixdown? Het doet hetzelfde maar een mixdown is makkelijker en sneller. Ik vermoed dat de geluidskwaliteit ook nog beter is omdat je binnen Cubase blijft, en anders de audio driver aan moet spreken, dit weet ik niet zeker.

Zonder het uitgeprobeerd te hebben gok ik dat het op de volgende manier kan:
1. Je hebt al een ASIO OUT 1/2 als het goed is. Anders heb je geen geluid van Cubase.
2. Op dat kanaal RMB > Insert Send (Output to ASIO...)
3. Geef hier de inputs aan, bv HOST ASIO 3/4

Nu route je de output van Cubase naar de input van Cubase. Je moet nu wel bij VST Connections de inputs toewijzen. Tot slot moet je bij de audio track die je aanmaakt wel aangeven dat die inputs gebruikt worden. Kijk even uit met de monitoring optie, want je kan nu wel makkelijk rondzingers krijgen denk ik.

Geloof me, zo wil je het niet doen :)

ok, nu hebben we in 1 van de inputs een platenspeler aangesloten, hij werkt, we horen hem ( Input 3 L 3 R PHONO )
Hoe krijgen we het geluid van de platen speler in cubase?

Probleem is dus: we krijgen niets opgenomen in cubase

Ja eeh nu kom je met een ander probleem?

Het opnemen van een VSTi is technisch anders als het opnemen van een input.

Lees die info in bovenstaande link eens door. Staat netjes uitgelegd hoe Patchmix werkt.

edit: Correctie. Je hoort het wel? Dan moet je de inputs aanmaken in Cubase zoals ik zei. Dus geen Patchmix. Zie de laatste zin van mijn eerste post.

Ik had een denkfout gemaakt, ik gokte dat het makkelijkste was om de audio die je hoort op te nemen. Blijkbaar niet, want het recorden van de turntables liep na 5 minuten al vlekkeloos op 24bit 96khz. Bedankt voor de hulp!

Back