pro-tools Le +soundcraft digital328

Fugazi

-------------------------
Hoi hoi,

Sinds kort werk ik met protools le en de bedoeling was/is om protools vanuit de mixer te controllen.
Afzonderlik loopt het allemaal als een "tierelier". Maar fader automatisering moet toch allemaal vanuit de mixer kunnen. Allebeide kanten op (als je begrijpt wat ik bedoel)
Is hier misschien iemand die deze set-up ook gebruikt en dit ook goed werkend heeft?

:koffie:

Eerlijk gezegd begrijp ik de vraag niet. De 328 heeft geen sequencer aan boord dus moet de eigenlijke automatisering altijd vanuit een PC/Mac/outboard komen. De 328 onthoud alleen snapshots.

Yep...
natuurlijk moet de automatisering vanuit protools komen, maar ik wil (heel simpel) de faders (in protools) mbv de mixer controllen. En fade-in (out) dingetjes opslaan. In de controller-mode van de mixer krijg ik dit wel voor elkaar (dankzij die pdf-je..) maar dit gaat maar 1 richting op...naar pro-tools. Omgekeerd zou het toch ook mogelijk moeten zijn, dat wanneer ik de faders in PT verschuif de faders van de mixer vrolijk meeschuiven.
Misschien zie wel iets simpels over het hoofd, maar ik heb het nog niet gevonden.:stupid

Ik denk dat je de <automation set> bedoeld. Deze kan ik read only en read/write gezet worden. Dit schakelje om door de links en rechts pijl op de console tegelijkertijd ingedrukt te houden. Bedoelde je dat? :)

Nope....Die staat op read/write. Dus dat zal toch goed moeten zijn.
Ik heb wel faders kunnen laten bewegen vanuit pro-tools door dit op te nemen op die midi-track (pdf-verhaal), maar dan moet de mixer uit de controller mode....en de faders in PT bewegen dan niet mee. Dus heb ik hier niks aan.
(snap je het nog?:-)

Niet echt :)

Wat is eigenlijk je kern probleem? Dat de faders op je scherm niet reageren vanuit de 328? (of andersom?)

Het kern-probleem is dus......dat de 328 niet reageert op de PT-faders .

:confused:

Toch een kwestie van je midi config doorlopen. Heb hier ff getest met een Xboard, binnen 10 seconden had ik de faders aan het vliegen.

Je moet tegen PT zeggen dat de soundcraft een midi-controller moet worden, dan pas kun je de faders mee automatiseren.

Read the fine manual?

De soundcraft staat als controller te boek.....nog niks.........:confused:

And it's working...............thnx voor de hulp!!! (read the manual............dat zijn wel "de" tips:-)
Daar komt een gewone sterveling niet op.

:biertje:

Back