(live-act) splitten van midi.

glennplumber

Kneed je synth
Hello ...

Vraagje .... aankomende 27 dec wou ik tijdens een liveact eens geen computer mee nemen. Alleen stuit ik nu op een probleempje.

Ik heb twee seqencers m'n machinedrum en m'n Q.

Omdat ik ook nog een sampler en eventueel m'n nordrack wil aansturen vroeg ik mij af of ik bijv het inkomende midisignaal naar m'n sampler van m'n machinedrum en m'n Q kan laten komen.

Dus dat ik de sampler met twee sequencers aanstuur met een soort van splitter ofzo ?? Weet iemand of ik dat op wat voor een manier dan ook voor elkaar kan krijgen ??

Alvast bedankt !!!
GlennPlumber.

Ik heb zelf het zo gedaan:
MC303 midi uit naar Ea-1 midi thru naar drumstation midi thru naar mb33II
En dan de Ea-1 op slaaf....

Wat ook een mogelijkheid is, is een midi thru box. Dit is een soort midi splitter.

OF bedoel je 2X midi signaal in bij je sampler??

Dan zou je die 2 kabels kunnen verbouwen tot een midi kabel met aan 1 kan 1 stekker en aan de andere kan 2 dat moet wel lukken.

midi thru is idd DE oplossing...

v4photo.jpg

Origineel geplaatst door Blinx
OF bedoel je 2X midi signaal in bij je sampler??

Dan zou je die 2 kabels kunnen verbouwen tot een midi kabel met aan 1 kan 1 stekker en aan de andere kan 2 dat moet wel lukken.

Yeps dit bedoel ik !!

Moet ik dan solderen ?? :confused: ??

Origineel geplaatst door TraiZor
klinkt naar een midimerger (ucapps.de).. moet je wel zelf bouwen.

Volgens mij moet ik inderdaad een midimerger hebben ... klinkt in iedergeval als !!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
[ot]Waar treedt je op?[/ot]

Ik treed local op in m'n eigen stadje amersfoort in de kelder !

Op een altijd erg gezellig swingbrothers feest !!

wooops merger... :)

wooops merger... :)

whooops sorry glenn... las je vraag verkeerd... dan moet je een merger hebben...

vcmrgan2.gif

heheh en nog geanimeerd ook ;)

een ding dat ik geleerd heb is dat je nooit y-kabels moet maken met midi.
aangezien ik nog niet echt een gevorderde ben zou ik er ook naast kunnen zitten.

Waarom wil je twee sequencers gebruiken? je kunt het toch het beste met een doen.

Mijn rottige tekening geeft een mogelijke setup :D

Een midi tru box is eigenlijk een betere oplossing, maar met een midi trubox kun je nog geen twee sequencers tegelijk laten lopen, of wel? dat gaat alleen van midi out naar de trubox en dan naar midi in op de slave apparaten

je kunt probelemen verwachten als een van de apparaten alleen in omni mode te gebruiken is (zoals mijn mc-303>the fucker;)) het schijnt ook zo te zijn dat, als je veel tru connecties maakt, dat je dan een delay krijgt doordat het signaal vertraagt wordt doordat ie door de verschillende apparaten heen moet.

wat ik uitleg is vrij basic en misschien kun je het niet gebruiken. Als je het wel kunt gebruiken en je komt er niet uit dan hoor ik het graag!
veel succes ermee!

Attachments

• layout.jpg
    layout.jpg
    11,1 KB · Bekeken: 152
oke oke, ik weet weer wat meer :D :D

Dan rest nog steeds mijn vraag: wat is een rede dat je twee sequencers tegelijk wil laten lopen.
And further more: hoe werkt een mergen dan in zo'n setup, gaat dat niet door elkaar lopen?

Thanks

ik heb nog een merger van Philip Rees hier liggen die ik niet gebruik

pb me maar ff dan weet ik het prijsje wel ondertussen

:)

oja..

oja..

er zit ook een knipperend lamje op

Attachments

• l2mlamp.gif
    l2mlamp.gif
    2,8 KB · Bekeken: 155
renehelmig bedankt voor je uitleg !

De reden dat ik twee sequencers wil gebruiken is
omdat ik dan meer patterns tegelijk kan laten lopen en ze dan gewoon op m'n mengtafel kan muten.
De Machinedrum kan maar 16 patterns tegelijk loopen wat meestal al bijna vol is met drums.
Dan heb ik er dus nog patterns nodig voor de sampler en synths die ik dan met m'n Q sequence.

Snap ie ??

Groetjes Glenn

Back