reason vraagje

dj alfa

Ingeburgerd
Hallo, mensen

Ik ben van plan om reason 3 te gaan kopen , weet iemand of ik daar ook meerdere externe synth. b.v. jv-1080 met midi
kan aansturen ?

Is op dit forum ook een reason thread ??? waaaardan.......

Alvast bedankt , groet dj alfa:dj:

nee, want reason heeft geen midi out

kweetniet of er een reason thread is,
er is wel een zoekfunctie
en ook google

kan niet in reason zelf, maar je kunt hem erg makkelijk rewiren in een programma dat wel midi uitstuurt

Origineel geplaatst door Franz.K.
Nee ik zou een fatsoenlijke sequencer kopen

Kan weer tellen als one-liner. Mag ik eens hard lachen ?
Dat je geen externe midi apparaten kan aansturen en geen audio kan opnemen vind ik persoonlijk een gebrek aan
Reason 3.0.
Maar verder is dit een fantastisch pakket als je weet hoe er mee te werken.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Kan weer tellen als one-liner. Mag ik eens hard lachen ?
Dat je geen externe midi apparaten kan aansturen en geen audio kan opnemen vind ik persoonlijk een gebrek aan
Reason 3.0.
Maar verder is dit een fantastisch pakket als je weet hoe er mee te werken.

Het is geen gebrek van Reason. Reason is gewoon een ander soort software. Uiteraard is het jammer dat het sommige dingen niet kan maar daar is het ook niet voor bedoeld. Het is net zoiets als dat je met Word geen foto's kunt bewerken. Het mooie aan Reason is de mogelijkheid om te rewiren. Ik zie reason niet als een DAW maar meer als een groot 19" rack waar je eindeloos apparaten in kunt hangen en patchen. De sequencer vind ik ook veel minder handig dan Cubase, maar zoals gezegd, die vergelijking is ook een beetje moeilijk te maken. Het zijn gewoon 2 verschillende soorten software.

Origineel geplaatst door meesha74
Het is geen gebrek van Reason. Reason is gewoon een ander soort software. Uiteraard is het jammer dat het sommige dingen niet kan maar daar is het ook niet voor bedoeld. Het is net zoiets als dat je met Word geen foto's kunt bewerken. Het mooie aan Reason is de mogelijkheid om te rewiren. Ik zie reason niet als een DAW maar meer als een groot 19" rack waar je eindeloos apparaten in kunt hangen en patchen. De sequencer vind ik ook veel minder handig dan Cubase, maar zoals gezegd, die vergelijking is ook een beetje moeilijk te maken. Het zijn gewoon 2 verschillende soorten software.

Mee eens. Zie Reason als een super mooie tool wat je perfect kan gebruiken samen met bijvoorbeeld Cubase of een andere Rewire capable host. Je krijgt echt veel waar voor je geld! (En dan te bedenken dat ik Reason 3.0 legaal heb kunnen kopen voor slechts €179,= inclusief porto... (Rebirth "upgrade" actie van Propellerheads) Dat noem ik nog eens een koopje! }:| )

Back