Storende haperingen

Talsma

Ouwe rot
Hiho,

Ik heb gister even een partij USB 2.0 poorten dmv een PCI kaartje in m'n PC gezet. Daarna start ik dat ding weer op, ik draai even een mp3'tje om de stilte te verbreken.... kraken als een gek.

Bij elke bewerking (firefox opstarten, explorer openen etc) begintie te haperen en te sputteren.

Ik snel Cubase opstarten en ja hoor, bij alle VST's gekraak.... CPU meter gecontroleerd.. komt nog niet boven de 10 (VST Performence).

Ik denk dat het ergens in de prioriteit van de audio in windows zit, maar ik weet dus niet hoe je dat veranderd..:S

Weet iemand hier raad mee??

ThX

Heb je een usb audio-interface die je op de nieuwe usb poorten hebt aangesloten ?
Zo ja, dan is het het beste om de usb-audiointerface aan te sluiten op een usb poort van je moederbord zelf, dus niet in de pci usb-uitbreidingskaart.

Om je drivers meer prioriteit te geven kan je ook hetvolgende proberen:
- Ga naar configuratiescherm --> dubbelklik systeem --> tabblad "geavanceerd" --> klik bij "prestaties" op "instellingen" --> klik op tabblad "geavanceerd" --> selecteer bij "processorgebruik" de "achtergrondservices", daarna toepassen en ok om het scherm af te sluiten.

Succes :walker:

ThX voor je reactie,

Ik gebruik geen USB interface,

Ik heb een M-audio 2496 die verbonden is met een SB Live!

Mp3's worden dus via de SB afgespeelt, audio via Cubase etc. gaat via de 2496.

Die tip van de achtergrond service had ik al een keer in de interface zien staan.

Maar bedankt voor je moeite!

Het lijkt er op dat alle processen op dit moment voorrang krijgen op de audio, dat zou ik dus moeten veranderen.

maarja...hoe?

Je kan even kijken of je de laatste drivers van de nieuwe PCI kaart geinstalleerd hebt.
Anders kan je ook nog in de BIOS checken of je USB-legacy oid. uitgeschakeld hebt. (en natuurlijk de laatste versie van je moederbord BIOS installeren)

Back