firewire + laptop -> welke?

cangoeroes

Ouwe rot
nu is het zo dat ik een MSI 262 megabook heb en een presonus FirePod...

wat blijkt, de FirePod werkt voor geen meter met de firewire-poort van de MSI (laptop)
op de MSI zit alleen een ExpressCard ingang verder... maar daar zijn natuurlijk nog geen spullen voor te krijgen.

ik zit er nu zwaar over te denken de FirePod in te ruilen voor bijv. de Motu UltraLite , of de 8Pre van Mutu.
mits deze natuurlijk geen onhebbelijkheden heeft qua firewire...

iemand nog andere suggesties voor firewire-kaarten welke de minste problemen opleveren?

Over het algemeen werken ze of allemaal wel, of allemaal niet. Als je firewire chipset te brak is voor audiokaarten (wat helaas heeeeel vaak voorkomt bij pc-laptops), dan denk ik dat ook de andere opties die je geeft moeilijk zouden kunnen gaan doen. Ik zeg dit ook omdat Presonus zeker geen prutmerk is. Ik zou dus EERST TESTEN met een andere kaart voor je ergens een andere gaat halen. De kans dat die het ook niet helemaal lekker doen is namelijk zeer behoorlijk...

Mocht dat dan ook niet werken, dan zal je dus moeten wachten op firewire uitbreidingskaartjes of USB gebruiken.

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen....... succes in ieder geval!

gr,
Marc

nouja, slecht nieuws is ook nieuws natuurlijk :)

tjsa... op mijn gewone pc werkt de firepod fantastisch!
zou echt te gek zijn als het ook zou lukken voor mijn laptopje.

ik ga gewoon zoeken naar een expresscard voor firewire, kijken wat die dan doet

ok thanks...

of er moeten nog meer tips binnenstromen...

Origineel geplaatst door cangoeroes

ik ga gewoon zoeken naar een expresscard voor firewire, kijken wat die dan doet

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb nl. ook een expresscard slot op mijn laptop. Mijn gewone FW poort doet het prima met een Ultralite, maar ik ben van plan om een Liquid mix aan die exprescard te hangen.

Vraag

Vraag

Hey!!

Ik heb ook een laptop gekocht onlangs, ben er heel erg tevreden van! (17", 1024MB > uitbereidbaar tot 4GB, 120GB hd...) máár helaas geen firewire poort(en).

Nu gebruik ik een audio-interface, en wil die ook op mijn laptop aansluiten.

1) Als ik nu een 'expresscard' koop voor mijn laptop (bv. http://www.mironet.cz/fotoadd/90601704.jpg)
gaat dan de hoeveelheid informatie doorgestuurd per seconde evenveel zijn, dan moest mijn laptop zowieso firewire poorten ingebouwd hebben?

2) Zit er verschil op de verschillende soorten firewire kaarten? (snelheid)

groeten
Niels

Zo'n kaart heb ik ook in mijn laptop zitten. Ik heb een MSI S270.

Ik heb er een mixer aanhangen met firewire. Hiermee kan ik met gemak 10 kanalen (beperking van de mixer) streamen naar mijn laptop, 24bits. Mijn laptop gaat hier niet van hikken, het processorverbruik neemt amper toe en het werkt allemaal gewoon prima.

De doorvoersnelheid zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn als de ingebouwde firewirepoort.

Ik heb gewoon de goedkoopste kaart gekocht om te kijken of het werkt. Het werkte prima, dus ik heb naderhand nooit meer een duurdere kaart gekocht :D
10euro :z

Back