stereo (of dubbel mono) microfoon

Status
Please reply by conversation.

the red eye

Ouwe rot
Ik zoek een goede stereo of dubbel mono microfoon. Ik zie ze hier niet vaak voorbijkomen, maar ik doe toch een poging :)
Mijn budget ligt ergens tussen de 175 en 250 euro, en ik wil de mic gaan gebruiken voor field recording doeleinden. Van belang zijn dus voornamelijk;

- lage self noise (en dus hoge signal to noise ratio)
- duurzaam en handzaam
- moet kunnen functioneren met batterijen, voeding van mijn md speler, of een andere handzame oplossing.

Mics die bijvoorbeeld in aanmerking komen;

audio technica at822
rode nt4
akg c1000

andere voorstellen zijn ook welkom :luv:

ik heb een beetje zitten zoeken enzo, en ik vind het moeilijk om een goede keuze te maken; er zijn zowiezo heel veel opties, en dan hebben veel mics ook nog eens 48 volt phantom nodig...

Die heeft mijn md speler niet :)

Nu weet ik dat er losse phantom power supplies te koop zijn, maar die zijn vaak erg duur.

En dan verder; veel mics worden aangeprezen voor bepaalde doeleinden; bijv. bekkens of koren, etc.

Ik wil de mijne gaan gebruiken voor ambient geluiden in huis en de stad en de natuur, voor het ruisen van de wind en het riet, de vogels in de verte, het vliegtuig boven me etc; zachte geluiden dus. Wat is de beste optie binnen mijn budget dan?

Losse 2 kanaals phantoom voeding kost bij ons 59euro. Voor de precieze mogelijkheden van de diverse microfoons zou ik zelf ook even moeten kijken.

is dat ook portable? In de zin dat ik het mee kan nemen naar de uitgestrekte bossen op sumatra (bij wijze van spreken :) ) en dat ie werkt op batterijen??

ik heb net mijn nieuwe mic binnen; een sony ecm ms957
Een beetje tussen de echt goedkope en de dure mics in, en een hele verbetering ten opzichte van de audio technica pro24 die ik had :) Vooral qua s/n ratio

dank u :slotje: :slotje: :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back