Ongelooflijke vette sound.

sebastiaan_h

Nieuwkomer
Hi hier ff een vraag je van Sebastiaan, bij deze even een atachment met een stukje uit het nummer Cry van Ferry Corsten (Ik weet niet of het een remix van hem zelf is of niet) maar ik ben zo ongelooflijk benieuwd naar hoe hij zo'n supervette sound kan creëren. Download het mp3'tje en geef je mening over het stukje na 0:27, hoe krijg je zo'n mega breed geluid... wat wordt hier volgens jullie voor gebruikt... een access virus b, een waldorf q een, roland 8080...???:confused: :confused: :confused:

Graag jullie mening:)

gebruiken al die trance-knakkers niet de supersaw op de JP8000/8080 en dan door een lexicon effect?

ik weet in ieder geval wel dat een maat van me die tegenwoordig hot is in de trance scene (oa door z'n remixen voor oa madonna, FC etc., en eigen producties op z'n label anjuna beats/above&beyond) erg veel geluiden/leads met native instruments reaktor maakt..jawel ;)

Olaf

Superbreed geluid... maar hoe???

Superbreed geluid... maar hoe???

Hi hier even een berichtje van Sebastiaan, luister ff naar de atachment en vertel mij in godsnaam hoe je zo'n mega breed en vet geluid kunt krijgen... (access virus, waldorf q, roland 8080)
Voor mij is het een raadsel.

Bedankt gasten :) :) :) :confused: :confused: :confused:

Raadsel, raadsel.... met een hoop experimenteren kom je ook een heel eind hoor.

Neem eens een paar zaagtanden en pas er wat effecten op toe, dan kun je vast wel in de buurt komen

De Nord Lead 3 zet bij Unison 4 stemmen links, 4 stemmen midden, 4 rechts als ik het me goed herinner, het lijkt mij dat dat een ongelofelijk vol effect geeft met reverb en chorus er over heen.

een goed gebruik van chorus maakt je geluid ook al een stuk vetter.....uit wat analyses van nord modular patches zie ik vaak dat de chorus module als een soort unison emulator wordt gebruikt (verklaart denk ik ook hoe softwarefabrikanten unison zonder voice-verlies kunnen implementeren)

Olaf

Volgens mij hoor ik 2 strings door elkaar heen in die attachment. Een lekkere brede hoge met veel onderling onstemde zaagtanden en misschien wel een chorusje en reverb voor het brede stereogebeuren en een lagere voor het diepere geluid. Waarschijnlijk ook 2 zaagtanden en een suboscilator erbij voor het strakke laag. Dus gewoon een sinusje maar dan een octaaf lager dan de andere oscilatoren.

Zo vet is dat toch helemaal niet..

Zo vet is dat toch helemaal niet..

Hou eens op zeg.. zo vet zijn die strings helemaal niet. Ja.. natuurlijk.. een basslijntje met 2 licht gedesyc'te oscillators.. en een lead eroverheen met ongeveer hetzelfde recept.. het hele spul door een fijne stereo-chorus halen.. en je bent er.

Maar bijzonder ? Nee.. echt niet !

Nou doe het maar na

Nou doe het maar na

Probeer jij maar eens zo.n geluid te creëren... :) en stuur het naar me op.
Dank je wel

Dit nummer is een remix van Rank 1.
Voor dit geluid gebruiken ze de Nord Modular. Eigenlijk zijn ze de "uitvinders" van dit geluid, denk maar aan bv. Airwave en Superstring.

Het geluid is eventueel ook na te maken in Propellerheads Reason, maar dan krijg je niet het echte volle geluid. 8)

Helaas was de nord modular te duur voor me :stupid

Die dikke stringpads kan je idd maken met de supersaw en een bak reverb en chorus. Echt bijzonder vind ik het ook niet. Met mijn trusty JP8000, een TC effect en wat EQ maak ik dat ik 1 minuut. Het is trouwens op dit moment het meest afgezaagde geluid van wereld.

Ik heb hier wel een nord modular staan. Maar dit soort saw strings moet je uit iedere redelijke synth kunnen halen. Zolang je maar meer dan 1 oscilator hebt om mee te spelen en het liefst meerdere stemmen in unison mode kan zetten. Waarschijnlijk hebben ze er ook nog wel iets van een enhancer of stereo verbreder ofzo overheen gegooid.

Maar ik ben het eigenlijk wel met Craz eens dat dit niet zo'n bijzonder geluid is.

Ik geef toe, zo interessant vind ik het ook niet.

Maar ik zal het zelf niet zo gauw na kunnen doen.

Laatst gewijzigd:
Eitje man,,die strings tover je nog uit een softsynth,(pro52 ed.),en dat brede is naar mijn mening een stereo chorus ofzo...
maar dat kan ik je wel vertellen,,,probleem is dat je alles gewoon moet uitproberen....sim-pel..

Die sound kun je op bijna elke modelinge synth
maken. zowel de Roland als de korg (MS2000) en andere.
Begin met 2 saw (of 1 saw en 1 pwm)
oscillatoren ( pitch: osc1= 0 osc2 =-12)en laat ze
van finepitch lichtjes verschillen
filtertje met lichte resonance
(amp)snelle atteck en een lichte release.
en je hebt misschien een klein begin.
de rest is een kwestie van experimenteren.

dat geluid zit standaard in elke Microwave of Q,

T is maar net waar je van houdt!
Geef mij maar dikke scheurende Rave geluiden, kwestie van smaak natuurlijk

Cquence, hoe wil jij dat in Reason maken? Geef mij maar eens een voorbeeld :P Ik probeer het al tijden, en niet eens alleen in Reason geprobeerd.

Ps. Van een voorbeeld meen ik echt, als het zou kunnen

Origineel geplaatst door Ed Beukers

T is maar net waar je van houdt!
Geef mij maar dikke scheurende Rave geluiden, kwestie van smaak natuurlijk

hoe maak jij die rave geluiden?

QUOTE]Origineel geplaatst door Cquence
Dit nummer is een remix van Rank 1.
Voor dit geluid gebruiken ze de Nord Modular. Eigenlijk zijn ze de "uitvinders" van dit geluid, denk maar aan bv. Airwave en Superstring.

Het geluid is eventueel ook na te maken in Propellerheads Reason, maar dan krijg je niet het echte volle geluid. 8)

Helaas was de nord modular te duur voor me :stupid
[/QUOTE]

nope, dit is jp8080 werk. piet gebruik voor bijna al zijn leads de jp8080 en de nord modulars voor bijna al t andere werk.

Laatst gewijzigd:
Back