Rm1x DRAAD waarom nemen en niet !

Origineel geplaatst door mukaku
Weet iemand van jullie of het klopt dat het muten van tracks alleen kan met de interne sounds? M.a.w als je er andere apparaten aanhangt blijft ie wel midi uitsturen ook al mute je een track? Dat is bij die van mij zo, maar ik twijfel of dat wel ok is. Het midi-filter van mijn Rm1x lijkt ook niks te doen...

Ik heb ook software v1.12 en al mijn externe app. muten gewoon(midi)

Er is een yahoogroup waar je je probleem kan voorleggen mischien dat iemand aan de andere kant van de wereld een oplossing weet(er is wel veel spam via die yahoogroup helaas)

http://launch.groups.yahoo.com/group/rm1xrem1xinclub/

Nou,
dan is die van mij misschien kapot, maar sinds ik m heb mute ie alleen interne sounds, maar blijft ie midi uitsturen?!:confused:

dus, zei ik, kijk eens naar je OS versie. misschien heb je een hele vroege versie waarbij ie de midi vergeet te muten.

ik heb nog een chipje met ik dacht 1.11 of 1.12 liggen mocht je interesse hebben.

ik vond de effecten van zeer hoge kwaliteit, beter dan in de Cs1x (die dezelfde engine gebruiken)
al bij elkaar een gaaf apparaatje, stom daty ik die heb weggedaan. z'n ding staat nooit in de weg , fijn klein

Origineel geplaatst door gerrie79
Ik ben sinds heel kort in het bezit van een rm1x die het doet - thanks to Roel the synth repair man :) - en heb er dit weekend een paar maal mee gespeeld. Dit is mij eerste (en dus laatste) hardware sequencer die ik aangeschaft heb.
Ik heb altijd mijn sequencing met software gedaan. Nu ik met zo'n hardware sequencer bezig ben -zo te lezen is dit een van de betere- wordt ik helemaal nerveus :bekdicht: . . . . wat een gedoe met zo'n ding! omslachtig allemaal vergeleken met een beetje gemuis klikkerij. Ik kan mij best voorstellen dat mensen dit een leuk app. vinden maar ik vind het helemaal niks! Zal wel weer snel in de verkoop gaan.

Dit wilden ik gewoon ff kwijt hiero ;)
Toen ik een Rm1x een paar jaar terug kocht, kocht ik hem niet met de bedoeling om een software sequenser te vervangen. Het was meer uit nostalgie :) en voor inspiratie. Ik kan krijg meer inspiratie door achter een toetsenbord te gaan zitten(en te spelen, natuurlijk), of achter zo'n bak met knoppen, dan met een muis wat te gaan inklikken. Vooral het feit dat er al best veel phrases aan boord zijn kun je door combinatie van phrases van verschillende patterns al behoorlijk snel onderweg zijn met iets dat een melodie inspireert. Of omgekeerd iets wat ritmisch lekker past bij wat al verzonnen is. Dan kun je nog een die knoppen gaan zitten raggen.
En dat kun je dan ook doen terwijl je TV zit te kijken ook, :D.

Het inkloppen van melodieen doe ik maar sporadisch; die speel ik in met extern toetsenbord. En bewerk dat later met de functies of knoppen.
Hetzelfde resultaat zul je ook kunnen bereiken met een controller samen met Ableton Live. Je zit dan wel naar een scherm te kijken. En af en toe heb je geen zin om weer naar dat scherm te kijken, maar meer te gaan zitten priegelen met dat kleine scherm(de nostalgie dus 8)).
Let wel, ik ben begonnen met een synth en een Yamaha QY-10 begin jaren 90. Gaaf ding toen met zeer weinig geheugen. Maar dat heb ik lang zo volgehouden, totdat eind jaren 90 Cubase VST kwam.

Wat de Rm1x zo gaaf maakt is de phrase structuur. Als je vaak dezelfde soort muziek maakt, brouw je een paar standaard phrases die je in een style opslaat. En je kopieert ze naar je nieuwe style als je ze nodig hebt. Veel Rmix-plezier.

Back