Maak 'N Stukkie Drum & Bass

haha!

Tja, alleen ik krijg het nooit af.. :?:?

<object height="81" width="100%"> <param name="movie" value="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Flukast%2Fsaaiwe-drumnbass"></param> <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> <embed allowscriptaccess="always" height="81" src="http://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Flukast%2Fsaaiwe-drumnbass" type="application/x-shockwave-flash" width="100%"></embed> </object> <span><a href="http://soundcloud.com/lukast/saaiwe-drumnbass">Saaiwe drumnbass</a> by <a href="http://soundcloud.com/lukast">Lukast</a></span> kan dit?
nee dus ... eum zo kan t wel :) http://soundcloud.com/lukast/saaiwe-drumnbass SCHOP

Hier nog een stukje van mij ffe snel hookje in elkaar geflanst. Ik ben nog in discussie met mijn amerikaanse buddy wat we precies gaan doen met deze en de vorige die ik hier geplaatst heb. We zijn er in iedergeval druk mee bezig!

:okdan: lekker hoor.

Puntje van smaakafhankelijke kritiek: o.a. het baslijntje vind ik wat te 'clean'.. Misschien nog iets zwaardere sublijn erbij die een beetje overdrive/lichte distortion heeft?

Kort, wel leuk :)

Overstuurd vond ik 't niet, waren meer de efx volgens mij.

'k Zou 'm alleen qua toonhoogte ietsje lager zetten (5% ofzo); vind ik net ff lekkerder klinken..

Heb 't stukje even geloopt en wat lager gezet (+ vernietigd met wat efx.. NU is ie wel een tikkie overstuurd.. :D) => gaat om 't idee..

Kort, wel leuk :)

Overstuurd vond ik 't niet, waren meer de efx volgens mij.

'k Zou 'm alleen qua toonhoogte ietsje lager zetten (5% ofzo); vind ik net ff lekkerder klinken..

Heb 't stukje even geloopt en wat lager gezet (+ vernietigd met wat efx.. NU is ie wel een tikkie overstuurd.. :D) => gaat om 't idee..

Ik begrijp precies wat hij bedoeld!

Trouwens toch nou WEER met iets nieuws begonnen, maar deze keer eerst de intro. Schijnt te werken!

EN DE MIX IS BRUUT OUWE!!

(En ja, alle sounds zelf gemaakt behalve die 2 echte instrument samples aan het begin..)

Edit: Update. Nu nog lekkerder! ;)

Attachments

• ANTRX_GOP.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
nice willos ga je m ook afmaken :) is wel een liedje die ik op plaat zou willen hebben.

hij mag van mij wel een booooom hebben op de eerste tel als je beat erin komt zeg maar.

nice willos ga je m ook afmaken :) is wel een liedje die ik op plaat zou willen hebben.

hij mag van mij wel een booooom hebben op de eerste tel als je beat erin komt zeg maar.

Aii thanks mate! Nog een nieuwere versie geupload nu. Komt helemaal goed dees! :okdan:

Dits echt het beste topic op Synthforum voor mij, alleen zo weinig activiteit helaas!

Ik blijf hem bumpen, heb een nieuwe mix die ik niet eens meer durf te plaatsen hier. 2010 word denk ik mijn jaar qua Drum & Bass. Op naar de release!

Hij staat op mijn myspace: www.myspace.com/antraxxed en iedereen die wil, voeg toe en give some commentearr yeaa

Als eerst: Iedereen de beste wensen!

Daarna: De eerste vette hook die in 2010 gemaakt is! :okdan:

Updated want de mixdown zooog

Attachments

• Badass Massline_21.mp3
    559,2 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
Als eerst: Iedereen de beste wensen!

Daarna: De eerste vette hook die in 2010 gemaakt is! :okdan:

Vet soundje!
Beetje kaal nog wel... lekker uitbouwen, percussie meer laten worden, ride erbij zal hem doen laten rollen!

Vet soundje!
Beetje kaal nog wel... lekker uitbouwen, percussie meer laten worden, ride erbij zal hem doen laten rollen!

Exactly! Did noem ik een massline, daar stop ik al mijn bass knipsels in tot een geheel. Vandaar dat hij nog kaal is. Ik heb de sound ondertussen nog veel cleaner gekregen en een veel dikkere lage bass gekregen door het een en ander te EQ-en enzovoorts.

Word dikke stuff! Ik ben momenteel wat breder gaan denken van mijn sound naar breaks, bigbeat, dubstep en drum & bass. Ik denk dat ik een beetje multi word. Net wat ik voel qua tempo, ritme en vibe.

En sub voeg me toch eens toe! :D

Niet echt D&B zoals je dat de laatste tijd hoort, maarreh ik dig die oldschool rave vibe wel :)

edit; voor wie em zoekt, idd ..zit nog geen echte bas in gemixt, das voor de latere patronen.

Attachments

• (170 bpm) cocktease.mp3
    894,6 KB · Bekeken: 116
Niet echt D&B zoals je dat de laatste tijd hoort, maarreh ik dig die oldschool rave vibe wel :)

edit; voor wie em zoekt, idd ..zit nog geen echte bas in gemixt, das voor de latere patronen.

Dit soort drum & bass is niet helemaal mijn ding maar coel dat je mee doet met de thread!

Hier voor mijn grote fan subgoover nog een update van de bass die uber fett en interesant gemixt is! :D

Attachments

• Massline_Freqsplit_EQ.mp3
    559,2 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
Best dope tracks hoor willy, props, maar op de 1 of andere manier als ik er eentje heb gehoord heb ik ze allemaal gelijk gehoord.. Datzelfde soundje (z3ta?) blijft maar terug komen.

Verder vraag ik me af waarom alles hier constant in het rood zit als ik je tracks luister.. Zo uber fett issie nie gemixed dus ?

Best dope tracks hoor willy, props, maar op de 1 of andere manier als ik er eentje heb gehoord heb ik ze allemaal gelijk gehoord.. Datzelfde soundje (z3ta?) blijft maar terug komen.

Verder vraag ik me af waarom alles hier constant in het rood zit als ik je tracks luister.. Zo uber fett issie nie gemixed dus ?

Tja.. waarom klinkt het ongeveer allemaal hetzelfde?

Het zijn allemaal "reeses". Nee het is niet met z3ta gemaakt. Mag je van mij proberen. Tja het moet nog wel wat middy hebben enzo en als je Noisia, Pendulum of Spor beluisterd zal bij jou ook alles wel in het rood staan dan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je tracks zeker beter worden dan eerdere dingen die ik van je gehoord heb. Verder zitten ze zeker goed in elkaar :)

Verdomd , nu ik inderdaad wat weer ff pendulum - hold your colour even op heb gezet springen die tracks ook allemaal in het rood.
Toch frappant aangezien erg weinig andere muziek soorten die ik beluister niet zo erg uitspringen in het rode.

Bij het mixen van mijn eigen beats probeer ik zoveel mogelijk uit het rood te blijven gezien dat meestal aangeeft dat de boel aan het clippen is.. Bij jou niets aan de hand?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind je tracks zeker beter worden dan eerdere dingen die ik van je gehoord heb. Verder zitten ze zeker goed in elkaar :)

Verdomd , nu ik inderdaad wat weer ff pendulum - hold your colour even op heb gezet springen die tracks ook allemaal in het rood.
Toch frappant aangezien erg weinig andere muziek soorten die ik beluister niet zo erg uitspringen in het rode.

Bij het mixen van mijn eigen beats probeer ik zoveel mogelijk uit het rood te blijven gezien dat meestal aangeeft dat de boel aan het clippen is.. Bij jou niets aan de hand?

Ik clip vaak liever (zonder dat het kraakt of wat dan ook) dan dat ik met een L2 waves limiter de boel volledig platdruk. Meestal is een mix van beide en dan L2 voor de wat kleinje uitspringende piekjes (echt minimaal).

Het is niet hoe het eruit ziet, maar hoe het klinkt. En de laatst geplaatste reese ben ik WAT te ver gegaan (lees: teveel) met de EQ en vooral het Notchen. Ik update hem zo met een nieuwe upload. Ik had als het ware verkeerd om ge-equalised.

Ik ben ook nog lerende helaasch wou dat ik alles al kon! :duivels:

Edit: Ohja in hold your colour zijn in drie kwart van de nummers ook de reeses als basslines gebruikt. Alleen als er veel meer bij zit dan valt het minder op dat het iedere keer bijna dezelfde sound is.
Dus dat is mijn leerpunt om dingen af te maken en meer melodieuzere dingen erbij toe te voegen!

Vind dat er veel goeds tussen staat.
Zelf ook vandaag lopen kloten (koptelefoon op en knallen) en kwam op het volgende, een opgefuckt breakbeatje en wat wazige sounds uit de Free alpha3 en kanallen.

Attachments

• tre dnb.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 123
Back