Sequential Circuits Prophet 10

Origineel geplaatst door wouw
Oververhitting was een probleem met de enkel-klaviers P10's. Daarvan waren er 3 gemaakt (?).

Er zouden er 5 zijn die nooit terug gestuurd zijn naar SCI. De rest werd omwille van de problemen terug omgevormd naar P-5's.

Origineel geplaatst door wouw
De dubbelklaviers P10 heeft geen last van oververhitting of instabiele tuning (althans de mijne niet).

Inderdaad, ik hoor regelmatig dat mensen de problemen van de single manual P-10 verwisselen met de double manual.
Dit is enkel verwarring.

Mark Kelly

Mark Kelly

Net even gekeken op mijn kopietje van de binnenhoes van Fugazi, maar daar staat geen Prophet bij.

Onze eigen Ron Boots heeft hem hopelijk ook nog steeds.

Ik heb die Prophet 10 bij Music House ook zien staan, maar toen Martijn me vertelde dat hij elk jaar wel voor onderhoud en reparatie terug moest, heb ik van de koop afgezien.

Plaatje van het (ge)bakje voor degene die te lui zijn om te zoeken:

Attachments

• foto%20sequential%20circuits%20prophet%2010.jpg
    foto%20sequential%20circuits%20prophet%2010.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 88
Mark Kelly van Marillion heeft de Sequencial Pro one gebruikt en geen prophet 10. Geloof dat Punch& Judy en ook Garden party op de pro one worden gespeeld. Naar mijn weten had hij die Pro one altijd op zijn CP70 piano staan.

Origineel geplaatst door Slipperman
Mark Kelly van Marillion heeft de Sequencial Pro one gebruikt en geen prophet 10. Geloof dat Punch& Judy en ook Garden party op de pro one worden gespeeld. Naar mijn weten had hij die Pro one altijd op zijn CP70 piano staan.

Pro-One was eigenlijk een budgetoplossing toen-ie nog geen Mini kon betalen, dacht ik. Dus bij het vroege werk zijn al dat soort stukskes (Garden Party etc.) Pro-One, later zal het wel zo veel mogelijk Mini worden - en dan neemt-ie de Pro-One ook niet meer mee on the road (in ieder geval niet bij Clutching at Straws; maar bij Misplaced Childhood nog wel, zie ik nu hier - Misplaced Childhood im ganzen live bij Rock am Ring; those were the days! :D ). "Altijd" kun je sowieso moeilijk zeggen bij Kelly, zo vaak als hij iets aan zijn setup verandert... (die CP70 had-ie bij Script nog niet)

Sorry voor het non-P10-gehalte; ter compensatie hier dan een klassieke Vangelis-foto met P10. :)

Attachments

• vbhs_b.jpg
    vbhs_b.jpg
    50,4 KB · Bekeken: 88
Back