firepod vs saffire pro vs motu 8pre

willem4130

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb de laatste weken al regelmatig rond gekeken op dit forum, en op die manier heb ik al één en ander opgestoken.
Ik ben drummer en wil graag mijn drumpartijen kunnen opnemen (met name in thuis). Ik heb 8 preamps nodig, en de kwaliteit van de preamps is in mijn overweging een heel belangrijke factor.

Ik zat te twijfelen tussen:
presonus firepod
focusrite saffire pro 26
motu 8pre

Allemaal hebben ze een firewire aansluiting, en de stabiliteit hiervan speelt voor mij een zeer belangrijke rol.

Welke van bovenstaande apparaten beschikt over de beste preamps en de meest stabiliele firewire functie? Naast de firewire aansluitingen heb ik in principe weinig andere poespas nodig. Het enige verdere criterium is een koptelefoon aansluiting waarmee ik kan horen wat de pc afspeelt terwijl ik aan het opnemen ben. Graag zal ik ook een aantal van mijn mics dan tegelijkertijd terug horen door de headphone (monitoring dus). Is één van bovenstaande kaarten daartoe in staat, dan blijft deze in de race.

Alvast bedankt voor de reacties

:okdan:

Ik neig overigens sterk naar de firepod aangezien ik die nieuw voor 430 incl btw kan krijgen...Verder heb ik op het forum erg positieve berichten gelezen over deze geluidskaart. Echter ben ik wel benieuwd hoe de kwaliteit van de preamps is t.o.v. van die van de focusrite.

Origineel geplaatst door willem4130
Ik neig overigens sterk naar de firepod aangezien ik die nieuw voor 430 incl btw kan krijgen...Verder heb ik op het forum erg positieve berichten gelezen over deze geluidskaart. Echter ben ik wel benieuwd hoe de kwaliteit van de preamps is t.o.v. van die van de focusrite.

Deze 2 ken ik niet, nooit mee gewerkt. Ik kan je wel vertellen dat ik zeer te spreken ben over de MOTU pre amps. Die zijn echt stukken beter dan die op de bvb. M-audio of Edirol kaartjes. Ook die cue mix DSP op de Motu's is erg nice voor jou doeleinden.

Ik heb vandaag toch maar de knoop doorgehakt en voor de firepod gekozen.
De MOTU schijnt nogal eens complicaties te vertonen met andere systemen dan MAC's, en de saffire heeft veel functies die ik niet nodig heb en is ook nog eens een stuk duurder. Een nieuwe firepod incl 2 jaar garantie en alles erop en eraan voor 430 kan bijna geen miskoop zijn:)

Origineel geplaatst door willem4130

Waar voor 430,--- ??

greetings,
Peet

De kwaliteit van de preamps van de focusrite saffire pro 26 is echt top ik kan het verschil al duidelijk horen had hiervoor een terratec EWX 24/96 geluidskaart, maar je kan echt duidelijk kwaliteit horen vind ik en andere jongens zeggen dat ook...

Zijn er hier meerdere gebruikers van de Saffire Pro????????????

Back