akai head rush tape delay xperience,s

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
mensen met ervaring met de head rush
tape simulator ,..van akai
staat er eentje te koop
vindt m eigenlijk iets te duur 125.-
sorry best
maar wel intressant app of zijn dr meer racks / doosjes waar je je delay zeg maar kan samplen ,...jaa hoor ik [hans] bv
de s3000 korg sample delays ...maar dat kost meer
dus is soon akai head rush ook vanwege zn hands on bediening leuk[denikwel!] en genoeg value 4 money

of weer zo,n fx wat inje rack hangt onee op tafel ligt ,..= desktop dan pakje toch al gauw eerder zo,n bakkie das waar
ervaringen
denenige die ik ken zie is ....onze zuider buur hexagon en die verkocht mn voor 70.- whoo

ik lees hier zelfs ; 119.- eu dan is die gene op mp te duur 120.- tsja

Der Head Rush E2 Tap Delay/Tape Echo Simulator/Looping Recorder ist der Nachfolger des beliebten Headrush E1. Er liefert eine 4-Kopf Band Echo Simulation und einen Loop-Recorder. Mit Tap Tempo lässt sich die Delay-Zeit während des Spiels verändern. Die Band Echo Simulation erlaubt durch die 4 individuellen Ausgänge für jeden "Kopf" zum Beispiel quadrophonische Verzögerungseffekte. Der Loop-Recorder erlaubt die Schichtung von Phrasen (Overdub) in Echtzeit und macht den E2 Head Rush damit zu einem interessanten Live-Werkzeug. Abhängig vom gewählten Modus bietet der E2 Verzögerungszeiten von bis zu 35 Sekunden.

Eigenschaften
16-bit Digital-Delay - Verzögerungszeiten von 0,5ms bis 35 Sekunden (abhängig vom Modus)
Tape Echo Modus mit vier individuellen Ausgängen für jeden "Kopf"
Looping Recorder mit Overdub Modus - interessantes Werkzeug für Live-Solospiel
HEAD GAP regelt die Verzögerungszeit zwischen den "Köpfen"
HF DAMP simuliert einen analogen Delaysound
FEEDBACK bestimmt die Anzahl der Wiederholungen
RATIO bestimmt das Verhältnis von Original- und Effektsignal
Bequeme Echtzeitsteuerung - stellen Sie die Verzögerungszeit durch zweimaliges Tippen des Fußtasters ein (Tap Delay)

ervaringen

Attachments

• e2_top_440.jpg
    e2_top_440.jpg
    14,9 KB · Bekeken: 185
Wellicht is de Dod FX94 Digital Delay/Sampler een goedkope optie: 4 seconden delay, maar verder geen 'extras'

Op de laatste meeting had er iemand een ander grappig tape-delay emulatiedoosje bij zich.
Even vergeten welke dat ook al weer was... iemand?

Ja ik heb de mije verkocht ni lang geleden (oude versie met minder geheugen)

de sound heeft niets te maken met een tape delay,en klinkt pover,

Ik had hem gekocht als modulatie recorder:

uitgang van filter van modular in de delay (on the fly opnemen)en dan uitgang van de delay via amp module in de FM input van de filter.

net een cv recorder van modcan maar dan wel met overdub mogelijkheiden,zo was die wel leuk...

Ik heb de E2 (de blauwe dus) zelf ook; destijds nieuw gekocht maar ik weet niet meer voor hoeveel. Maar 125,- voor een tweedehands zou ik niet doen in ieder geval.

Eerlijk gezegd gebruik ik hem regelmatig want ik vind het wel een fijn apparaat. Hij klinkt goed maar inderdaad niet echt als een tape delay, daarvoor missen nog een aantal bij-effecten die je dus wel hebt bij een tape-loop zeg maar. Volgens mij heeft Akai hem puur als tape delay op de markt gezet vanwege de mogelijkheid tot 4 "koppen" apart uit te sturen naar elk een kanaal op je mixer - op zich kan je daar wel leuke dingen mee doen natuurlijk.

Als normale "wanna be BBD delay" is hij niet slecht en gewoon bruikbaar. Met de loop functie kun je verder aparte dingen doen als je een beetje creatief bent, dat kan echt ideeen geven waar je anders niet gauw opkomt.

Maar inderdaad R-ond, er is op dit moment genoeg concurrentie dus je kan makkelijk voor iets anders gaan. Mij lijkt die Echo Park van Line 6 wel wat, schijnt echt een hele goede emulatie van een tape delay in te zitten. Maar eerst weer eens wat verkopen :)

Re: Dan eel

Re: Dan eel

DEZE DUS
ook leuk en niet soo duur 95.-
:engel:

Dano simulates the sound perfectly and adds a Warble switch to simulate tape pitch deviations. A Lo-Fi control rolls off high frequencies of successive repeats just like tape while a Tube/Solid State toggle lets you pick your vintage. The Sound on Sound button works just like the original so you can play over the lick you just recorded. Up to 1.5 seconds of delay.

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 163
Danelectro Reel Echo

Danelectro Reel Echo

Ja Hanz, dat klopt!

Ik had mijn Danelectro Reel Echo meegenomen naar de Synthmeeting 2006; samen met mijn MFB Synth II.

Omdat ik zelf nooit een analoge tape echo heb gehad of gehoord, kan ik niet beoordelen of de Danelectro Reel Echo het origineel goed benaderd, maar ik kan wel zeggen dat ik hem persoonlijk erg lekker vind klinken.

In het begin was ik niet zo tevreden over de Reel Echo omdat het signaal erg snel vervormde, maar dat bleek te komen door de batterij voeding; sinds ik hem heb aangesloten op een goede adapter is de vervorming verleden tijd.

De sound on sound mogelijkheid gebruik ik zelf niet.

Met de Lo-Fi potmeter kan de mate van High-Cut worden ingesteld om iedere herhaling wat doffer / donkerder te laten klinken.

Verder heeft de Reel Echo naast de instelmogelijkheden voor de Delaytime (tot 1,5 sec), de Feedback en de Mix levels ook nog twee leuke schakelaars; één voor het schakelen tussen "tube" of "solid state" electronica en één voor het aan/uit zetten van de "Warble" voor het simuleren van de zweeving van oude tapes, wat een soort chorus effect geeft.

Verder heeft de Reel Echo twee uitgangen één voor de mix/delay signaal en wanneer de tweede aansluiting wordt gebruikt geeft één uitgang het delay signaal en de andere uitgang het originele ingangssignaal door; wanneer beide uitgangen worden gebruikt en extreem links en rechts worden gepanned krijg je met het juiste synthgeluid precies het Pink Floyd geluid van de "Shine on your crazy diamonts" solo's.

De Reel Echo is nu permanent aangesloten en gekoppeld aan mijn MFB Synth II en gaat wat mij betreft niet meer weg; net als de MFB Synth II, want daar ben ik ook zeer tevreden over.

Ik vind hem echt fantastisch klinken.

kost gemiddeld zo,n dingetje best leuk idd lekker stabiel dus ook :D

Back