FL Studio anti-rsi tip

bombario

Gepokt en gemazeld
Een paar goede tips voor de FL Studio-gebruikers die ze niet kenden (waaronder ik tot vorige week),

In FL kun je onder Options -> File Settings extra te doorzoeken mappen opgeven. Ik dacht dat dit alleen voor softsynths handig was, maar dus ook voor samples. Geef je daar je sample-mapjes op en open je de sample browser met F8 dan zie je de mappen er tussen staan en kun je ze voortaan draggen en droppen.

Dit werkt ook bij FL Slicer, drop je de samples op het sample-import knopje op de slicer dan zet ie ze netjes in het tempo van de track.

Een laatste tip: maak een mapje softsynths aan op je harde schijf, verdeel deze in submappen (bijv. FM7, Iblit, Asynth) en geef je deze op bij 'File Settings'. Open je nu de softsynth via Channels -> add on en klik je op het stekkertje dan kun je het preset-geluid opslaan. Doe dit in de net aangemaakte map op de harde schijf.

Omdat de map opgegeven staat onder 'File Settings' - en dus automatisch doorzocht wordt - kun je voortaan vanuit de Filebrowser (F8) softsynths draggen en droppen!

Ik kende ze geen van allen en dank Warbeats (check YouTube) voor zijn tips, wie weet hebben jullie er ook wat aan. :W

Back