EMU Emulator X / Proteus X hetzelde als de hardware ?

karstieman

Super K
Heej,

De 2e hands prijzen van de EMU-roms (Xlead/Pure Phatt/etc) rijzen tegenwoordig zo de pan uit, dat een software versie stukken goedkoper blijkt.

Kan iemand mij vertellen of de software versie, in ieder geval qua (kwaliteit van) sounds, gelijk is aan de hardware versie ?

En hoe is het gebruiksgemak/snelheid van de software ?

Nog geen reactie ? :bekdicht:
Er zijn hier toch genoeg mensen met een Proteus X pakketje.
Kom op mensen, hoe bevalt dat ?
Ik overweeg namelijk om zo'n xboard aan te schaffen (met name omdat de software erbij zit), maar zou toch graag eerst weten of het een beetje lekker werkt. :P

de geluiden zijn top, maar het gebruikersgemak en snelheid zijn zeer slecht. de plugin vreet cpu voor een vsti rompler.

ik gebruik het dus niet meer

maar t kost geen drol
150 euro voor software (proteus x) + emu1212m kaart
en nogeens 70 euro per bank

ik gebruik t icm. xboard en t werkt perfect
maar idd dat cpuverbruik is erg hoog

Origineel geplaatst door plieuw
de geluiden zijn top, maar het gebruikersgemak en snelheid zijn zeer slecht. de plugin vreet cpu voor een vsti rompler.

ik sluit me hier bij aan. ik heb een Emu Xl-7 gehad en wilde de sounds wel weer graag hebben en ben voor Proteus X2 gegaan.

de interface is gewoon niet handig. je moet verschillende banks laden om bij alle sounds te kunnen, alleen in een soort browser view kun je door alle sounds op je pc zoeken en ze "auditionen". dit gaat echt niet handig allemaal. daarbij idd ook nog erg traag. zo'n proteus kopen de meesten volgens mij niet om geluiden mee te bouwen of editten, gewoon een presetbak zal het voor velen zijn met lekkere sounds zo uit de doos. ze hebben er veel te veel mogelijkheden in onoverzichtelijkheid bij gestopt.

desalnietemin zit ik met smart te wachten op het voorjaar als de X-lead rom uitkomt voor de Proteus X, dan heb ik eindelijk mijn sounds uit de XL-7 terug.

de sounds zijn geweldig, helaas....
mijn OS slaat op hol wanneer ik de vst aktief gebruik,
moet wel zeggen dat ik gebruik maak van een laptop,

Back