Battery vraagje

NRJay

Stamgast
Het is leuk dat ze in den 3 een browser hebben toegevoegd, maar ik vind het enorm irritant dat ik constant op die sample moet klikken om hem te horen, even snel door mijn sample folder luisteren wordt dus al gauw een kwartier dubbelklikken. Klick je per toeval een keer teveel op die ene sample om hem vb nog eens te horen, dan krijg je in mappping ineens die sample er nogeens bij ... :stupid

Ik kan met de pijltjestoetsen door de lijst gaan, maar ze spelen alleen af als ik er op klik.
Kan dit ergens aangepast worden ofzo ?

Das idd super irritant.
Misschien dat we iets over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag.

Het duurt ook behoorlijk lang voor dat Battery 3 is geladen.

Voor de rest niks dan lof voor deze drum samplert.

Re: Battery vraagje

Origineel geplaatst door NRJay

Ik kan met de pijltjestoetsen door de lijst gaan, maar ze spelen alleen af als ik er op klik.
Kan dit ergens aangepast worden ofzo ?

bij mij speelt ie wel af als ik met de pijltjes toets scroll door samples..
en hij laad idd heel traaggggg, ook het 'per ongeluk' mappen overkomt me te vaak.. (denk je, wat een harde sample.. staattie 4x gemapt :stupid )

Das vreemd dat hij dat bij u wel doet. Maar van dat laden heb ik totaal geen last ... Het duurt een second of 5 voor Battery gestart is, en daarna werkt alles vlotjes.

Heb je pertoeval ergens iets aangepast waardoor hij de samples wel afspeelt als je er over komt ? Bij options kan ik nix vinden. In de browser staat wel "autoplay" maar das alleen bij klikken.

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij, maar ik ben er nu achter dat hij het soms wel doet, en soms niet. beetje buggy. VOor mij een kwestie van de plugin opnieuw laden en kijken of tie werkt :)

Ik werk met de AU versie op Logic Pro 7.2.3 overigens.

Battery 3 is idd nogal buggy. Ik heb enorm lange laad- en afsluittijden in Cubase SL2 (>20 seconden), maar in Ableton laadt 'ie gewoon binnen 4 seconden.
Ik heb al gemaild met de support hierover, maar kreeg nog niet echt een bevestiging van een specifiek probleem met Cubase, maar wel dat ze het laden over het algemeen sneller wilden maken (hoewel ik de laadtijd in Ableton acceptabel genoeg vind). Ik denk dat ik nog maar even bij Battery 1 blijf tot de volgende update...

ik ben ook sindskort met battery 3 indeweer ...en vind m erg relax...behalve...

Als ik een drumloop als cell inlaad...en ik trigger hem in ableton voor maar 1 tel dan speelt hij de hele loop af....
hoe kan ik m instellen dat hij alleen de drumloop afspeeld zolang m n "edit streepje" duurt...zoals vroegah met je hardware sampler drum en bass loops achterelkaar afspeelde in ableton en gewoon netjes afkapte wanneer je "streepje" eindigde...

begrijpt iemand t?

met ableton 2 stond ie automatisch zo ingesteld...

en ja handeiding getjekt...maar kom er niet uit

:(

Origineel geplaatst door grainshifter
ik ben ook sindskort met battery 3 indeweer ...en vind m erg relax...behalve...

Als ik een drumloop als cell inlaad...en ik trigger hem in ableton voor maar 1 tel dan speelt hij de hele loop af....
hoe kan ik m instellen dat hij alleen de drumloop afspeeld zolang m n "edit streepje" duurt...zoals vroegah met je hardware sampler drum en bass loops achterelkaar afspeelde in ableton en gewoon netjes afkapte wanneer je "streepje" eindigde...

En ja handeiding getjekt...maar kom er niet uit

:(

cel met loop aanklikken, release op 0, klaar.

halleeluaah,thanx quifster...terwijl ikzelf ook nog heb lopen hannissen met de envelops m t op te lossen...

mooi kunnen we weer aandebak!!

Back