De Vloer, Utrecht, dreigt gesloten te worden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik denk dat we hier ook met de vergrijzing te maken hebben...een van de 1e concrete voorbeelden...er moet minder geld over meer mensen worden verdeeld.....en een groot deel daarvan is geen jeugd meer, en heeft dus weinig belang bij een pop-podium...en daar ga je......het zal dus steeds belangrijker worden dat er "jongeren" tussen de besluitvormers komen om nog een beetje op te komen voor onze belangen.....

in utrecht hebben we bijna een deal rond met een commerciele tent, kunnen we voor nop gebruiken voor een (waarschijnlijk) 2 maandelijkse avond met de focus op funk, soul, disco, house, garage en brokenbeats, kortom kwaliteits (zwarte) dansmuziek met funk en soul.....doel is om iets soortgelijks als de bovenzaal van paradisco3000 te krijgen.... sfeervol, intiem, uitstekende PA en met een publiek dat gaat voor de muziek....

helaas kreeg ik absoluut geen voet tussen de deur bij de gesubsidieerde instanties hier in utrecht.....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
het zal dus steeds belangrijker worden dat er "jongeren" tussen de besluitvormers komen om nog een beetje op te komen voor onze belangen.....

Dat is dus precies wat ik in mijn eigen gemeente aan het doen ben !!

helaas kreeg ik absoluut geen voet tussen de deur bij de gesubsidieerde instanties hier in utrecht.....

Olaf [/B]

Tja dat is niet alleen in Utrecht.
Om heel eerlijk te zijn vind ik ook gesubsidieerde instanties "niet meer van deze tijd"

Kijk zo'n zaal als 013 (waar ik 6 keer per jaar een avond organiseer) is gesponsord, en die loopt prima. En die hoeft niet hun handje (en daarmee hun bestaan in de toekomst) op te houden bij de gemeente (want zelfs naast sponsoring kan 013 nu op eigen benen staan). De politiek is tegenwoordig helemaal niet gericht op "jongeren" (al pretenderen ze dat vaak wel). Ik ben van mening dat als je als gesubsideerde tent problemen krijgt, je dat grotendeels aan jezelf te danken hebt !!!

Sorry maar thats te thruth !!

Een voet tussen de deur krijgen is idd erg moeilijk en ben je eenmaal binnen, welnu je staat net zo snel weer buiten als je teveel wilt tornen aan de vaste "rituelen en groep mensen"

Dat is heel erg jammer en zo worden vaak goede initiatieven de grond in geboord.

De politiek doet altijd alsof ze zoveel op heeft met de jongeren, maar dat blijkt niet uit de praktijk.

C-code en olaf overigens veel succes met jullie avonden, altijd goed te weten dat er mensen zijn die de meer alternatieve muziek feesten van de grond weten te krijgen.

nou dat van de grond helpen moeten we nog maar zien, hangt helemaal af van hoeveel mensen er komen opdagen..utrecht is een lastige stad wat dat betreft....klein dorp eigenlijk....

volgens mij is het niet zozeer de politiek die de boel verpest, natuurlijk hebben ze ook verantwoordelijkheid, maar nog meer dat vaste groepje mensen die op een of andere manier elke keer in dat gesubsidieerde circuit rondhangt..... je wilt bv niet weten hoeveel kasverschil er aan het einde van een avondje is omdat de barmensen weer vriendjes en vriendinnetjes zijn van de helft van het aanwezige publiek etc.etc. of de vaste DJ's die ergens draaien die ook toevallig vrijwilliger zijn etc.etc.

nou dat van de grond helpen moeten we nog maar zien, hangt helemaal af van hoeveel mensen er komen opdagen..utrecht is een lastige stad wat dat betreft....klein dorp eigenlijk....

volgens mij is het niet zozeer de politiek die de boel verpest, natuurlijk hebben ze ook verantwoordelijkheid, maar nog meer dat vaste groepje mensen die op een of andere manier elke keer in dat gesubsidieerde circuit rondhangt..... je wilt bv niet weten hoeveel kasverschil er aan het einde van een avondje is omdat de barmensen weer vriendjes en vriendinnetjes zijn van de helft van het aanwezige publiek etc.etc. of de vaste DJ's die ergens draaien die ook toevallig vrijwilliger zijn etc.etc.

Yep, bijkomende ellende zeg maar. Wat mij vooral irriteert is het feit dat ze graag alles in eigen hand houden. Je krijgt op die manier nooit een lekkere samenwerking en dat is heel spijtig, veel van die tenten hebben namelijk een leuke locatie en veel mogelijkheden die dan onbenut blijven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back