roland sh-1000

Raynor

Ingeburgerd
He gasten,

Ik ben beetje aan et klooien met het maken van beats enzo.. naast het rappen dus.. uhm ik heb hier een oude roland sh-1000 staan.. ik lees op internet dat het een nette synth is

hoe kan ik deze op m'n computer aansluiten?? via midi of via een line ingang op m'n mixer?

ik heb een audiophile 2496 geluidskaart & een tapco blend 6 mixer

bij voorbaad dank!

Zit geen MIDI op, daar is 'ie te oud voor.

Gewoon losse noten opnemen en die recht zetten in je sequencer, of je moet toevallig kunnen spelen.

ah oke thnx

dus dan neem ik een mono geluid op?

ja ik wil hem vooral gaan gebruiken om bass in te spelen..denk ik

is het een workable ding? of hebben jullie zo iets van laat em maar lekker voor wat ie is

haha khad ze gezien zonet al indd

maare.. die vent prijst em redelijk de hemel in.. wat denken jullie

Wat wij denken?

Jij bent degene die hem kan horen, wij niet!

Maar je haalt er volgens mij wel wat funky basjes en brassjes uit, beetje richting die oude Dr. Dré sound.

kijk dat is meer iets wat ik wilde horen

nu pep je me een beetje op om dat ding van de week aan te sluiten :D

Je hebt gewoon een SH-1000 een beetje onaangesloten rondslingeren die uit de lucht kwam vallen ofzo? Dit is echt een leuk ding, niet super uitgebreid, maar wel snel resultaat doordat je presets hebt, en toch een beetje te tweaken. En de basisklank is gewoon goed. Bij mij zou hij de deur niet meer uitgaan tenzij ik zou struikelen over de analoge monofone synths.

haha ding staat al 10 jaar hier ofzo.. had me pa keertje 2e hands gekocht maar der is nooit veel mee gedaan snapje..

en omdat ik met VST synths loop te klooie dacht ik he leuk keertjes wat hardware vandaar dus

regel een keertje een cv gate synthje ,..,..doe de sh1000 de deur uit
[ook al klinktie wel goed ]
150.- eu waarde denk ik
en doe dr 100 bij en koop bv een mfb prodigy clone of een micro q
en een wereld ga voor je open
je wil nooit meer anders zit hier 5 x pr week je relatie gaat eraan ,..en das t begin van t goed voorliefde voor synths

Origineel geplaatst door Raynor
haha ding staat al 10 jaar hier ofzo.. had me pa keertje 2e hands gekocht maar der is nooit veel mee gedaan snapje..

en omdat ik met VST synths loop te klooie dacht ik he leuk keertjes wat hardware vandaar dus

goed bezig ,...vst,s :D

sh1000 heeft wek ok basis klank

maar ik ben nie soon voorstander van niet aan stuurbaar
:geslaagd:

Origineel geplaatst door Raynor

Leuk om te weten is dat het de eerst Roland synthesizer aller tijden is. Daarom lijkt hij ook nog zo veel op een orgel met die presettoetsen. Zie het maar als een mooie basis voor je verzameling. Nu je weet hoe een echte synthesizer hoort te klinken kun je een hoop miskopen voorkomen.

Ik neem aan dat het aansluiten al is gelukt?

mensen die zeggen dat de SH1000 niet zo lekker klinkt weten duidelijk niet hoe ze 'm moeten gebruiken. Met een phono ampje erachter blaast ie het meeste "standaard" bassline werk eruit. Ik heb er eentje staan die door Boemtsjak is voorzien van een Midijack connector zodat ie ook MIDI aankan. Helaas is mijn studiootje enige tijd geleden afgebrand en is de SH1000 daarmee gereduceerd tot een plakkerige zwarte houten bak. Als ik 'm (ooit) weer gerepareerd heb zal ik es effe wat ECHTE soundjes posten hier.. :maffia:

oke thnx men ik ga dat filmpje checken..

enne het aansluiten is indd gelukt..! sounds good dat ding

tippie

Roland SH1000 Audio In £10.00 £11.75 £39.00 £45.83 through VCF
Roland SH1000 Basic £55.00 £64.63 £95.00 £111.63 CV, Gate, VCF
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/
je hebt de synth al ratis ,..of wilje pa m weer op zolder zetten ,...
vast niet astie ziet hoe gelukkig jij bent met je net aangekochte kit van ,...as de cv gate filter in kit jaaaah
heb je voor 117 d8 ff zelf checken ...cv gate kit
ff een doepfertje mcv4 erbij en filter in en t schijn t iid dat die sh 1000/2000
een goede sh ,...telg is
ietje minder editting mogelijk

maar begin maar s aan een sh101/202/09 laat staan een 7/5
trekje knip

mijn advies moden iedereen hier kanje helpen met evt t plaatsen van die kit ,..

ik hebt soo druk
:D

Back