(chill out) Forever

plonserd

Nieuwkomer
Mijn visie van een liefdeslied..
Grote invloed van de Franse groep Air in dit nummer, i like them a lot ^^
Alles is Reasonwerk (behalve de gitaren, en de vocoderstem op 15 sec. is van mn MicroKorgje :p)
Piano, cello, Hohner Pianet, theremin, lichte beats en vocals (die nog niet helemaal goed zitten :s)

Enjoy en oordeel!

KLIK!

Duidelijk veel invloed van Air ja! :D

Vind alleen de electrische gitaar die erin komt op 2/3 niet helemaal passen, verpest het mooie sfeertje naar mijn mening een beetje.

Verder erg Air! (Eerste regel tekst heeft duidelijk veel te veel weg van ''Venus'' :P)
Ik weet niet echt of het een compliment is of dat ik het minder goed vind omdat het eigenlijk puur de sound van Air is die je gebruikt. Je moet dus voor je zelf maar uitmaken of je het als compliment opvat of niet.

Ik vind het in ieder geval wel knap dat je het zo Air kan maken. Alleen als het je bedoeling was Air ECHT na te doen, mis ik nog een dingetje die het denk ik nog meer Air had gemaakt:
De eerste stem links en rechts (2 keer opnemen dus) en de tweede stem in het midden. Dat gebruikt Air in erg veel nummers volgens mij. :P

Al met al vind ik het wel een geslaagde track! :biertje:

poe, tis egt iets waar je van moet houden, maar ik vind het erg net klinken. Vocal staat me wel te hard ten opzichte van de rest en komt eigenlijk te "spontaan" inspringen.. net als je track heel spontaan stopt..

Sja, ik vind een "vreemd" stukje muziek, wel mooie vreemde sfeer erin gecreeert wel ff die vocal iets indimmen, dies nu egt nog nie super, een beetje vreemd maar wel lekker :).

:okdan:

over het volume van de vocals heb ik die reactie nog al gehad, maar de melodie van de zanglijn is ook nog niet echt wat het zou moeten zijn, dus daar werk ik vanavond nog wat aan verder..
Heel leuk dat de 'vreemde' sfeer vermeld wordt ^^

Vroeger maakte ik vrij ingewikkelde muziek (met enkel akoestische gitaar), nu hou ik alles simpel maar probeer ik wel steeds een bepaalde sfeer te creëeren.
Het vreemde sfeertje in dit nummer is te wijten aan de theremin (god wat hou ik daarvan ^^), die bepaalt echt zowat heel het nummer.
Tegenwoordig klooi ik ook wat aan met iets meer 'vintage' sounds, zoals bv orgels, of in dit nummer de Hohner pianet, ipv meer de echte synthsounds te gebruiken.
You hate it or you love it indeed, maar degene voor wie dit lied bedoeld was was gek op dit nummer, dus dat is voor mij het belangrijkste :p

Thanks voor de comments

leuk sfeertje:) sommige dingen,zoals gitaar zijn niet helemaal strak, maar dat draagt er alleen maar toe bij:okdan:

gitaar en stem mogen wel iets minder, nu zijn ze wat te nadrukkelijk aanwezig vind ik

maar mooi werk al!:)

Back