TNT vereist commerciele factuur of ebay uitdraai, of bewijs van betaling.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Daredevil

Stamgast
Hai, ik zit met een probleempje en weet ff niet wat ik het beste kan doen.
Ik heb nl. wat besteld uit de US (ebay) en heb daarbij gevraagd aan de verkoper of zij een lagere waarde
op wilde geven voor douane.
Zogezegd zo gedaan. Maar nu krijg ik dus een brief van TNT en ze vragen mij een factuur of bewijs van betaling
te overhandigen.

Tja, welk factuur.
* De ebay-uitdraai (veilingen) zal een hogere waarde opgeven.
* De paypal betaling ook.

Wat kan ik het beste nu doen?

Geldig is dus:

factuur en/of betalingsbewijs.
Dit kan zijn bank- of creditcradafschrift, uitdraai ebay/paypal.
Zou het werken als ik zeg dat ik zou betalen na ontvangst?

En trouwens, als ze hettegenhouden, maken ze je pakket ten alle tijden altijd open met hun smerige tengels?

Re: TNT vereist commerciele factuur of ebay uitdraai, of bewijs van betaling.

Origineel geplaatst door Daredevil
Hai, ik zit met een probleempje en weet ff niet wat ik het beste kan doen.
Ik heb nl. wat besteld uit de US (ebay) en heb daarbij gevraagd aan de verkoper of zij een lagere waarde
op wilde geven voor douane.
Zogezegd zo gedaan. Maar nu krijg ik dus een brief van TNT en ze vragen mij een factuur of bewijs van betaling
te overhandigen.

Tja, welk factuur.
* De ebay-uitdraai (veilingen) zal een hogere waarde opgeven.
* De paypal betaling ook.

Wat kan ik het beste nu doen?

Lullig hè, probeer je te frauderen...

... hebben ze je door :kont:

Kan je niet zeggen dat je met western union heb betaald en je bon kwijt bent?

Play.com verstuurd al zijn items onder de noemer gift en zeer recent heb ik nog voor een aanzienlijk bedrag 2 pakketten met obscure dvd's en merkkleding uit de USA gehad, ook onder de noemer gift (bedrag ver boven de 300€).

Beide pakketjes zijn niet open geweest en ook geen moeilijke toestanden/naheffingen etc.

Dus volgens mij kan het nog wel

Nee, niet alle paketten worden gecontrolleerd, dus je hebt gewoon mazzel.
Als je pakket er wel uitgeligt was dan had je gewoon BTW moeten betalen ondanks de "gift" erop.

Maar het zou ook nog zo kunnen zijn dat je pakket niet rechtsstreeks uit de VS gekomen is. Amazon VS verstuurt bijvoorbeeld in bulk naar Duitsland en van daaruit naar de rest van Europa.

Je kon het in de x0xb0x thread goed volgen. De meeste mensen hebben daar aan de postbode moeten betalen, maar niet iedereen. En ook niet iedereen hetzelfde bedrag.

Okay Bedankt.

Ik ga gewoon een paypal-uitdraai overhandigen met de werkelijke bedragen.
Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen dat de verkoper een lagere waarde heeft opgegeven . Zou het?

Ik hoop dat ze meer te doen hebben en het maar laten. Ze verdienen toch.

Trouwens, als ik de verkoper vraag om een bon uit te schrijven en opte sturen naar mij,
en dat aan de douane overhandig.
Zouden ze daar genoegen mee nemen? Het gaat om ebay-spullen.
Nee, dat is were fraude.. laat maar dat laatste.

Maar wil TNT een bonnetje zien??? Waar bemoeien ze zich mee.... En wat als je het van een particulier koopt tegen betaling in natura? Bijvoorbeeld een ruil van gear?

TNT moet een invoice met waardebepaling aan de douane (lees: fiscus) overleggen zodat daar BTW en invoerrechten over berekend kunnen worden.

Je kan vragen of de verkoper een pro forma invoice met een lager bedrag naar je opstuurt. Op deze factuur moet duidelijk het VOLLEDIGE adres (incl. tel.nr) van verkoper en ook van koper vermeld staan. Verder een duidelijke omschrijving van alle verzonden items, per item de waarde vermeldt en uiteindelijk de totale waarde. De waarde moet in dollars of euro's opgegeven worden.

Vervolgens moet de verkoper de pro forma factuur ondertekenen, het liefst met blauwe inkt. En indien de verkoper een bedrijf heeft moet ook zijn BTW-nummer op de factuur staan, moet de factuur op briefpapier met logo geprint zijn en het liefst ook van een bedrijfsstempel voorzien zijn.

Hopelijk accepteert de douane de factuur, en zal TNT dan een lager bedrag aan BTW en invoerrechten aan jou doorberekenen dan wanneer je de werkelijke waarde opgeeft.

Maarre... een beetje frauderen blijft het natuurlijk wel!

vanuit het perspecctief van de overheid is dit misschien fraude, echter slaat die BTW toch helemaal nergens op, voor grootschalige import kan ik me in het kader van protectionisme nog iets van voorstellen maar de normale consument is hier de dupe van. Je moet al genoeg moeite doen om die spullen netjes hier te krijgen enzo.
Laten we hopen dat de plannen van Merkel (Du is voorzitter eu nu) om hier een einde aan te maken slagen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back