[trek] Doe de Electro-Funk-Filter-Disco!

To Basicsys> Die eentonigheid klopt zeker. De laatste minuut kan zowiezo weg. Ik maak meestal veel korte nummers. Niet meer dan 5 minuten. Dit is dan ook niets meer dan een 8 tal patterns waar ik heb mee lopen spelen. Waarschijnlijk wordt de uiteindelijke versie nog korter. Ik ga er echt een pop-arrangementje aan geven ;)

ik vind die baslijn rond 2:45 wel erg oke
kan wel een octaaf naar benee ofso

maar voor de rest prima hoor

Hey funky zeg!
En lekker basic.
Kheb met verbazing zitten luisteren hoe mooi recht-door-zee ook alweer kon zijn.
Thanx!
:D

Ik vind het alleen idd wat boeretig ff-snel-opnemen afgemixt.
Het is ook wel de 80's sound maar het moet wel wat romantischer klinken ...

het solo achtige geluid in het midden ergens vinnik ook wel overbodig, trouwens.

Enne, maar da's mijn mening, ik vind het helemaal niet te leeg zo, het past wel.
Lekker dansen, geen gezeik.

Ik zou de dingen die er al in zitten met wat meer aandacht en detail verwennen.

Maar goed je ging hem opnieuw opnemen schreef je........
post ook ff de nieuwe versie svp!

NIEUWE MIX!

Zo na een paar avondjes zwoegen heb ik een nieuwe mix, of eigenlijk een eerste echte mix. De eerste versie was gewoon live geneuzel zonder aandacht voor afmixen. Dit is meer een liedje geworden. Ik heb de tip voor de akkoordverandering ter harte genomen en erin gebouwd.

Luister wel op een degelijke stereo. De bass gaat op het einde vrij laag!!!!

http://www.expansions.nl/filez/you_got_all_i_need_mix2.mp3

P.S. de sample zegt niet "you got all I need" maar "You got on my knees"
daar kwam ik eergister ook pas achter....... ;)

wat een gave track! hier en daar een beetje te kaal en droog naar mijn smaak maar tis zeker lekker funkyyyyy

Ach ja, het is geen met-reverb-doordrenkte trensknaller. Ik gebruik altijd maar heeeel weinig reverb, dat vind jij waarschijnlijk droog. Nou das mooi, want dat was ook de bedoeling! :)

:okdan:

Super!! Ik vind het hier en daar wel wat weghebben van de nummers van Prince, heel cool gedaan hoor Nolet!!
Mooie drum fill-ins, en de vocal pat er ook leuk bij!

Die basslines kunnen een wat warmer karakter gebruiken (luister bijvoorbeeld eens naar Fake van Alexander Oneal)

(deze trek gaat in mijn favo-mp3 folder!)

Goeiendag zeg! Da's lekker. Hij mag van mij nog meer grooven hoor. Denk dat het 'geheim' in de drums zit.

Dat lead geluidje (nord?) kan best wel wat chorus hebben (of meer).
Qua mix lekker strak maar die compressie is zo strak als ik weet niet wat, trekt de gemiddelde box dat wel? Denk dat je die UAD-1 wel heel vet hebt ingesteld. En bas? Nog meer!

Heb weer even lopen hannessen met de mix. Misschien is dit een leuke insteek. Heb geprobeerd de compressie wat te temperen en die bas lekker laag te maken zodat zo mooi resoneert.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/you_got_all_i_need_bassed_by_fuse.mp3

Maar eh, echt vet!

ALoha, thanks lads! Ik ga meteen ff Fuse zijn master luisteren over mijn Genelecs.
De lead is trouwens een JP8000 met al redelijk wat chorus erop! En de de drums zijn niet meer gecompressed dan ze al waren toen ik ze samplede. Andere zaken in de mix zijn wel door de UAD-1 plugins gegaan. Ik heb voornamelijk de LA2A compressor gebruikt en de Pultec EQ. Die maken de mix echt in your face!!

KNIP

Zo net ff geluisterd en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil hoor. De bass is inderdaad wel duidelijker,maar of het iets bijdraagt aan het nummer weet ik nog niet zo... maar toch bedankt Ome Fuse! :)

Laatst gewijzigd:
Back