mBox - pro tools

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
leute,

ik was eigenlijk wel gecharmeerd van die mBox, maar zoals al vaak is geroepen is deze specifiek bestemd voor Pro Tools..

nu heb ik 2 vragen;

kan deze kaart nou wel of niet ook met andere programma's werken?

en.. ik hoorde dat Pro Tools niet op XP draait.. nu draai ik XP, heb interesse in die Pro Tools.. gebruik Logic en Fruity Loops.. wil best mijzelf gaan focussen op Pro Tools..

maar hoe past alles in elkaar.. ik ben een beetje door de war, wie helpt me dit helder te krijgen...?

groeten en een fijne muzikale dag..!

Hey sjamirez,

Ik heb uit je vorige topics begrepen dat je je laptop voornamelijk voor softsynths gaat gebruiken, ik denk persoonlijk dat je dan beter voor een andere kaart kan gaan.

Protools is toch meer opname gericht in mijn optiek en aangezien je dat waarschijnlijk niet gaat gebruiken is protools dan niet echt nodig.

Bovendien werk je nu met logic waar je al aan gewent bent.
Bij protools moet je weer opnieuw het leerproces in. Bovendien lijkt mij logic meer geschikt voor het gebruik met softsynths.

Je kan voor andere kaarten eens kijken naar de roland/eidirol kaarten (usb) midiman kaarten (ook usb) en de al vaker genoemde rme hammerfall. (pcmcia, wat stabieler schijnt te zijn en dus beter voor live gebruik.)

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik dat graag van jullie allen :)

bedankt voor deze info! hier kan ik wat mee..

nu zit ik alleen nog met het dilemma :

1300 euro voor de RME Hammerfall..
of de helft voor een andere kaart.. en dan welke..

ik vind het moeilijk echt..
als ik kijk naar het feit dat ik Logic gebruik, zou je denken dat de EMagic kaart usb, de oplossing zou zijn?

zucht..

Was USB betreft: je kent het chipset verhaal inmiddels wel.
Vraag of je in de winkel ff de kaart mag testen met je laptop. Weigeren ze dat: niet kopen.

Bij USB kaarten luistert de chipset bijzonder nauw heb ik gemerkt.

De Hammerfall moet je goedkoper kunnen krijgen .
Ik heb hem voor iets minder dan 1000 euro
Ik vond het ook een hoop geld maar het komt echt ten goede van je produkties .
Zoals ik al eerder zei . Ik ben echt heel erg blij met die Hammerfall .
En je kan het ook zo zien jij hebt geen dwangmatige verslaving zoals vele hier (ik ook) om maar steeds dure 20+ jaar oude Synths te kopen . En je hoeft geen dure sampler effecten mengtafel etc te kopen .
Dat geld kan je dan mooi in de HammerFall investeren .
Ik zou niet voor usb gaan als ik jou was.

ik ben ook bang voor usb om eerlijk te zijn.. pcmcia spreekt me meer aan..

waar heb jij je hammerfall gekocht dan?

die indigo heeft helemaal geen inputs, of vergis ik me?

bij thomann.de kost de PCMCIA hammerfall plus de multiface je bij mekaar 977 euro, inclusief 19%btw...

hee jamezzzzz, kijk je wel eens goed naar al die links die iedereen je stuurt? ;)

kan ik me voorstellen hoor.... wat misschien helpt is dat je gewoon heel duidelijk je buget en minimale/maximale eisen definieert....dan weet je in ieder geval wat daarbinnen blijft....en blijven er minder opties over wat het kiezen makkelijker maakt....

hoeveel budget max?
hoeveel ins en outs minimaal en maximaal?
mic preamp vereist ja of nee?
USB ja of nee?

Olaf

budget : het liefst rond de 700 euro, maar het mag eventueel 1000 euro zijn MITS het echt een goede investering is..

minimaal moet er 1 mic in kunnen en 1 line
out.. minimaal 1 stereo.. verder hoef ik geen outs..!

mic pre amp? geen idee wat dat is.. is dat nodig voor zang.. of kun je dat ook virtueel oplossen?

liever geen usb, maar pcmcia of fire wire..

ps: het moet wel mobiel zijn.. dus geen geluidskaart dat in een 19" rack past.. zoals ik vaak zie bij diverse kaarten ..

Ik heb hem in Alkmaar gekocht bij studio de dijk .
Ik heb hem daar goekoper gekregen vanwege problemen met een andere geluidskaart en omdat ik al meer dan 10 jaar klant ben daar .
De hammerfall heeft 8 in en 8 out + adat spdif en meer .
Als je dat toch niet nodig hebt kan je mischien beter naar iets anders kijken .
Ik dacht eerst ook wat moet ik met zoveel in en out .
maar ik gebruik het nu toch .
Ik zou als ik jou was toch altijd je audio op een klein mengtafeltje laten terug komen.
ik wil niet een discussie los maken maar als je alles binnen het digitale domein houdgaat het toch iets missen . Maar das mijn mening.
Ik heb mijn digitale yamaha tafel ingeruild voor een klein mackie tafeltje. Met het idee ik heb nu die Hammerfall dus die tafel heb ik niet meer nodig . En dat werkt perfect !

ik snap de toevoeging van een mengtafel niet zo .. misschien dat je me dat ook eens uit kunt leggen.. en als de RME voor mij te veel outs heeft.. wat is dan vergelijkbaar?

Misschien is de Edirol UA-5 iets voor je. Analoog stereo in en uit zowel gebalanceerd als ongebalanceerd, digitaal in en uit coax en optisch, 2x microfoon pre-amp, en een aparte hoofdtelefoon uitgang. Opnemen in 24bit 96kHz is mogelijk.
Deze interface werkt wel met USB. Kosten: ongeveer 400 euro.

http://www.edirol.com/products/info/ua5.html

bedankt voor je info en moeite om het op te zoeken.. maar ik heb ondertussen echt besloten geen usb te nemen.. mede omdat ik een OXygen 8 gebruik (usb keyboardje) en een usb muis.. schiet dus al niet op.. want ik heb maar 2 x 2.0 USB ingangen..

probleem met die USB beestjes met mic-preamp is dat ze een externe voeding nodig hebben om te kunnen werken.... jamezzz ik zou die mic-preamp ff vergeten voor nu...

USB kan je meestal gewoon doorlussen, net zoals MIDI thru....maar je begint wel je USB bus te taxen...weetje wat je doet? stop met jezelf gek maken, koop die hammerfall set en je hebt gewoon voor onder de 1000 euro het beste wat je kan krijgen...die extra ins en outs komen echt wel van pas zoals dextahhhh al aangeeft.....KLAAARRRRRRRRRR!

Back