Zipdrive inbouwen in een ESI-4000

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Omdat ik altijd erg onder de indruk ben van die mooie foto tutorials hier doe ik zelf ook even een poging.. Leuk voor ander ESI sampler bezitters...

Dus, hier komtie dan!

1) Hier is de patient.. de operatie gaat zo dadelijk beginnen. Het doel is de aanwezige diskdrive te vervangen door een Zip-100 drive. Achter de sampler staat een externe SCSI Zip drive. De reden dat hij zijn plaats moet afstaan is het gebruiksgemak: ik heb geen externe spullen meer nodig zoals de onhandige adapter, het wordt wat compacter zo...

Attachments

• zip_esi4000_1.jpg
    zip_esi4000_1.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 94
2) Voorzichtig wordt de sampler opengemaakt.. dit gebeurt gecontroleerd en relaxt.. We willen natuurlijk niks beschadigen!

Attachments

• zip_esi4000_2.jpg
    zip_esi4000_2.jpg
    15,8 KB · Bekeken: 101
3) de kap is er af en zo ziet de binnenkant er uit. Allemaal interessante draadjes en electronische componenten. Rechtsboven zien we de diskdrive zitten, midden onder is de huidige SCSI kabel te zien, die van het moederboard naar de externe aansluiting gaat.

Attachments

• zip_esi4000_3.jpg
    zip_esi4000_3.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 94
4) Hier balanceert de nieuwe Zip drive op de rand van de sampler. Op deze manier kan er getest worden of alles werkt zonder dat de sampler overhoop gehaalt wordt. Hopelijk gaat alles goed! Duim-duim....

Attachments

• zip_esi4000_4.jpg
    zip_esi4000_4.jpg
    37,1 KB · Bekeken: 95
5) Yessss! Nadat in het menu gekozen is om de nieuwe SCSI Zip te 'mounten' ziet hij de drive.. Dat is goed nieuws!

Attachments

• zip_esi4000_5.jpg
    zip_esi4000_5.jpg
    16,1 KB · Bekeken: 101
6) Dit is een beetje jammer.. De aanwezige SCSI kabel kan ik niet losklikken van de aansluiting. Ik heb nu even geen zin om moeilijk te doen en laat hem maar zitten. Ik ben een beetje ongeduldig van aard en bovendien wil ik nu toch geen andere dingen meer aansluiten.. Ik fix het later wel want zo verdient het geen schoonheidsprijs...

Attachments

• zip_esi4000_6.jpg
    zip_esi4000_6.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 101
7. Even nog een laatste blik in de sampler voordat de deksel er weer op gaat... De nieuwe SCSI kabel is aardig lang en moet dus vakundig worden weggepropt in de behuizing...

Attachments

• zip_esi4000_7.jpg
    zip_esi4000_7.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 99
8. Zo! De doos is weer dicht en het hele handeltje werk! Bovenop de sampler zien we de diskdrive die netjes opgeborgen word in een schoenendoos!
Ik ben blij dat ik met mijn 2 linkerhanden dit projectje voor elkaar heb gekregen.

Attachments

• zip_esi4000_8.jpg
    zip_esi4000_8.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 96
:okdan:

Had je die kabel nog nodig van mij?
Hij ligt hier klaar voor verzending (eindelijk), laat maar weten.

bedankt man... maar ik heb er zelf maar een geregeld... maak een ander er maar blij mee...
Zoals ik je zei had ik er geen haast mee toen...

Origineel geplaatst door mikemix

Origineel geplaatst door mikemix

als het zo'n kabel is om de externe scsi mee te laten werken als je een zip/hd intern gestoken hebt,
wil ik die wel.. :)

Back