geluid loopt ietsje achter

Erise

Ouwe rot
hallo allemaal,

ik werk met cubase sx3, delta m-audio en een jp8080

als ik nu een kick met een hihat maak loopt dit goed. (beide software matig)
maar als ik een geluid uit de jp8080 haal en deze laat mee lopen lijkt het of die net ietsje achter loopt.

heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt!

that's a little thing called 'latency' :)

zet in je prefrences van je cubase of m-audio kaart deze wat naar beneden.

ik heb mijn latency bekeken.

total input latency 6,531
total output latency 6,485

het vreemde is dat ik deze niet kan veranderen..

ik kan alleen de driver veranderen.. deze staat op m-audio delta asio..

Origineel geplaatst door Erise
ik heb mijn latency bekeken.

total input latency 6,531
total output latency 6,485

het vreemde is dat ik deze niet kan veranderen..

ik kan alleen de driver veranderen.. deze staat op m-audio delta asio..

cubase heb toch latency compensation? ik zet (in een ander programma) altijd vertraging op de interne sporen tijdens het monitoren en opnemen, daarna audio quantizen, retestrak

Origineel geplaatst door dennisb
cubase heb toch latency compensation? ik zet (in een ander programma) altijd vertraging op de interne sporen tijdens het monitoren en opnemen, daarna audio quantizen, retestrak

Dat geldt alleen voor interne audio (vst, vsti, software effecten etc), zodra je iets met midi mee laat lopen krijg je last van vertraging, afhankelijk van de drivers, windows ed. Als Cubase een globale instelling heeft om midi een predelay of negative delay van miditracks mee te geven, ben je de man. Iets omslachtiger is om elke miditrack een predelay te geven. Moet kunnen volgens mij in Cubase.

Origineel geplaatst door bronswerk
Dat geldt alleen voor interne audio (vst, vsti, software effecten etc), zodra je iets met midi mee laat lopen krijg je last van vertraging, afhankelijk van de drivers, windows ed. Als Cubase een globale instelling heeft om midi een predelay of negative delay van miditracks mee te geven, ben je de man. Iets omslachtiger is om elke miditrack een predelay te geven. Moet kunnen volgens mij in Cubase.

volgens mij hebben we het over hetzelfde ;) anyway als cubase dat transparant kan regelen zou dat voor mij een reden zijn om over te stappen dus ik ben benieuwd hoe deze draad uitpakt qua resultaat. Protools non LE kan het iig wel naar het schijnt. Minst vervelende tussenoplossing is alle interne sporen naar 1 bus te routen en die vertragen dan hoef je niet elke keer dezelfde cijfertjes in te typen voor elk intern spoor wat er bij komt.

ik heb mijn m-audiokaart dma buffer size op 64 samples gezet.
de latency is wel iets lager.

total input latency 2,177
total output latency 2,132

maar het is nog niet genoeg.

iemand nog tips?

zou ik iets kunnen bereiken met syncen?

Origineel geplaatst door Erise
ik heb mijn m-audiokaart dma buffer size op 64 samples gezet.
de latency is wel iets lager.

total input latency 2,177
total output latency 2,132

maar het is nog niet genoeg.

iemand nog tips?

zou ik iets kunnen bereiken met syncen?

Als je wilt beweren dat het niet genoeg is omdat je het nog hoort dan denk ik dat er wat anders aan de hand is. Hoe kom je aan die latency cijfers?

Origineel geplaatst door bronswerk
Iets omslachtiger is om elke miditrack een predelay te geven. Moet kunnen volgens mij in Cubase.
jep dit gaat.. als je een midi track aanmaakt zie je in het menuutje ervan links een schuifje zitten waarmee je de midi kan instellen; eerder in ms. of later in ms.. :)

Back