Interessante bakken op Interface

Hooihuis

Acta est fabula
Ik zag dat er op de Interface site op dit moment een aantal mooie synths te koop staan, dus ik heb maar even een gedeeltelijk schermkopietje gemaakt. Stond ook nog een Kawai XD-5 percussie synth bij trouwens, lijkt me ook altijd nog een leuk ding. En tsja, die Cat...:luv:

Voor de liefhebber dus; sla je slag!

Te koop: roland tb-303 bass line in perfecte staat. incl. case i.z.g.st., boss adapter en manual.

20 januari 2007 _ Prijs: 950,00 _ E-mail sturen
------------------------------------------------------------------------

Te koop: Crumar Spirit synthesizer. Waanzinnige analoge monosynth, waarvan er waarschijnlijk minder dan tweehonderd zijn geproduceerd. Unieke modulatiemogelijkheden. Zie retro-review op www.soundonsound.com Met fotokopie van de manual. In goede staat, met wat kleine krasjes.

20 januari 2007 _ Prijs: € 1700,- _ E-mail sturen

Te koop: octave cat synth. in goede staat. prijs is vast.

20 januari 2007 _ Prijs: € 700,- _ E-mail sturen

Te koop: Waldorf Microwave XTk - de 30 stemmige versie. Met originele manual. In onberispelijke nieuwstaat, technisch en optisch. Prijs is vast. Geen ruil.

20 januari 2007 _ Prijs: € 1100,- _ E-mail sturen

Te koop: Sequential Circuits Prophet VS met originele manual. Technisch en optisch in prima staat. Enkele membraamknopjes moeten iets steviger ingedrukt worden dan andere. Makkelijk te verhelpen. Vaste prijs, geen (-in)ruil. 1000 Euro.

20 januari 2007 _ Prijs: € 1000,- _ E-mail sturen

Te koop: Sequential Circuits Prophet600 en Multi-Trak analoge synthesizers en TOM drumcomputer. gaan weg ivm plaats- en geldgebrek, daarom geen ruil. sorry.

20 januari 2007 _ Prijs: € 650400250,- _ E-mail sturen

Re: Interessante bakken op Interface

Te koop: Sequential Circuits Prophet600 en Multi-Trak analoge synthesizers en TOM drumcomputer. gaan weg ivm plaats- en geldgebrek, daarom geen ruil. sorry.

20 januari 2007 _ Prijs: € 650400250,- _ E-mail sturen

Hehe...best prijzig :P

Re: Re: Interessante bakken op Interface

Re: Re: Interessante bakken op Interface

Origineel geplaatst door smahs
Hehe...best prijzig :P

650, 400, 250

nog steeds best prijzig hoor, daar gaat het niet om.

Technisch en optisch in prima staat. Enkele membraamknopjes moeten iets steviger ingedrukt worden dan andere. Makkelijk te verhelpen.

als het zo makkelijk is waarom doet hij het zelf dan niet :confuse:

Origineel geplaatst door R-ond
cat dikke aanrader

ooit=(

Ik heb wel eens gehoord / gelezen dat deze qua karakter te vergelijken is met een Oddysey. Geen idee of dat klopt want ik heb er volgens mij nog nooit een in het echt gezien, laat staan uit kunnen proberen. Maar 700 is wel redelijk, of niet?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb wel eens gehoord / gelezen dat deze qua karakter te vergelijken is met een Oddysey. Geen idee of dat klopt want ik heb er volgens mij nog nooit een in het echt gezien, laat staan uit kunnen proberen. Maar 700 is wel redelijk, of niet?

The Cat is similar to the ARP Odyssey, but not as similar as some people think. Things that make this synthesizer unique are: The 2-voice keyboard, which has a second sample-and-hold for the second voice, so both notes die out when you let go of the keys. Each oscillator has a sub-octave output allowing you to get 4 separate notes from the machine at once (although two must be octaves of the other two). VCO 1 also has a triangle wave output, which ARP left off of the Odyssey. Finally, the keyboard is switchable between 2-voice (poly) and 1-voice (mono) modes, allowing you to work monophonically if you want to. The ARP can't do that, so if you're using the ARP's ring modulator you will get random timbres if you aren't careful to release each key before pressing the next one.------ (bron

Re: Re: Re: Interessante bakken op Interface

Re: Re: Re: Interessante bakken op Interface

Origineel geplaatst door Leo
650, 400, 250

nog steeds best prijzig hoor, daar gaat het niet om.

vindt ik ook t ligt r allemaal 50 dik op maar 600+350+200
voor 1150.- heb je eg en dikke set
nog lang geen prophet 5 voor
en prohet 600 is eg ok boys ,..drumtracks ook ,..de multi ,..mogen jullie zelf beslissen
en dikke seq. circ. set voor 1150.- ,..kzou 1000 bieden
:engel: gemeen he

Origineel geplaatst door Hooihuis

Er zijn iets van 3 verschillende types, prijs zal afhangen welke type het is / wat de koper belangrijk vindt. Interessante bak maar 700 euro is pittig hoor. Maar ja, dat wordt ook betaald voor een MS20, CS30, cheapo Oddysey etc.

Origineel geplaatst door vinnieq
Er zijn iets van 3 verschillende types, prijs zal afhangen welke type het is / wat de koper belangrijk vindt. Interessante bak maar 700 euro is pittig hoor. Maar ja, dat wordt ook betaald voor een MS20, CS30, cheapo Oddysey etc.

Imho valt die prijs erg mee, zeker als -ie in goede staat is? En juist helemaal als je het vergelijkt met die weer snel stijgende prijzen (flink boven de 700) van de MS20 enzo. Maar kijk ook eens naar de prijzen van de Jupiters...

Die Cat wordt trouwens zelden te koop aangeboden, en het kleine maar zeker ook interessante zusje de Octave Kitten eigenlijk nog sporadischer. Alle Cat synths die hier sinds 2004 aangeboden zijn stonden te koop voor bedragen tussen 650 - 750 Euro.

Toen ik hier nog niet ingeschreven stond, maar wel op de forummeeting in het museum in Den Haag was (!) stond er ook een Cat van een forumlid dacht ik (of was dat toch een Kitten?) Heerlijk eigenwijs beestje met veel karakter.

Trouwens, de enige andere Crumar Sprit die ik online kon vinden, al helemaal zo'n zeldzame bak met veel ballen, staat al maanden op Ebay.com voor bijna $ 4.000 ! Zouden er echt freaks zijn, met gevulde knip, die dat betalen?

:mega:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HEXAGON
Cat=SSM filter(wel opletten welke rev.)

De eerste versie van de Cat heeft een discreet filter.

De latere hebben 2 x SSM 2040.

1e cat helemaal discreet gebouwd
2e cat srm1 heeft het ssm filter
3e cat srm2 heeft ook nog cem vco's

1e uitvoering is het leukste en blaast een Oddy zo omver imho.
Zeker met meerdere golfvormen per vco te gelijk.

Die Spirit zou mischien wel 1700 kunnen opleveren die voor mij heb ik dacht ik voor iets minder verkocht des tijds.

Ik dacht dat van de eerste CAT versies zijn met en zonder CV/gate. Ooit bijna gekocht maar ik was te lui om er een stuk voor te rijden:stupid :stupid :stupid

Re: Re: Re: Re: Interessante bakken op Interface

Re: Re: Re: Re: Interessante bakken op Interface

Origineel geplaatst door R-ond
kzou 1000 bieden
:engel: gemeen he

welnee, maar ik zou het er niet voor wegdoen ;) ;)

Volgens mij zat er cv in en out op dmv een stereo jack.
En met gate idem dito ook een stereo jack met in en uit.
Zijn er Cat eigenaren (1e model) die dit kunnen bevestiggen?

-edit-

Ooow volgens mij zijn er 1e modellen met cv / gate en zonder.

Origineel geplaatst door mono-poly
Die Spirit zou mischien wel 1700 kunnen opleveren die voor mij heb ik dacht ik voor iets minder verkocht des tijds.

Was inderdaad minder Dennis, al weet ik ook het bedrag niet meer. Ben ik al vergeten dus, maar die bak is het sowieso dubbel en dwars waard.

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij zat er cv in en out op dmv een stereo jack.
En met gate idem dito ook een stereo jack met in en uit.
Zijn er Cat eigenaren (1e model) die dit kunnen bevestiggen?

-edit-

Ooow volgens mij zijn er 1e modellen met cv / gate en zonder.

ik hebter ooit ook een gehad 600 gld ja egwaar en weer gedaan ook
vindt m meer moogie achtig [kan ook door de knoppen komen ,...groot silverplated
iig had ik srm ?3 met cv gate ,...idd door de stereo jack duurde ff voor kt doorhad

Back