MFB Synth II op MP voor €400

Klaas

Ouwe rot
Er staat een MFB Synth II te koop op Marktplaats voor een vraagprijs van €400,-

Dit is jullie kans om een zeer goed klinkende veelzijdige en compacte synth module aan te schaffen.

Ik heb zelf sinds anderhalf jaar een MFB Synth II en ik vind hem fantastisch. Wat mij betreft doe ik hem niet meer weg!

Wie weet is het wat voor één van jullie.

Ik ben niet zo handig met hyperlinks, maar hij staat gewoon onder de rubriek synthesizers

Veel succes.

Even een sequence om jullie te bemoedigen

Even een sequence om jullie te bemoedigen

Deze sequence is gemaakt uitsluitend met één MFB Synth II en de interne sequencer

Attachments

• mfb synth 2 sequence 1.mp3
    850,6 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
Klinkt wel okay, maar waar komt die ruis vandaan? uit je mixer, te veel compressie-gain of uit de MFB zelf?
Over mijn headphones hoor ik een aardig niveau noise...

Of is dat een distortion/overdirve die er overheen zit?

Septic,

Ik weet niet waar die ruis vandaan komt want als ik de MP3 gewoon afluister met oorplugjes hier ik géén ruis.

De opname is zonder tussenliggende apparatuur rechtstreeks in mijn noteboek opgenomen in CoolEdit en daarna omgezet naar MP3.

Ja, het klopt dat de MFB Synth II nieuw €480,- kost, maar als je toevallig toch in de omgeving van Eindhoven woont, kan je gewoon langsgaan om hem te proberen; dat scheelt je toch weer €80,-

Bovendien geldt hier "What you see is What you get"; als je alle schakelaars en potmeters probeert en mechanisch in order zijn, kan er volgens mijn niet veel mis mee gaan.

Probeer wel even de verborgen SHIFT functies uit; zie manual

Attachments

• mfb synth ii manual.pdf
    173 KB · Bekeken: 180
Origineel geplaatst door Klaas
Septic,

Ik weet niet waar die ruis vandaan komt want als ik de MP3 gewoon afluister met oorplugjes hier ik géén ruis.

De opname is zonder tussenliggende apparatuur rechtstreeks in mijn noteboek opgenomen in CoolEdit en daarna omgezet naar MP3.

Ja, het klopt dat de MFB Synth II nieuw €480,- kost, maar als je toevallig toch in de omgeving van Eindhoven woont, kan je gewoon langsgaan om hem te proberen; dat scheelt je toch weer €80,-

Bovendien geldt hier "What you see is What you get"; als je alle schakelaars en potmeters probeert en mechanisch in order zijn, kan er volgens mijn niet veel mis mee gaan.

Probeer wel even de verborgen SHIFT functies uit; zie manual

Als ik het mp3tje droog afluister, zonder enige bewerking op mijn HD600 earphones hoor ik best wat wel ruis, misschien andere mensen dit kunnen bevestigen...

Deze synth is gewoon geweldig vind ik. Heb hem beluisterd op de SF-day en was erg onder de indruk.
€ 400,- is wel efkes wat teveel als 2e hands synth, eerder 350,- oid.

@Septic Kijk als je de meester der meester headphones hebt, dan hoor je alles. Daar kan de MFB niets aan doen:D

8>

Origineel geplaatst door Ensemble

@Septic Kijk als je de meester der meester headphones hebt, dan hoor je alles. Daar kan de MFB niets aan doen:D

Is dat niet de HD 650 tegenwoordig ?

is de mfb 2 synth nou t zelfde as die moog prodigy clone ; weet even niet goed welke modellen dr zijn

je hebt toch ook een 3 osc variantje ?

ik geloof dat wiseguy voor veel minder de poly expander van mfb te koop heeft

*D :geslaagd:

Origineel geplaatst door R-ond
is de mfb 2 synth nou t zelfde as die moog prodigy clone ; weet even niet goed welke modellen dr zijn

je hebt toch ook een 3 osc variantje ?

ik geloof dat wiseguy voor veel minder de poly expander van mfb te koop heeft

*D :geslaagd:

hij is 3 osc

edit: hij klinkt idd als een moog prodigy.

Laatst gewijzigd:
Re: Even een sequence om jullie te bemoedigen

Re: Even een sequence om jullie te bemoedigen

Origineel geplaatst door Klaas
Deze sequence is gemaakt uitsluitend met één MFB Synth II en de interne sequencer

lol das een preset

Origineel geplaatst door Ensemble
Deze synth is gewoon geweldig vind ik. Heb hem beluisterd op de SF-day en was erg onder de indruk.
€ 400,- is wel efkes wat teveel als 2e hands synth, eerder 350,- oid.

8>

tot nu toe is dr 300 eu geboden...

mag k zeggen dat k t beetje ieletjes vond aster een osc [denk ik weg gaat ] vooral met open filter wordtie beetje ieler ,..
beetje cem gedrag
nog steeds wel leuke synth voo r250.-:D

Back