Het beste effectenpaneel voor een live-performance???

Mark-B

Nieuwkomer
Er staan al wat losse topics over bijv. de koasspad en de efx 500. Wat ik me nou afvraag wat is het beste effectenpaneel voor een live-performance voor een DJ???

Ik vond er en paar op I-net. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Roland ef-303 of de redsound XS-FX.

Koasspad 2
info_KP2.jpg

www.korg.com

EFX500
1012378683205efx-500_detailpage.jpg

www.efx500.com

EF-303
EF-303.jpg

www.ef-303.com

Redsound XS-FX
xsfx.gif

www.xs-fx.com

Wat zijn jullie meningen?

tnx..

Oke! Dat is allemaal zeer leuk speelgoed! Ik hou meer van real-time! Ensoniq-dp4 + TC-Fireworx voor effects, maar doe heel veel met de Allen& Heath Xone 464! Dat is pas real-time rippen!!! Peace out!

Ik heb wel eens wat live-acts met zo'n pioneer bakje zien werken.. en dat klonk allemaal niet verkeerd..

Maar wil je als live-act wel DJ-Effecten gebruiken.. doet dat geen afbreuk aan het 'live-act' zijn ?

Origineel geplaatst door CraZ
Ik heb wel eens wat live-acts met zo'n pioneer bakje zien werken.. en dat klonk allemaal niet verkeerd..

Maar wil je als live-act wel DJ-Effecten gebruiken.. doet dat geen afbreuk aan het 'live-act' zijn ?

Sorry...heb me misschien iets verkeerd geformuleerd..

Ik ben zelf Dj en wil om sommige platen een beetje meer leven in te blazen een effectenpaneeltje aanschaffen.

Vandaar deze paneeltjes. Ik weet zelf ook wel dat als je een live-act neer wil zetten je je beter op andere panelen kan richten.
Iets wat ik in de toekomst ook wel wil gaan doen.

Greetz'

Kun je die dingen niet zelf uitproberen in de winkel?
Kijken om te zien of het klinkt of niet.

Zelf heb ik voor mijn studio de Mo-FX en Filter Factory van Electrix. Die dingen zijn ook erg goed live te gebruiken.
De Mo-Fx is eigenlijk alleen nuttig voor de Delay. Het is een soort delaysampler waarmee je aangeeft dat je 1/2, 1 of 2 of 4 bars van een nummer wil sampelen. Je drukt op de juiste knop en je hebt een loop. Daarmee kan je vervolgens gigantisch freaken. Helemaal top om een zaal gek me te krijgen. De Filter Factory is een warm klinkende stereo filter (LP, HP, BP en BR).
Beide machines syncen perfect aan midi of tap tempo. Ze hebben zelft RIAA inputs om direct je draaitafel op aan te sluiten.
Helaas is Electrix failliet :(

Origineel geplaatst door fuse
Kun je die dingen niet zelf uitproberen in de winkel?
Kijken om te zien of het klinkt of niet.

Ga ik ook zeker doen....maar het is altijd goed om ervaringen van mensen die zo'n ding (gehad) hebben te horen.

Origineel geplaatst door Nolet
Zelf heb ik voor mijn studio de Mo-FX en Filter Factory van Electrix. Die dingen zijn ook erg goed live te gebruiken.
De Mo-Fx is eigenlijk alleen nuttig voor de Delay. Het is een soort delaysampler waarmee je aangeeft dat je 1/2, 1 of 2 of 4 bars van een nummer wil sampelen. Je drukt op de juiste knop en je hebt een loop. Daarmee kan je vervolgens gigantisch freaken. Helemaal top om een zaal gek me te krijgen. De Filter Factory is een warm klinkende stereo filter (LP, HP, BP en BR).
Beide machines syncen perfect aan midi of tap tempo. Ze hebben zelft RIAA inputs om direct je draaitafel op aan te sluiten.
Helaas is Electrix failliet :(
diene MO-FX is die ook goed te gebruiken voor DJ mixen
ik heb een Allen&Heath Xone32, vooral diene delay intreseerd mij wel

mmm.bijna overal waar ik gedraaid heb stond er zo'n pioneer mixer met ingebakken effecten...die zijn prima bruikbaar, phaser, flanger, delay, filter dat soort gein.......

als ik zelf een effect unit zou kopen zou ik denk ik voor die korg gaan...... die wordt nl wel erg de hemel in geprezen door veel mensen en ook door de SOS... ook voor een live performance en zelfs in de studio prima te gebruiken en prima realtime controle...

de kaospad heeft ook de meeste effecten, auto BPM herkenning en lijkt gewoon het meest uitontwikkeld te zijn..helaas gebruikt ie wel een adapter voor de stroom...

Olaf

Back