Maak 'N Stukkie Drum & Bass

Whooa! Wederom zeer vetjes wilyoss. Man man man, die grommende basslines klinken ook weer fijn. Top, kan niet anders zeggen... :okdan:

Laatst gewijzigd:
topic was toch maak eens wat D&B, niet pak een D&B sample library en speel er 3 bassnootjes op?!? phhhhh, doe eens gek, programmeer zelf eens wat en maak een breakdown.............

Tja de één schaft Nexus aan om snel het gewenste resultaat te verkrijgen, al dan niet voor hun cliënten, de ander gebruikt wat bestaande drumloops (zo is D&B ook ontstaan). Of je je maakt gebruik van de combinatie van Samples en synthese. Het is het resultaat wat telt toch? ;)

JUIST in dit soort topics hoop ik de producer tegen te komen die zelf nog weer eens een amenbreak in elkaar programmeert als midi, dit opneemt, in z'n sampler gooit, verknipt en tot een eigen D&B productie komt. en dan een breakdown doet van voice tot voice.

DAN ben je goed bezig.......

maar nee hoor, pak wat oude D&B CD's sample 8 maten, speel het baslijntje mee met een beetje distortion en de bent de koning.....

Als ik D&B maak doe ik het zelf ook op die manier hoe jij het beschrijft Raph,
maar ik weet niet of Willyoss in deze snippets het ook zo doet zoals jij zegt, alles klakkeloos overnemen. Ik denk het namelijk niet, maar dat mag hij zelf bevestigen/ontkennen.
Toch blijf ik erbij, als het goed klinkt is het goed toch, vind ik dan.
Ik kan me er niet druk om maken als iemand het voor elkaar krijgt met weinig eigen input. Persoonlijk zal ik daar zelf geen voldoening uit halen. Maar ieder z'n eigen.
Zolang ik het zelf het plezier van het programmeren, knippen/plakken mag ervaren hoor je mij niet klagen. :)

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen drum & bass sample cds. Ik heb wel de oude breaks (amen enzo) maar vaak gebruik ik die alleen voor kleine percussies als shaker dingen. De bassdrum is vaak wel maar 1 sample, die net heeft wat je nodig hebt maar wel flink bewerkt voor de mix. Snare zijn wat layers uit mijn snare mapje die ik bij elkaar vond passen en die ook heb bewerkt.

De bassen maak ik allemaal zelf. Beginnend uit 3OSC met 2 saws (ja je gelooft het toch niet) die naar de mixer gaat. En in de mixer gebeurd het allemaal! Elke modulatie, etc. etc.

Geloof het of niet. Wil je dat ik het bewijs? hoe moet ik je het bewijzen? :okdan:

Ik zie dit als een compliment. Het schijnt dat mijn mixen erg goed overkomen. :okdan:

snippet sounds good, zonder meer! drive is ook goed, maar doe eens een build up
dus begin met alleen snare 8 maten later kick erover, 2e snare erover individueel alle hihat loops. ben ik wel benieuwd

topic was toch maak eens wat D&B, niet pak een D&B sample library en speel er 3 bassnootjes op?!? phhhhh, doe eens gek, programmeer zelf eens wat en maak een breakdown.............

Grapjas, denk je nou echt dat willyoss dit niet zelf heeft geprogrammeerd / geproduceerd en dattie een drumloopje heeft gebruikt met 3 bassnootjes erop?

Dan zou ik die oordoppen toch maar eens uit doen of misschien eerst even wakker worden uit je droom, want met een beetje oren hoor je duidelijk dat dit wel degelijk zelf in elkaar is geprogrammeerd. En dik ook. Ik wacht nog steeds op de dag dat ik jou deze kwaliteit hoor neerzetten!

Als je een paar pagina's terugbladert kun je ook lezen hoe willyoss bijvoorbeeld de snares heeft gelayerd etc. Nikste 1 D&B library!

oke jongens geen ruzie! :D

Ik zal zo wel even wat in elkaar zetten dat layers erbij komen enzo. :okdan:

The proof! here it is! :okdan:

effecten aan uit op de bass, layers enz allemaal los van elkaar aan / uit etc.

en sorry dat het een beetje clipt.

Attachments

• The_Proof.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 99
Echt vette shizzle Willy!
die hats zijn super....
en synth rochelt ook lekker

Echt vette shizzle Willy!
die hats zijn super....
en synth rochelt ook lekker

:okdan:

Film voiceover stem: "It has only just begun"

:P

Bij deze ook een stukje DnB...

Reason 4

Dat stukkie van Will klinkt wel pr0 :P

Attachments

• BEGINNING DNB masterd.wav
    3,7 MB · Bekeken: 136
The proof! here it is! :okdan:

effecten aan uit op de bass, layers enz allemaal los van elkaar aan / uit etc.

en sorry dat het een beetje clipt.

Waarmee heb je die growl bass gemaakt? Vst? Hardware?

Back